Władcy podziemi – potężne istoty, których zabicie daje szansę na artefakt. Na nich nie działają umiejętności bardów.
Pomniejsi władcy podziemi – strzegące pomniejsze istoty, sługi władców podziemi, które również dają szansę na artefakt.
Championy – niektóre z nich po swojej śmierci zostawiają nam Zwoje Mocy, inne rzadkie składniki, wszystkie zaś gwarantują spore ilości złota.
Władcy podziemi

Trudność: 10
Życie: 18000
Specjalne mechaniki: Tak
Należy zabić 3 demoniczne książęta, wyciąć z nich serca i dostarczyć je do Wieszcza Przeznaczenia, by dostać się do komnat Azatotha.
Lokalizacja: „Demonowo”

Trudność: 1.5
Życie: 5000
Specjalne mechaniki: Nie. Uderzony magią, przyzywa żywiołaki ziemi.
Lokalizacja: Piaskowe Krypty

Trudność: 2
Życie: 14000
Specjalne mechaniki: Nie
Lokalizacja: Alcala

Trudność: 7
Życie: 3000
Specjalne mechaniki: Nie
Lokalizacja: „Demonowo”

Trudność: 7
Życie: 4000
Specjalne mechaniki: Nie
Lokalizacja: „Demonowo”

Trudność: 7
Życie: 5000
Specjalne mechaniki: Nie
Lokalizacja: „Demonowo”

Trudność: 3,5
Życie: 5000
Specjalne mechaniki: Nie
Lokalizacja: Garth

Trudność: 4,5
Życie: 10000
Specjalne mechaniki: Tak
Najpierw należy zabić Awatara Saraga, który znajduje się w Zwiędniętej Róży. Natomiast dopiero później, należy zabić właściwego Saraga w Hall Torech.
Lokalizacja: Hall Torech

Trudność: 8,5
Życie: 20000
Specjalne mechaniki: Nie
Lokalizacja: Leże Kryształowych Smoków

Trudność: 9
Życie: 20000
Specjalne mechaniki: Tak
Zanim dostaniemy się do tegoż smoczyska, należy pokonać 3 strażników. UWAGA! 2 z nich jest chroniona glifami na konkretne umiejętności, więc nie każdy będzie mógł wejść do każdej komnaty strażnika.
Lokalizacja: Leże Lodowych Smoków

Trudność: 8,5
Życie: 20000
Specjalne mechaniki: Nie
Lokalizacja: Leże Ognistych Smoków

Trudność: 3
Życie: 12000
Specjalne mechaniki: Tak
Zanim dostaniemy się do Sfinksa, należy zabić Demona – strażnika w drugiej części Piramidy.
Lokalizacja: Piramida

Trudność: 3
Życie: 5000-6000
Specjalne mechaniki: Tak
Szeol może owić przeciwników pajęczyną, kiedy Ci go atakują.
Lokalizacja: Grota Pająków

Trudność: 2
Życie: 12000
Specjalne mechaniki: Tak
Przywołuje strażników, kiedy otrzymuje obrażenia od magii.
Lokalizacja: Labirynt

Trudność: 2
Życie: 12000
Specjalne mechaniki: Tak
W walce w zwarciu, obszarowo truje.
Lokalizacja: Kryształowa Jaskinia

Trudność: 9
Życie: 50000
Specjalne mechaniki: Tak
Przyciąga graczy do siebie.
Lokalizacja: Świątynia Matki – portal do świata Naneth
Pomniejsi władcy podziemi

Trudność: 4
Życie: 20000
Specjalne mechaniki: Tak
Od 3-4 razy wzywa pobocznych strażników. Aby się do niego dostać należy najpierw pokonać strażnika, by dostać się na drugi poziom podziemia, następnie użyć odpowiedniej dźwigni do otworzenia drzwi, kolejną rzeczą jaką trzeba zrobić jest zniszczenie ścian armatą i na końcu zabicie strażnika No. 2, by otworzył się portal. UWAGA! Po wejściu na 2gi poziom, nie ma powrotu! Na 1szym poziomie istnieje sekretne wyjście.
Lokalizacja: Kryształowa Grota, LV 2

Trudność: 2
Życie: 5000
Specjalne mechaniki: Nie
Lokalizacja: Zwiędnięta Róza

Trudność: 1,5
Życie: 5000
Specjalne mechaniki: Nie
Lokalizacja: Lochy Ophidian

Trudność: 3,5
Życie: 5000
Specjalne mechaniki: Przywołuje zniewolone satyry, które używają umiejętności bardowskich. By się dostać do komnaty należy wypowiedzieć słowo „Naneth” i wziąć rozbieg.
Lokalizacja: Loch Królowej Wróżek

Trudność: 8
Życie: 25000
Specjalne mechaniki: Tak
Rozrzuca pod nogi złote plamy krwi, które zadają duże obrażenia w krótkim czasie.
Lokalizacja: Pokraczny Loch, LV 2

Trudność: 2,5
Życie: 4000
Specjalne mechaniki: Nie
Lokalizacja: Wulkaniczne tereny Kontynentu Elfów

Trudność: 1,5
Życie: 1500-1600
Specjalne mechaniki: Nie
Lokalizacja: Wulkan, LV 4

Trudność: 4
Życie: 4000
Specjalne mechaniki: Nie
Lokalizacja: Grota na śnieżnych wyspach Elfów

