Autoquesty i nagrody

W świecie Nelderim: Aderthand istnieje również system autoquestów. Za te autoquesty zbiera się puntkty, które można wymienić na nagrody.

 

Lista autoquestów na mapie:

Nazwa Questowa: MultiQUESTNBL1
Lokalizacja: TASANDORA – wędruje od tresera do bramy S
NPC: TRESH

Opis:

Szrama pogwizdując szedł w stronę Tasandorskiej karczmy. Lubił tą elegancką mordownie,
zawsze dobrze wychodziły mu tam interesy. Teraz jednak Wielka Piątka przywódców Gildii
Złodziei i Zabójców, której ciemne sprawki co pewien czas wychodziły na światło dzienne
poprosiła go, jako najlepiej znającego miasto o wyznaczenie jednego ze swoich ludzi. Od razu
pomyślał o Treshu. Ten mały cwaniaczek idealnie nadawał się do tego. Tym razem ma połączyć
przyjemne z pożytecznym . Może uda mu się wyszukać jakieś nowe talenty. Jednak kluczem, w
mordę kopany, jak nawet w myślach Szrama powtarzał cykliczne wypełnianie określonych
zadań. Od dawna nie pytał po co, a Tresh był taki sam. Oczywiście będzie musiał mu coś
odpalić za każdym razem, ale to nic wobec profitów oczekiwanych od Wielkiej Piątki. Ze
względów czasowych Tresh każdemu proponuje te same zadania, z których zdecydowani
wybrać powinni, to jedno, któremu podołają. Nie miał zamiaru płacić zbyt jednej osobie,
dlatego nakazał Treshowi, by między kolejnymi zleceniami pewien czas upływał. Wszak musiał
jeszcze od Wielkiej Piątki wynagrodzenie odebrać oraz przewidziane dla śmiałków nagrody
przygotować. Zatem punktualnie, jak śmiałek w zleceniu wyczyta co określony czas po zadania
wrócić może (jest to doba czasu rzeczistego). Do wyboru mamy: dostarczenie 300 grzybów
zoogi, zabicie 15 Lordów Trolli lub zabicie 5 Yamandonów. Razem z poziomem trudności Wielka
Piątka wynagrodzenie odpowiednie wyznaczyła. Nie miał Szrama kłopotu. Chociaż może to i
dobry interes być, na dodatek czyimiś rękoma – wręcz idealny układ.

 

 

Nazwa Questowa: NelderimPiraci
Lokalizacja: TASANDORA – wędruje między dzielnicą portową a bramą na E
NPC: Olmea

Mieszkanka miasta Olmea szuka kogoś, kto zdoła pomścić śmierć jej brata. Jej ukochany
braciszek, jak wszyscy w porcie wiedzą zamordowany został przez pewnego pirata. Ten okrutnik
to Jurinsonn i od wielu lat umykając karzącej ręce sprawiedliwości zdaje się grać wszystkim na
nosie. Powiadają, że otacza się zgrają nieumartych łotrzyków, zaś Ci którym pisane będzie go
pokonać zgodnie twierdzą, że powraca on ponownie. Wydaje się być to zatem nie dość, że
trudne zadanie, wymagające kunsztu żeglarskiego, jak i nieco daremne. Cóż, może owe śmierci
tego Pirata niewieście chwilowe ukojenie sprawiają? Któż kobietę zrozumie. Warto zauważyć, że
śmiałkowie, którzy jego kryjówkę żywi opuszczą, pokonawszy pirata na sowite wynagrodzenie
liczyć mogą. Może nawet bard jakiś balladę ułoży. Powiadają, że baza Okrutnego Jurinsonna na
północ od dawnych ziem elfów się znajduje. Jednak któż to potwierdzi?

