Alchemia

Alchemicy w Ultima Online nie zamieniają ołowiu w złoto, zamiast tego tworzą magiczne mikstury.

Wymagane przedmioty

Moździerz – Jest to narzędzie służące do robienia mikstur. Aby go użyć należy na nim kliknąć dwa razy lewym przyciskiem myszki, po czym wyświetli się menu dostępnych mikstur.
Sprzedawane przez: Alchemik, Zielarz
Wytwarzane: Przy użyciu umiejętności Majsterkowanie.

Pusta butelka – Dobrze przygotowany alchemik zawsze trzyma pod ręka zapas pustych butelek.
Sprzedawane przez: Alchemik, Zielarz
Wytwarzane: Przy użyciu umiejętności Szklarstwo.

Składniki – W magicznych ziołach i minerałach zawarta jest esencja alchemii. Są one również wykorzystywane przez postacie używające umiejętnością Magia.
Sprzedawane przez: Alchemik, Mag, Zielarz
Wytwarzane: Nie

Keg na mikstury – Przydatny pojemnik do przechowywania większych ilości mikstury.
Sprzedawane przez: Tylko przez innych Graczy
Wytwarzane: Przy użyciu umiejętności Majsterkowanie oraz Stolarstwo

Mikstury


Każdy ze składników wchodzi w skład przynajmniej jednej z mikstur, nadając jej wyróżniający ja kolor.
Poniższa tabela przedstawia: listę składników potrzebnych do wykonania danego rodzaju mikstury, efekt działania oraz kolor charakteryzujący każdą miksturę.

Składniki Mikstury Kolor mikstury
  – mikstura odświeżania  
Czarne perły (Black Pearl) – mikstura zupełnego odświeżania Czerwona mikstura
  – mikstura zręczności  
Krwawy mech (Blood moss) – duża mikstura zręczności Niebieska mikstura
  – mała mikstura odtrucia  
Czosnek (Garlic) – mikstura odtrucia Pomarańczowa mikstura
  – duża mikstura odtrucia  
  – mała mikstura leczenia  
Żeń-szeń (Ginseng) – mikstura leczenia Żółta mikstura
  – duża mikstura leczenia  
  – mikstura siły  
Korzeń mandragory (Mandrake Root) – duża mikstura siły Biała mikstura
  – mikstura słabej trucizny  
  – mikstura trucizny Zielona mikstura
Wilcze jagody (Nightshade) – mikstura mocnej trucizny  
  – mikstura śmiertelnej trucizny  
  – mikstura widzenia w nocy  
Pajęczyna (Spider`s silk) Szara mikstura
  – mikstura słabej eksplozji  
Siarka (Sulphurous ash) – mikstura eksplozji Fioletowa mikstura
  – mikstura silnej eksplozji  
  – bomba dymna  
Żeń-szeń, Jajka (Ginseng, Eggs) Bomba dymna
  – pożoga  
Grobowy pył (Grave dust) – wielka pożoga Żółta mikstura
  – maska śmierci  
  – duża maska śmierci Szara mikstura
Krew demona (Daemon blood)    
  – obezwładniający podmuch  
Świńskie żelazo (Pig iron) – duży obezwładniający podmuch Niebieska mikstura

Zanim przystąpimy do robienia mikstur w plecaku muszą znajdować się: puste butelki, moździerz oraz składniki potrzebne do wykonania danej mikstury.
Aby wykonać miksturę należy kliknąć dwa razy na moździerz. Ukaże się menu alchemii, w którym to można wybrać typ i siłę mikstury, którą chcemy wykonać. Jeśli się to uda w plecaku pojawi się odpowiednia mikstura.