Trudność: 2
Życie: 4500
Specjalne mechaniki: Tak
Należy zabić strażnika – pomniejszą pluskwę – w ciele której można znaleźć Posokę. Następnie trzeba ją zanieść do Kapłana Tilki, który otworzy portal do Wielkiej Pluskwy.
Lokalizacja: Wrota Tilki
Chmapioni

Trudność: 2
Ilość Fal: 4
Specjalne mechaniki: Tak
W momencie otrzymywania obrażeń od czarów, wyrzuca grupę szczuroczłeków. Może zamienić gracza i jego zwierze w szczuroczłeka.
Lokalizacja: Kanały w Tasandorze

Trudność: 3,5
Ilość Fal: 7
Specjalne mechaniki: Tak
Po Zabiciu \ championa, pojawia się pieczęć na kilka godzin. Przez ten czas, champion nie może być wyzwany. Champion ten nie daje punktów Męstwa (Valor), wyzwanie go nie kosztuje Męstwa. Można z niego otrzymać Przeklęty Artefakt. W swoim plecaku ma rzadkie składniki oraz złoto.
Lokalizacja: Elfi Wulkan

Trudność: 10
Ilość Fal: 4
Specjalne mechaniki: Tak
Przywołuje swoją królową do walki.
Lokalizacja: Niecka na kontynencie Elfów.

Trudność: 4
Ilość Fal: 4
Specjalne mechaniki: Tak
Oplątuje siecią swoich oprawców.
Lokalizacja: Polana nieopodal kryjówki Szeola

Trudność: 6
Ilość Fal: 6
Specjalne mechaniki: Tak
Po Zabiciu championa, pojawia się pieczęć na kilka godzin. Przez ten czas, champion nie może być wyzwany. Champion ten nie daje punktów Męstwa (Valor), wyzwanie go nie kosztuje Męstwa. Można z niego otrzymać Przeklęty Artefakt. Udręczony minotaur przywołuje Gladiatorów do walki. Czasem potrafi uży „trzęsienia ziemi”.
Lokalizacja: Opuszczone miasto Thila

Trudność: 7,5
Ilość Fal: 7
Specjalne mechaniki: Tak
Po Zabiciu championa, pojawia się pieczęć na kilka godzin. Przez ten czas, champion nie może być wyzwany. Champion ten nie daje punktów Męstwa (Valor), wyzwanie go nie kosztuje Męstwa. Można z niego otrzymać Przeklęty Artefakt. W swoim plecaku ma rzadkie składniki oraz złoto. Zmienia się w nieumarłych przyzywając swoich strażników.
Lokalizacja: Katakumby Twierdzy Krasnoludów

Trudność: 6,5
Ilość Fal: 4
Specjalne mechaniki: Tak
Wyrzuca na ziemie kości, które niepocięte, będą powodowały pojawienie się nieumarłych stworów.
Lokalizacja: Cmentarz Belegost

Trudność: 2
Ilość Fal: 4
Specjalne mechaniki: Tak
Rzuca zaklęcie „Trzesienie ziemi”.
Lokalizacja: Spalone ziemie między Wulkanem a wioską Ferion

Trudność: 8
Ilość Fal: 4
Specjalne mechaniki: Tak
Odbija obrażenia kobiecych postaci.
Lokalizacja: Wejście nieopodal Garth

Trudność: 10
Ilość Fal: 4
Specjalne mechaniki: Tak
Obszarowa trucizna poziomu 5.
Lokalizacja: Polana nieopodal bagien.

Trudność: 10
Ilość Fal: 7
Specjalne mechaniki: Tak
Po Zabiciu Zabiciu championa, pojawia się pieczęć na kilka godzin. Przez ten czas, champion nie może być wyzwany. Champion ten nie daje punktów Męstwa (Valor), wyzwanie go nie kosztuje Męstwa. Można z niego otrzymać Przeklęty Artefakt. W swoim plecaku ma rzadkie składniki oraz złoto. Zadaje obszarowe obrażenia – trzęsienie ziemi.
Lokalizacja: Elfi Wulkan

Trudność: 9
Ilość Fal: 5
Specjalne mechaniki: Tak
Po Zabiciu Zabiciu championa, pojawia się pieczęć na kilka godzin. Przez ten czas, champion nie może być wyzwany. Champion ten nie daje punktów Męstwa (Valor), wyzwanie go nie kosztuje Męstwa. Można z niego otrzymać Przeklęty Artefakt. W swoim plecaku ma rzadkie składniki oraz złoto.
Lokalizacja: Polany na kontynencie Elfów.


Trudność: 10
Ilość Fal: 2
Specjalne mechaniki: Tak
Po Zabiciu Zabiciu championa championów: Barracoon, Rikkitor, Semidar, Lord Oaks, Mephitis oraz Neira należy złożyć zdobyte z nich czaszki na ołtarzu w Bagiennej Komnacie, do której można udać się przez czarny portal, który pojawia się po zabiciu jakiegokolwiek z w.w. Championów. Po złożeniu czaszek pojawi się portal, który prowadzi wprost do komnaty Przedwiecznego. UWAGA! Przedwieczny ma 2 formy. Przy drugiej formie spawnuje dookoła siebie pnącza, które odradzają swoje życie poprzez cykliczne zdawanie ran graczom. Mozna z niego otrzymać gwarantowany PS 120 oraz artefakt, oraz jest dodatkowo 3% na drugi i 1% na trzeci, oraz mała szansa na specjalnego smoka bagiennego.
Lokalizacja: Komnata Przedwiecznego