 

 

Nazwa Questowa: KillerNBL
Lokalizacja: Kryjówka Przemytników, Koordynaty: 2098, 3441
NPC: Delmore

Delmore jako jeden z Wielkiej Piątki Gildii Złodziei i Zabójców zajmuje się przydzielaniem zleceń
zabójstw na niczego nie spodziewających się mieszkańców naszego świata. Nie jest istotne w
tym przypadku za co . Nie zadawać pytań, przydzielać cele, wynagradzać. Opowiadają legendy o
jego bogactwie, zbudowanym przecież na krwawym procederze. Nikt jednak nie wie jak jest
naprawdę. Domyślać się można jedynie, że lubi swoje zajęcie. Zgodnie z niepisanymi zasadami
po wyborze jednego z celów i zabiciu go musi upłynąć sporo czasu do ponowienia. Niech inni też
się wykażą. Ci, którzy lepiej znają Delmore twierdzą, że owe zasady służą dodatkowym
profitom. Być może ktoś obstawia, zarabiając na śmierci. Jest to całkiem możliwe, lecz wątpię
czy ja lub Ty dowiemy się tego jako niewtajemniczeni.

 

 

Nazwa Questowa: Krwawa Baronowa
Lokalizacja: Ruiny Lodowego Pazura, Koordynaty: 648, 677,0, na W od Garlan
NPC: Morgher

Dawno, dawno temu gdzieś na Północy żyła rodzina, której herbem był Lodowy Pazur.
Znamienity ród od wieków zajmował Dwór pod tą samą nazwą. Zawsze posłuszni władcom,
zawsze gotowi do walki – mający ugruntowaną pozycję i renomę wśród okolicznej ludności. Swe
bogactwo pomnażali na licznych wyprawach niebezpiecznych oraz z lenna od poddanych sobie
szlachciców. Ród Frozenów herbu Lodowy Pazur był poważanym i wartym sojuszu z innymi, a
także zawsze gotowym do męstwa i odwagi. Kolejni Dziedzice Lodowego Pazura rodzili się i
odchodzili w niepamięć. Koło historii wielokroć obróciło się. Zawsze znajdował się męski
potomek, by dobra dziedziczyć i dalej przekazanie Rodu zapewnić. Do czasu… Grothgar Frozen z
pewnej wyprawy, daleko na Ziemie Tasandory nie powrócił. Niestety dla Rodu pozostawił po
sobie jeno młodą żonę Fraye oraz dziecko płci żeńskiej o imieniu Urlica. Nie mając wyboru
wujowie jej wychowywali ją w przekonaniu, że Dziedzictwo Rodu Frozen to ona przekazać musi.
Od młodu więc, inaczej od innych niewiast polowaniami i walką zajmowała się. Po osiągnięciu
lat 19 znana już na Północy była. Niestety, co wpędzało w rozpacz jej dalszą rodzinę oraz matkę
nie przejawiała zainteresowań płcią męską. Stawiało to pod znakiem zapytania dalszą sukcesję
oraz skazywało na powolną utratę renomy. Jej matka Fraye rozpaczała po nocach, aż wertując
stare księgi znalazła stary magiczny przepis, na „zmianę charakteru i nadobycie przecudney
urody krnąbrnych niewiast”. W tajemnicy przed Urlicą zgromadziła składniki, oraz przygotowała
suty obiad. Niczego nie przeczuwająca Urlica zjadła ową, nasyconą magią potrawę i rzeczywiście
zmiana nastąpiła.
Już następnego dnia odłożyła zbroję lśniącą i broń ostrą oraz zaczęła przejawiać zainteresowanie
ubiorami, co młodej arystokratce na wydaniu, z pewnością uroku dodało. Wszystko toczyło się
tak jak Fraye umyśliła, wujowie szczęśliwi byli. W Lodowym Pazurze zjawiać się zaczęli
konkurenci o rękę nadobnej Urlicy. Ta kokietowała ich, dając wszystkim nadzieję. Nie zajmowało
się jednak żadnym z nich w sposób rokujący zamążpójście. Na to sposobu Fraye nie miała,