MiksturaEfekt działania
Mikstura zręczności*Zwiększa zręczność o 10 punktów przez 2 minuty
Duża mikstura zręczności*Zwiększa zręczność o 20 punktów przez 2 minuty
Mała mikstura odtrucia*Usuwa małą truciznę z organizmu
Mikstura odtrucia*Usuwa średnią truciznę z organizmu
Duża mikstura odtrucia*Usuwa każdą truciznę z organizmu
Mikstura słabej eksplozji**Zadaje 5 – 10 obrażeń od ognia każdemu celowi znajdującemu się w zasięgu działania mikstury.
Wybucha po 3 sekundach od momentu wyrzucenia.
Mikstura eksplozji**Zadaje 10 – 20 obrażeń od ognia każdemu celowi znajdującemu się w zasięgu działania mikstury.
Wybucha po 3 sekundach od momentu wyrzucenia.
Mikstura silnej eksplozji**Zadaje 20 – 40 obrażeń od ognia każdemu celowi znajdującemu się w zasięgu działania mikstury.
Wybucha po 3 sekundach od momentu wyrzucenia.
Mała mikstura leczenia*Przywraca 6 – 8 punktów życia. Ponownie może być użyta po 10 upływie sekund.
Mikstura leczenia*Przywraca 13 – 16 punktów życia. Ponownie może być użyta po upływie10 sekund.
Duża mikstura leczenia*Przywraca 20 – 25 punktów życia. Ponownie może być użyta po upływie 10 sekund.
Mikstura widzenia w nocyTymczasowo zapewnia widzenie w mroku. Ponadto mikstura ta odpowiada czarowi
Night Sight – widzenie w mroku. W przeciwieństwie do czaru rzuconego z księgi,
czas jej trwania nie zależy od umiejętności magii.
Mikstura słabej truciznyPowoduje utratę 5 – 10 % punktów życia co 2 sekundy (jednak nie mniej niż 4 punkty życia).
Czas działania: trucizna zabiera dwunastokrotnie punkty życia, jeśli wcześniej nie zostanie usunięta.
Mikstura truciznyPowoduje utratę 10 – 15 % punktów życia co 3 sekundy (jednak nie mniej niż 4 punkty życia).
Czas działania: trucizna zabiera dwunastokrotnie punkty życia, jeśli wcześniej nie zostanie usunięta.
Mikstura mocnej truciznyPowoduje utratę 15 – 20 % punktów życia co 4 sekundy (jednak nie mniej niż 4 punkty życia).
Czas działania: trucizna zabiera dwunastokrotnie punkty życia, jeśli wcześniej nie zostanie usunięta.
Mikstura śmiertelnej truciznyPowoduje utratę 25 – 35 % punktów życia co 5 sekundy (jednak nie mniej niż 4 punkty życia).
Czas działania: trucizna zabiera dwunastokrotnie punkty życia, jeśli wcześniej nie zostanie usunięta.
Mikstura odświeżania*Przywraca 25% maksymalnej staminy
Mikstura zupełnego odświeżania*Przywraca 100% staminy
Mikstura siły*Zwiększa siłę o 10 punktów przez 2 minuty
Duża mikstura siły*Zwiększa siłę o 20 punktów przez 2 minuty
Bomba dymnaUmożliwia zniknięcie podczas walki. Bomby dymnej może używać postać posiadająca umiejętność Skrytobójstwo na poziomie 50 bądź więcej.
Pożoga***Po wyrzuceniu tworzy pole ognia wielkości 5 x 5 pól, zadając 2 – 4 obrażeń od ognia
przez 10 sekund. Ponownie może być rzucona po upływie 30 sekund.
Wielka pożoga***Po wyrzuceniu tworzy pole ognia wielkości 5 x 5 pól, zadając 4 – 8 obrażeń od ognia
przez 10 sekund. Ponownie może być rzucona po upływie 30 sekund.
Maska śmierciUmożliwia swobodne poruszanie się wśród walczących potworów przez 45sekund.
Ponownie może być użyta po upływie 1 godziny.
Duża maska śmierciUmożliwia swobodne poruszanie się wśród walczących potworów przez 1 minutę.
Ponownie może być użyta po upływie 1 godziny.
Obezwładniający podmuchPo wyrzuceniu unieruchamia walczące potwory na 5 sekund.
Ponownie może być rzucona po upływie 1 minuty
Duży obezwładniający podmuchPo wyrzuceniu unieruchamia walczące potwory na 10 sekund.
Ponownie może być rzucona po upływie 1 minuty

* Siła mikstury może być wzmocniona przy pomocy sprzętu posiadającego atrybut: „wzmocnienie mikstur”
** Jeżeli mikstury eksplozji są używane przez osobę posiadającą umiejętność alchemia, obrażenia zostaną wzmocnione o 1 dodatkowy punkt na każde 5 punktów umiejętności. Efekt ten łączy się z wzmocnieniem mikstur.
*** Jeżeli mikstury pożogi są używane przez osobę posiadającą umiejętność alchemia, obrażenia zostaną wzmocnione o 1 dodatkowy punkt na każde 13 punktów umiejętności. Efekt ten łączy się z wzmocnieniem mikstur.

