Tradycja wojenna

Tradycja wojenna jest stylem walki polegającym głównie na obracaniu impetu nacierającego przeciwnika na swoją korzyść. Mistrzowie tej dziedziny może nie są tak śmiercionośni jak skrytobójcy, w zamian za to bardzo trudno jest ich pokonać. Słyną z tego, iż w ułamku jednej chwili potrafią zdobyć przewagę w przegranym niemal pojedynku. Miast przyjmować ciężkie ciosy na tarczę, wolą za pomocą swej broni kierować rozpędzonym orężem przeciwnika. Ułatwia im to broń długa, dwuręczna.

Wymagane przedmioty
Podręcznik Tradycji Wojennej – Ułatwia naukę adeptom tej sztuki. Spisane są w nim różne ciosy oraz zagrywki taktyczne, umożliwiające szybką i skuteczną wygraną nad przeciwnikiem.
Wytwarzane przez: Nie. Pozyskiwane z potworów.

Używanie umiejętności
Aby skorzystać z dobrodziejstw Tradycji wojennej należy otworzyć podręcznik a następnie wybrać interesujący nas atak. Wyboru dokonuje się poprzez dwukilk na odpowiednim sybolu
W zależności od posiadanego przez nas poziomu Tradycji Wojennej dane posunięcie uda się, bądź nie.

Ataki

Symbol atakuNazwaKoszt manyWymagany poziom
umiejętności
Opis
Honorowa egzekucja
(Honorable execution)
025Specjalna umiejętność służąca do zadania ostatecznego ciosu przeciwnikowi.
Jeśli cios nie zabije przeciwnika, wojownik ulega osłabieniu: jego odporności, także Odporność na Magię, spadają. Wojownik nie może użyć żadnej umiejętności dopóki nie uda mu się zblokować ciosu (co zakończy efekt osłabienia).
Jeśli cios zabije przeciwnika, wojownik zyska dodatkowo siłę, przyspieszy leczenie siebie i zwiększy szybkość swoich ataków.
Pewność siebie*1025Ustawia wojownika w defensywnej pozycji zwiększając mu wytrzymałość i życie, za każdym razem gdy sparuje cios.
Każde udane sparowanie zwiększa: od 1 do (Tradycja Wojenna / 12 ) punkty życia oraz od 1 do (Tradycja Wojenna / 5) wytrzymałość.
Dodatkowo wojownik zyskuje dużą regenerację na czas 4 sekund. Regeneracja ta jest przerywana, jeśli w tym czasie otrzyma cios.
Całkowita ilość punktów życia możliwych do wyleczenia jest wyliczana zgodnie z formułą:
(Tradycja Wojenna x Tradycja Wojenna) / 576 + 15 Czas działania: 20s
Kontra*
(Counter attack)
540Ustawia wojownika w defensywnej pozycji, dzięki której automatycznie skontruje następny atak, który uda mu się sparować. Czas do deaktywacji: 45s
Błyskawiczne uderzenie
(Lightning strike)
550Dzięki tej umiejętności wojownik zadaje cios z ogromną prędkością i ze zwiększoną szansą na trafienie. Wojownik z wysokim poziomem Tradycji Wojennej zyskuję małą szansę na krytyczne uderzenie.
Uchylenie się*1060Wojownik zyskuję na kilka chwil szansę (50% normalnej szansy na zblokowanie) na uniknięcie magicznego ataku takiego jak Pocisk Energii (Energy Bolt).
Uderzenie z impetem1070Jeżeli wojownik zada cios przeciwnikowi, natychmiast zaatakuje kolejnego z dodatkowymi obrażeniami. Dodatkowe obrażenia są większe jeśli pierwszy cel zginie od ciosu.

*Tylko jedna umiejętność może być używany w danym momencie. Użycie następnej w czasie działania innej, automatycznie kasuje działanie pierwszej.

Dodatkowe atuty wynikające z posiadania Tradycji Wojennej


Parowanie bronią – Wojownik z tradycją wojenną ćwiczy się w parowaniu bronią (najlepiej bronią dwuręczną), a nie przy użyciu tarczy. Wraz ze wzrostem Tradycji Wojennej i umiejętności Parowania wzrasta szansa na zblokowanie ciosu przy użyciu broni.

Perfekcja (Perfection) – Za każdym razem, gdy wojownik z co najmniej 50% umiejętności Tradycji Wojennej, walcząc w honorowej walce (cnota Honor) i trafia ciosem, zyskuje perfekcje. Możliwe jest osiągnięcie 10 stopni perfekcji. Każdy stopień powoduje, że zadawane obrażenia wzrastają o 10%. Maksymalnie można zwiększyć obrażenia swych ataków o 100%

Atak wirowy (Whirlwind attack) – Tradycja Wojenna znacząco zwiększa obrażenia tego ataku. Ponadto wojownik posiadający tę umiejętność, przy użyciu tego ataku, może zadać obrażenia większej liczbie przeciwników.

Oprócz umiejętności z Podręcznika Tradycji Wojennej, wojownik zyskuje możliwość używania specjalnych ataków niektórych broni, które wymagają znajomości Tradycji Wojennej.

Nauka

Nauczyciele: Rycerz

Umiejętność można wziąć na początku tworzenia postaci.