zamknąć jednak oczy po raz ostatni spokojnie mogła, gdy nić jej życia przecięta została.
Odchodząc przekonana była, że swoją misję spełniła zaś Ulrica niebawem ustatkuje się. Niestety
nie stało się tak. Ów czar, miał niestety drugie ukryte działanie, czego matka nie wiedziała. Ulrica
wraz z przemianą stała się chorobliwie zazdrosna oraz niezmiernie pazerną na pomnażanie
majątku. Wujowie widzieli jedynie, że dąży do owego pomnażania – co podobało się im, zaś na
zazdrość oczy przymykali. Mijały lata, lecz wypatrywanego ślubu nie było. Dodatkowo okoliczne wioski zaczęły skarżyć się na znikanie młodych dziewcząt. Niemłoda już wiekiem Urlica zdawała
się przy tym oszukiwać czas. Wciąż wyglądała na lat 20. Wszyscy przekonani byli, że to po
przodkach swoich owa niesamowita uroda. Pokazywali na dowód tego stare malowidła, mówiąc
„patrzcie Elgrid też była ciągle piękna”.
Jednocześnie Ulrica swoich kochanków wywodzących się ze szlacheckich rodów zmieniała tak
często, jak rękawiczki. Coraz młodsi, coraz bogatsi. Kwiat młodzieży i ona wiecznie młoda.
Wreszcie jej poddani sami podejrzewać coś zaczęli . Zaczaili się którego razu i podążali w
tajemnicy za nią. Pod Lodowym Pazurem odkryli tajemnicze zejście. Weszli tam uzbrojeni oraz
wspierani potężnymi magami, razem z Druidami którzy porządku rzeczy pilnowali i bacznym
okiem na wszelkie odstępstwa spoglądali. Już po wejściu spotkali ślady okrucieństwa Urlicy.
Pochowane bogacta oraz poukrywane w rozmaitych zakamarkach zwłoki dziewic. Zaiste widok
straszny. Na koniec pokazała się i ona. Urlica cała krwią zbryzgana, wraz z jakimiś złymi istotami,
w których mieszkańcy rozpoznali zaginione dziewice oraz służki Baronowej. Ledwie udało się im
zapędzić Baronową do ostatniej komnaty, kiedy ta ostatkiem sił magicznych rzuciła potężny czar
mrozu. I zamarzło wszystko. Nie wszystkim udało się wydostać. Dołączyli oni do orszaku
Krwawej Baronowej, zaś ostatni z młodych kochanków Lord Edric odtąd, aż do końca świata
strzec jej komnat będzie. Jednak nawet Ulricę okrutna Śmierć, której gorliwą wyznawczynią była
w pewnym stopniu oszukała. Oprócz wiecznej młodości na wieczną sromotę i wstyd skazała.
Chyba zazdrosna jak to kobieta była. Odtąd Krwawa Baronowa w swej komnacie odradza się i
umiera ponownie. Powiadają, że wejście do podziemi Lodowego Pazura wymaga czystego serca –
tak by ofiary Baronowej pomścić, rodzinom ich niewielką pociechę dać i ukarać Ulrice za jej
zbrodnie.
ZALECENIE KLIMATYCZNE (Wygaszamy do minimum oświetlenie w kliencie/bez rozjaśniana,
muzyka gry wyłączona)
Przed wejściem do Lodowego Pazura spotykamy Morghera, który proponuje nam wyprawę
celem zgładzenia złej Baronowej. Aby do niej dotrzeć należy najpierw dostać się do środka i
czyszcząc sobie i ewentualnym kompanom drogę stawić czoła jej nieumarłym dworzanom,
służkom oraz po przejściu przez mini champ na końcu (gdzie z Lorda Edrica pierścień potrzebnym
się stanie) by na końcu złej Baronowej wskazać właściwy kierunek w zaświaty. Tak silne czary
jednako rzucono w tym miejscu i tak wielkie zbrodnie, że cykl umierania i odradzania trwać
zawsze będzie.