MiksturaWymagane składnikiMinimalny poziom alchemi
Mikstura zręczności1 krwawy mech + 1 pusta butelka15.0
Duża mikstura zręczności3 krwawe mechy + 1 pusta butelka35.0
Mała mikstura odtrucia1 czosnek + 1 pusta butelka0.0
Mikstura odtrucia3 czosnki + 1 pusta butelka25.0
Duża mikstura odtrucia6 czosnku + 1 pusta butelka65.0
Mikstura słabej eksplozji3 siarki + 1 pusta butelka5.0
Mikstrua eksplozji5 siarki + 1 pusta butelka35.0
Mikstura silnej eksplozji10 siarki + 1 pusta butelka65.0
Mała mikstura leczenia1 żeń-szeń + 1 pusta butelka0.0
Mikstura leczenia3 żeń-szenia + 1 pusta butelka15.0
Duża Mikstura leczenia7 żeń-szenia + 1 pusta butelka55.0
Mikstura widzenia w nocy1 pajęczyna + 1 pusta butelka0.0
Mikstura słabej trucizny1 wilcza jagoda + 1 pusta butelka0.0
Mikstura trucizny2 wilcze jagody + 1 pusta butelka15.0
Mikstura mocnej trucizny4 wilcze jagody + 1 pusta butelka55.0
Mikstura śmiertelnej trucizny8 wilczych jagód + 1 pusta butelka90.0
Mikstura odświeżania1 czarna perła + 1 pusta butelka0.0
Mikstura zupełnego odświeżania5 czarnych pereł + 1 pusta butelka25.0
Mikstura siły2 korzenie mandragory + 1 pusta butelka25.0
Duża mikstura siły5 korzeni mandragory + 1 pusta butelka45.0
Bomba dymna3 żeń-szenie + 1 jajko + 1 pusta butelka90.0
Pożoga5 grobowego pyłu + 1 pusta butelka55.0
Wielka pożoga10 grobowego pyłu + 1 pusta butelka70.0
Maska śmierci5 krwi demona + 1 pusta butelka55.0
Duża maska śmierci10 krwi demona + 1 pusta butelka85.0
Obezwładniający podmuch5 świńskiego żelaza + 1 pusta butelka50.0
Duży obezwładniający podmuch10 świńskiego żelaza + 1 pusta butelka65.0

Keg na mikstury Kegi służą do przechowywania dużych ilości mikstur w jednym pojemniku. By przelać miksturę do kega, należy przeciągnąć butelkę z dana miksturą na keg i upuścić.
Robione mikstury mogą być automatycznie przelewane do kega. Aby tak się stało należy posiadać w plecaku pustą butelkę oraz keg zawierający przynajmniej jedną porcję mikstury, zgodną z miksturą aktualnie robioną.
W jednym kegu można przechowywać 100 porcji danego rodzaju mikstury.
By sprawdzić stopień wypełnienia kega należy najechać na niego kursorem; pojawi się wówczas jeden z poniższych komunikatów:

Liczba porcjiKomunikat
0 porcjiKeg jest pusty
1 – 4 porcjeKeg jest prawie pusty
5 – 19 porcjiDno kega jest zapełnione
20 – 29 porcjiJedna czwarta kega jest zapełniona
30 – 39 porcjiJedna trzecia kega jest zapełniona
40 – 46 porcjiPrawie połowa kega jest zapełniona
47 – 53 porcjiDużo ponad połowa kega jest zapełniona
54 – 69 porcjiPonad połowa kega jest zapełniona
70 – 79 porcjiTrzy czwarte kega jest zapełniona
80 – 95 porcjiKeg jest prawie pełny
96- 99 porcjiZ kega prawie się przelewa
100 porcjiKeg jest pełny, nie zmieści się nic więcej

Nauka
Nauczyciele:
Alchemik