 

Nazwa Questowa: Lodowy Pazur Biblioteka
Lokalizacja: Ruiny Lodowego Pazura, Biblioteka na W od Garlan
NPC: Manne – Bibliotekarz

Bibliotekarz Manne podczas rozprawy wściekłych mieszkańców z Baronową Frozen zdołał drzwi
zabarykadować. Nie było to skuteczne i przed śmiercią nie osłoniło. Bibliotekarz tym sposobem
nawet po tamtej stronie życia swoje księgi pilnuje. Zwraca się on o pomoc do poszukiwaczy
przygód w pozbyciu się kilku szkodników szczurzych, niszczących księgozbiór. Za wykonanie
zadania w tajemniczy sposób wynagradza. Dobrze prawią, że wiedza jest największym skarbem –
więc nie odmawiaj i pomóż ratować księgi. Być może i historia Twojej rodziny gdzieś tam czeka
na ponowne odkrycie.

 

 

Nazwa Questowa: Delfinie przysmaki
Lokalizacja: Ruiny Lodowego Pazura, Biblioteka, Most nad potokiem, na W od Garlan
NPC: Delfin

Głodny delfin w magiczny sposób wzywa pomocy. Jeśli zdobędziesz jego ulubiony pokarm
(szukaj w kuchni Lodowego Pazura) odwdzięczy się najlepiej jak potrafi. Uwaga: Dla wzięcia tego
questa wystarczy stać odpowiednio długo w polu widzenia delfina. Dostarcz mu 3 jego ulubione
przysmaki – ale uważaj na Kucharzy. Wszak powiadają : obyś od noża kuchennego nie zginął
marnie.

 

 

Nazwa Questowa: Fulgus
Lokalizacja: Tasandora, okolice południowego banku, Wędrue w stronę bramy na S
NPC: Fulgus

Ten wioskowy maruda a jednocześnie sławny obieżyświat bardzo potrzebuje abyś dokonał
w jego imieniu pewne zadanie. Ci co znają Fulgusa wiedzą, że ten chytrusek gdzieś tam w
sakiewce trzyma jakieś skarby. Z pewnością wynagrodzi Twój trud, więc nie zważając na
nagminne marudzenie i wieczne problemy warto poświęcić tej sprawie cenny czas.
Przygotuj się jednak dobrze albowiem w przeciwieństwie do Fulgusa wyzwanie może być
trudne. Uszczęśliw go a cała Tasandora będzie Ci przynajmniej na chwilę wdzięczna, albo
nic lepszego niż chwila bez płaczu i rozpaczania po „wielkich” problemach nie znamy. Ku
Chwale Tasandory i świętego spokoju.

 

 

Nazwa Questowa: Ambitna Królowa
Lokalizacja: Mrowisko Czarnych Mrówek między Twierdzą a dawnym miastem Elfów
NPC: Ambitna Królowa Mrówek

Aby zainicjować rozmowę, należy kliknąć na królową, a wtedy wysunie się menu
kontekstowe, klikamy „Rozmawiaj”.
Królowa Czarnych Mrówek ma dla Ciebie proste i jasne instrukcje. Zleca nam wytropienie 5
królowych czarnych mrówek. Mrówki można znaleźć w tym gnieździe, w którym
otrzymamy zadanie. Po ich zabiciu, królowa poprosi nas o zebranie 50 grzybów zoogi, tuż
po rozmowie z nią. Gdy tylko oddamy jej pozyskane wcześniej grzyby, ta nagrodzi nas
złotem, proszkami translokacji i workiem odesłania.

 

 

Nazwa Questowa: Ambitna Królowa
Lokalizacja: Mrowisko Czerwonych Mrówek na kontynencie Elfów na NW
NPC: Ambitna Królowa Mrówek

Aby zainicjować rozmowę, należy kliknąć na królową, a wtedy wysunie się menu
kontekstowe, klikamy „Rozmawiaj”.
Królowa Czerwonych Mrówek ma dla Ciebie proste i jasne instrukcje. Zleca nam
wytropienie 5 królowych czarnych mrówek. Mrówki można znaleźć w tym gnieździe, w
którym otrzymamy zadanie. Po ich zabiciu, królowa poprosi nas o zebranie 50 grzybów
zoogi, tuż po rozmowie z nią. Gdy tylko oddamy jej pozyskane wcześniej grzyby, ta
nagrodzi nas złotem, proszkami translokacji i workiem odesłania.

 

 

Nazwa Questowa: Pomoc dla Druida z Talas
Lokalizacja: Świątynia Matki w Tasandorze
NPC: Cameron – Druid

Grupa rzezimieszków grasujących nieopodal
Tasandory zabrała coś bardzo cennego. To pamiątka rodzinna. Niestety, jako druid nie
może sam odzyskać zguby, ponieważ nauki Naneth są dlań ważniejsze, niż przywiązanie do
rzeczy materialnych. Należy odszukać i zabić rzezimieszków. Można ich znaleźć nieopodal
Talas, jak i w Tasandorze (pora wieczorowa). Trzeba wytropić aż 10. Następnie należy
znaleźć 1 sztylet. Można go również kupić u kowala. (Jeśli nie zalicza ciał rzezimieszków lub
sztyletu automatycznie, należy dodać je w księdze questowej, którą otrzymamy od NPC).
Za wykonanie zadania otrzymamy worek z 10 sztukami srebra.

 

 

Nazwa Questowa: Gorączka Złota
Lokalizacja: Przed kopalnią w Tasandorze
NPC: Mortimer – Górnik

Górnicy z Tasandory potrzebują pomocy w kopaniu rudy złota. Udaj się do kopalni i wykop
trochę rudy złota, przetop ją i oddaj sztaby. Mortimer potrzebuje 100 sztuk sztab złota. W
nagrodę otrzymamy 100 srebrnych monet.

 

 

Nazwa Questowa: Gorączka Złota
Lokalizacja: Przed kopalnią w Wiosce Drowów
NPC: Mortimer – Górnik

Górnicy z Tasandory potrzebują pomocy w kopaniu rudy złota. Udaj się do kopalni i wykop
trochę rudy złota, przetop ją i oddaj sztaby. Mortimer potrzebuje 100 sztuk sztab złota. W
nagrodę otrzymamy 100 srebrnych monet.

 

Nazwa Questowa: Kilof Zagubiony
Lokalizacja: Port Celendir
NPC: Heath Opity Emerytowany Górnik

Zapijaczony Górnik błąka się w porcie Celendir, szuka pomocy. Zagubił on zaś swój kilof i
nie może go nigdzie znaleźć. Jeśli odnajdziesz kilof, który został zagubiony gdzieś w wiosce i
odniesiesz go temu pijakowi, otrzymasz w nagrodę Kolczyki Byłej Żony górnika. A gdy
dodatkowo zapłacimy mu 10 sztuk złota, to otrzymamy 1 sztukę srebra.

 

 

Nazwa Questowa: Pieśniarka
Lokalizacja: Elfi kontynent, Koordy: 3535, 1828, 0
NPC: Ariniel Ceruinen 

Opis:

Pieśniarka smętnie zanuciła elfią pieśń żałobną. Minęło już tyle czasu, a ona wciąż nie mogła pogodzić
się ze śmiercią siostry. Była taka młoda. Co ją podkusiło, by po zioła na jezioro ją wysłać. Wszak to
nasze strony – jednak nie tak jak dawniej, w czasach rozkwitu potwory tu i ówdzie pojawiały się. Skąd
tu się wziął troll? W elfim lesie nie było takich bestii. Teraz to wiedziała, jednak wtedy… Najgorsze że
sama znalazła ciało siostry i co dziwne – nie udało się jej przywrócić do życia. Jakby zły czar, czy
zemsta jakaś. Z kolei ów troll – co młodą elfkę zabił pojawiał się nawet, gdy jakiś śmiałek go dopadł.
Pytała Naneth, czym zawiniła – jednak jak to bogowie – odpowiadają tylko wtedy, kiedy chcą. Nie
wiedziała nic, poza tym iż przez wieki będzie jej to ciążyć. Ta niewiedza, te przeświadczenie o winie.
Jedynie muzyka i pieśni mogły ukoić jej ból. Jakby cierń w sercu, którego wyjąć nie sposób. Zemsta
nie jest rozwiązaniem, jednak wiedziała, że dokąd nie pozbędą się trolla ostatecznie, trzeba za
każdym jego pojawieniem się wytropić i zabić potwora. Tak by kolejny elf nie zginął. Uczyniła z tego
swoje powołanie i chyba to trzymało ją przy zdrowych zmysłach.

Zadanie: Odszukać i zabić trolla, który kiedyś skrzywdził siostrę pieśniarki. Możliwość powtórzenia
zadania po 24godzinach. Trolla znajdziemy w okolicy , jednak po jego zabiciu przez kogoś musimy
chwilę odczekać, aż się znowu pojawi.

 

 

Nazwa Questowa: Paladyn i licze
Lokalizacja: Na SE od Labiryntu Minotaurów/Przy wyjściu z kanionu prowadzącego od Twierdzy w stronę kontynentu Elfów
NPC: Lord Granthur

 

Opis:

Granthur oczyścił swój miecz z zielonej posoki. Kolejny nieumarty został usunięty. Jednak jego praca
zdała się nie mieć końca. Ledwie jakiś loch oczyścił, w innym miejscu umarlaki pojawiały się. Czuł się
wtedy zmęczony. Nie miał jednak w zwyczaju poddawać się łatwo. Po prostu wiedział, że do końca
czasu to robić będzie. Usiadł pod drzewem i pomyślał. A może by poszukać jakichś pomocników?
Niekoniecznie następców, bo na to jeszcze nie czas. Nie potrzeba mu było najemników do prostych
zadań, więc postanowił za zgładzenie nieco silniejszych i rzadszych nieumarłych nagrodę wyznaczyć.
Zawsze to jakoś raźniej na duszy, gdy kolejny śmiałek z plugastwem walczy.

Wspomóż Paladyna w misji oczyszczania świata. Znajdź i zlikwiduj 5 liczy. Zadanie można powtarzać
codziennie.

 

 

Nazwa Questowa: Wspomóż Alerona
Lokalizacja: Elfi kontynent, Koordy: W lesie nieopodal głównej bramy Garlan
NPC: Alreon 

Opis:

Cholerny wiór – zaklął szpetnie Aleron – A matka mówiła po co Ty w tym lesie chcesz pracować. Nie
możesz być krawcem, jak ojciec? Może i miała racje. Jedyna korzyść, że łapska po tej robocie takie
szorstkie, że w sumie i stolarzowi by pomógł. No nie ma co marudzić, zlecenie to zlecenie. A gdyby
tak więcej pracowników poszukać? Ale skąd ich zdobyć, wszak każda siekiera na wagę złota. Aleron
przekonał swoich zleceniodawców, że bez większej zapłaty drewna nie będzie. Dzięki temu mógł
teraz szukać drwali.

*Wspomóż Alerona i wyszukaj 300 klód drewna. Zlecenie można wykonywać 1 raz dziennie.

 

Nazwa Questowa: Pierwsza próba berzerkera
Lokalizacja:  Karczma w Tasandorze
NPC: Thorgrim – Berzerker

Opis:

Berzerkerzy zaczęli pojawiać się w Państwie Tasandorskim od dość niedawna. Założyciel ich małego klubu entuzjastów mocnych wrażeń i wilczych jagód – Thorgrim – zbiera grupę śmiałków chętnych dołączyć do jego małej grupki, która ma wystąpić przeciw Soteriosowi. Ponoć w karczmie rozdaje zadania. Warto sprawdzić czego chce…

 

Nazwa Questowa: Antypająk
Lokalizacja: Początek cypla koło wioski Uk
NPC: Aedhrell

Opis:

Aedhrell od dziecka nienawidził pająków. Matka jego, chcąc go nastraszyć, gdy zbytnio hałasował
opowiadała mu mrożące krew w żyłach opowieści, w których pająki odgrywały zwykle główną,
niechlubną rolę. No cóż można by zastanowić się nad tym, czy to właściwa metoda uspokajania
potomstwa ale czasu nie cofniemy. Mijały lata a strach przed pająkami zastąpiła nienawiść. Niczym
nie wytłumaczalna, bezgraniczna nienawiść do kosmatych stworów. Teraz jednak postanowił, by ktoś
pomógł mu w jego „misji”. Czy zdołasz znaleźć i zabić 15 tarantuli?

 

Nazwa Questowa: Kupiec Dobr Rzadkich
Lokalizacja: Droga miedzy Garlan a Sniezna Przystania 
NPC: Gandor

Opis:

Ganor będący kupcem rzadkich dóbr wędruje pomiędzy Garlan a Tasandorą. Zleca on 3 zadania do
wykonania, z których wykonać na raz da się tylko jedno. Zadania są cykliczne, powtarzalne.

 

_______________________________________________

 

Część z nich można znaleźć na tablicach w karczmie w Tasandorze oraz w Kryjówce Przemytników. Są one uzupełniane przez GM raz na jakiś czas.

Inne zaś można dostać poprzez dialog z zaczepiającym nas NPC. NPC można znaleźć rozsianych po całym świecie Nelderim. Najczęściej znajdziecie ich w miastach i wioskach.

Po kliknięciu w naszym Paperdollu w Quests, pojawi się ramka, w której można zobaczyć ile posiadamy punktów.

Te punkty są też widoczne w kamieniu nagród, który umiejscowiony jest Kryjówce Przemytników, jak i poszczególnych miastach: Tasandorze, Garlan i Wiosce Drowów.

Oto nagrody, jakie można otrzymać za wydane punkty: