Inskrypcja

Inskrypcja

Wymagane przedmioty, Używanie umiejętności, Zwoje i księgi, Nauka




Napisany wprawną ręką i nasycony mocą ziół zwój może stanowić różnice między życiem a śmiercią w niebezpiecznych sytuacjach. Wykształceni w Inskrypcji mogą zapisywać zaklęcia w postaci magicznych zwojów.


Wymagane przedmioty

Pióro skryby – Jest wymagane do przepisywania czarów, a także do robienia ksiąg
Sprzedawane przez: Mag, Skryba
Wytwarzane: Przy użyciu umiejętności Majsterkowanie.

Czyste zwoje – Każdy dobry skryba ma zgromadzoną sporą ilość czystych zwojów.
Sprzedawane przez: Mag, Skryba, Kartograf
Wytwarzane: Nie

Składniki – Potrzebne są do przepisywania czarów. Do przepisania danego czaru są używane takie same zioła, jakie wymagane są przy jego rzuceniu.
Sprzedawane przez: Alchemik, Mag, Zielarz
Wytwarzane: Nie

Używanie umiejętności

Zanim przystąpimy do przepisywania zaklęć musimy zgromadzić w plecaku wymagane przedmioty: pióro skryby, czyste zwoje, wymagane składniki oraz taki sam zwój w księdze czarów jaki chcemy przepisać. Musimy też posiadać odpowiednią ilość many. Aby przepisać czar należy dwukrotnie kliknąć na pióro skryby. Otworzy nam się menu inskrypcji, z którego wybieramy krąg, a następnie zaklęcie jakie chcemy przepisać. Jeśli czynność się powiedzie, nowy zwój znajdzie się w naszym plecaku.
Należy pamiętać, że im wyższy krąg zaklęć, tym są one trudniejsze do skopiowania. Oprócz przepisywania czarów każdy skryba może również robić księgi run, zamówień i czarów. Podobnie jak przy przepisywaniu czarów aby wykonać którąś z ksiąg należy mieć potrzebne materiały w plecaku i dwukrotnie kliknąć na pióro skryby, a następnie z menu wybrać księgę którą chcemy zrobić.


Zwoje i księgi

Poniższa tabela przedstawia materiały potrzebne do przepisania czaru bądź zrobienia księgi, ilość wymaganej many oraz minimalny poziom umiejętności przy jakim można wykonać dany przedmiot.


Pierwszy krągDrugi krągTrzeci krągCzwarty krągPiąty krągSzósty krągSiódmy krągÓsmy krągCzary NekromantyInne
Czary z pierwszego kręgu
Nazwa przedmiotu
(Nazwa angielska)
Potrzebne materiałyMinimalny
poziom
inskrypcji
Niezbędna ilość many
Reakcyjna zbroja
(Reactive Armor)
– czosnek
– pajęczyna
– siarka
0 4
Niezdarność
(Clumsy)
– krwawy mech
– wilcza jagoda
0 4
Stworzenie jedzenia
(Create Food)
– czosnek
– żeń-szeń
– korzeń mandragory
0 4
Anemia
(Feeblemind)
– wilcza jagoda
– żeń-szeń
0 4
Leczenie
(Heal)
– czosnek
– żeń-szeń
– pajęczyna
0 4
Magiczna strzała
(Magic Arrow)
– siarka 0 4
Widzenie w mroku
(Night Sight)
– pajęczyna
– siarka
0 4
Osłabienie
(Weaken)
– czosnek
– wilcza jagoda
0 4

Czary z drugiego kręgu
Nazwa przedmiotu
(Nazwa angielska)
Potrzebne materiały Minimalny
poziom
inskrypcji
Niezbędna ilość many
Zręczność
(Agility)
– krwawy mech
– korzeń mandragory
0 6
Spryt
(Cunning)
– wilcza jagoda
– korzeń mandragory
0 6
Odtrucie
(Cure)
– czosnek
– żeń-szeń
0 6
Krzywda
(Harm)
– wilcza jagoda
– pajęczyna
0 6
Magiczna pułapka
(Magic Trap)
– czosnek
– pajęczyna
– siarka
0 6
Usunięcie pułapki
(Magic Untrap)
– krwawy mech
– siarka
0 6
Protekcja
(Protection)
– czosnek
– żeń-szeń
– siarka
0 6
Siła
(Strength)
– wilcza jagoda
– korzeń mandragory
0 6

Czary z trzeciego kręgu
Nazwa przedmiotu
(Nazwa angielska)
Potrzebne materiały Minimalny
poziom
inskrypcji
Niezbędna ilość many
Błogosławieństwo
(Bless)
– czosnek
– korzeń mandragory
3.5 9
Kula ognia
(Fireball)
– czarna perła 3.5 9
Magiczne zamknięcie
(Magic Lock)
– krwawy mech
– czosnek
– siarka
3.5 9
Zatrucie
(Poison)
– wilcza jagoda 3.5 9
Telekineza
(Telekinesis)
– czosnek
– pajęczyna
– siarka
3.5 9
Teleportacja
(Teleport)
– krwawy mech
– korzeń mandragory
3.5 9
Otwarcie
(Unlock)
– krwawy mech
– siarka
3.5 9
Kamienna ściana
(Wall Of Stone)
– krwawy mech
– czosnek
3.5 9

Czary z czwartego kręgu
Nazwa przedmiotu
(Nazwa angielska)
Potrzebne materiały Minimalny
poziom
inskrypcji
Niezbędna ilość many
Większe odtrucie
(Arch Cure)
– czosnek
– żeń-szeń
– korzeń mandragory
17.8 11
Większa protekcja
(Arch Protection)
– żeń-szeń
– korzeń mandragory
– siarka
– czosnek
17.8 11
Klątwa
(Curse)
– czosnek
– wilcza jagoda
– siarka
17.8 11
Ściana ognia
(Fire Field)
– czarna perła
– pajęczyna
– siarka
17.8 11
Większe leczenie
(Greater Heal)
– czosnek
– pajęczyna
– korzeń mandragory
– żeń-szeń
17.8 11
Błyskawica
(Lightning)
– korzeń mandragory
– siarka
17.8 11
Wyssanie many
(Mana Drain)
– czarna perła
– pajęczyna
– korzeń mandragory
17.8 11
Translokacja
(Recall)
– czarna perła
– krwawy mech
– korzeń mandragory
17.8 11

Czary z piątego kręgu
Nazwa przedmiotu
(Nazwa angielska)
Potrzebne materiały Minimalny
poziom
inskrypcji
Niezbędna ilość many
Duch ostrzy
(Blade Spirits)
– czarna perła
– wilcza jagoda
– korzeń mandragory
32.1 14
Rozproszenie ściany
(Dispel Field)
– czarna perła
– czosnek
– pajęczyna
– siarka
32.1 14
Incognito
(Incognito)
– krwawy mech
– czosnek
– wilcza jagoda
32.1 14
Odbicie magii
(Magic Reflection)
– czosnek
– korzeń mandragory
– pajęczyna
32.1 14
Wybuch umysłu
(Mind Blast)
– czarna perła
– korzeń mandragory
– wilcza jagoda
– siarka
32.1 14
Paraliż
(Paralyze)
– czosnek
– korzeń mandragory
– pajęczyna
32.1 14
Ściana trucizny
(Poisnon Field)
– czarna perła
– wilcza jagoda
– pajęczyna
32.1 14
Przyzywanie stworzenia
(Summon Creature)
– krwawy mech
– korzeń mandragory
– pajeczyna
32.1 14

Czary z szóstego kręgu
Nazwa przedmiotu
(Nazwa angielska)
Potrzebne materiały Minimalny
poziom
inskrypcji
Niezbędna ilość many
Odwołanie
(Dispel)
– czosnek
– korzeń mandragory
– siarka
46.6 20
Pocisk energii
(Energy Bolt)
– czarna perła
– wilcza jagoda
46.6 20
Eksplozja
(Explosion)
– krwawy mech
– korzeń mandragory
46.6 20
Niewidzialność
(Invisibility)
– krwawy mech
– wilcza jagoda
46.6 20
Oznaczenie
(Mark)
– krwawy mech
– czarna perła
– korzeń mandragory
46.6 20
Większa klątwa
(Mass Curse)
– czosnek
– korzeń mandragory
– wilcza jagoda
– siarka
46.6 20
bParaliżująca ściana
(Praralyze Field)
– czarna perła
– żeń-szeń
– pajęczyna
46.6 20
Odkrycie
(Reveal)
– krwawy mech
– siarka
46.6 20

Czary z siódmego kręgu
Nazwa przedmiotu
(Nazwa angielska)
Potrzebne materiały Minimalny
poziom
inskrypcji
Niezbędna ilość many
Wielokrotne błyskawice
(Chain Lightning)
– czarna perła
– krwawy mech
– korzeń mandragory
– siarka
60.7 40
Ściana energii
(Energy Field)
– czarna perła
– korzeń mandragory
– pajęczyna
– siarka
60.7 40
Słup ognia
(Flamestrike)
– pajęczyna
– siarka
60.7 40
Brama podróżna
(Gate Ravel)
– czarna perła
– korzeń mandragory
– siarka
60.7 40
Absorpcja many
(Mana Vampire)
– czarna perła
– krwawy mech
– korzeń mandragory
– pajęczyna
60.7 40
Większe odwołanie
(Mass Dispel)
– czarna perła
– czosnek
– korzeń mandragory
– siarka
60.7 40
Deszcz meteorytów
(Meteor Swarm)
– krwawy mech
– korzeń mandragory
– siarka
– pajęczyna
60.7 40
Polimorfizm
(Polymorph)
– krwawy mech
– korzeń mandragory
– pajeczyna
60.7 40

Czary z ósmego kręgu
Nazwa przedmiotu
(Nazwa angielska)
Potrzebne materiały Minimalny
poziom
inskrypcji
Niezbędna ilość many
Trzęsienie ziemi
(Earthquake)
– krwawy mech
– korzeń mandragory
– żeń-szeń
– siarka
75 50
Wir energii
(Energy Vortex)
– czarna perła
– krwawy mech
– korzeń mandragory
– wilcza jagoda
75 50
Wskrzeszenie
(Resurrection)
– krwawy mech
– czosnek
– żeń-szeń
75 50
Przywołanie żywiołaka powietrza
(Summon Air Elemental)
– krwawy mech
– korzeń mandragory
– pajęczyna
75 50
Przywołanie demona
(Summon Deamon)
– krwawy mech
– korzeń mandragory
– pajęczyna
– siarka
75 50
Przywołanie żywiołaka ziemi
(Summon Earth Elemental)
– krwawy mech
– korzeń mandragory
– pajęczyna
75 50
Przywołanie żywiołaka ognia
(Summon Fire Elemental)
– krwawy mech
– korzeń mandragory
– pajęczyna
– siarka
75 50
Przywołanie żywiołaka wody
(Summon Water Elemental)
– krwawy mech
– korzeń mandragory
– pajęczyna
75 50

Czary Nerkomanty
Nazwa przedmiotu
(Nazwa angielska)
Potrzebne materiały Minimalny
poziom
inskrypcji
Niezbędna ilość many
Ożywienie martwego
(Animate Dead)
– grobowy pył
– krew demona
39.6 23
Krwawe ślubowanie
(Blood Oath)
– krew demona 19.6 13
Trupia skóra
(Corpse Skin)
– skrzydło nietoperza
– grobowy pył
19.6 11
Przekleństwo broni
(Curse Weapon)
– świńskie żelazo 19.6 7
Zły omen
(Evil Omen)
– skrzydło nietoperza
– kryształ trucizny
19.6 11
Przerażająca bestia
(Horrific Beast)
– skrzydło nietoperza
– krew demona
39.6 11
Przemiana w licha
(Lich Form)
– grobowy pył
– krew demona
– kryształ trucizny
69.6 23
Ociężałość umysłu
(Mind Rot)
– skrzydło nietoperza
– krew demona
– świńskie żelazo
29.6 17
Kolec
(Pain Spike)
– grobowy pył
– świńskie żelazo
19.6 5
Uderzenie trucizny
(Poison Strike)
– kryształ trucizny 49.6 17
Podduszenie
(Strangle)
– krew demona
– kryształ trucizny
64.6 29
Przywołanie sługi
(Summon Familiar)
– skrzydło nietoperza
– grobowy pył
– krew demona
29.6 17
Przemiana w wampira
(Vampiric Embrace)
– skrzydło nietoperza
– kryształ trucizny
– świńskie żelazo
98.6 23
Mściwy duch
(Vengeful Spirit)
– skrzydło nietoperza
– grobowy pył
– świńskie żelazo
79.6 41
Uwiąd
(Wither)
– grobowy pył
– kryształ trucizny
– świńskie żelazo
59.6 23
Przemiana w ducha
(Wraith Form)
– kryształ trucizny
– świńskie żelazo
79.6 17
Egzorcyzm
(Exorcism)
– kryształ trucizny
– grobowy pył
79.6 40

Inne
Nazwa przedmiotu
(Nazwa angielska)
Potrzebne materiały Minimalny
poziom
inskrypcji
Niezbędna ilość many
Księga run
(Rune Book)*
– 8 czystych zwoji
– 1 zwój Translokacji (Recall)
– 1 zwój Bramy podróżnej (Gate Travel)
– 1 czysta runa
45 45
Księga zamówień
(Bulk Order Book)
– 10 czystych zwoji 65 65
Księga czarów
(Spellbook)*
– 10 czystych zwoji 50 50
* Przedmiot może otrzymać podpis wykonawcy

Powrót do menu Zwojów i ksiąg

Inskrypcja na poziomie 100.0 daje również 10% wzrost obrażeń następujących czarów:
• Magiczna strzała (Magic Arrow)
• Krzywda (Harm)
• Kula ognia (Fireball)
• Błyskawica (Lightning)
• Pocisk energii (Energy Bolt)
• Eksplozja (Explosion)
• Wielokrotne błyskawice (Chain Lightning)
• Słup ognia (Flamestrike)
• Deszcz meteorytów (Meteor Swarm)

Ponadto ma ona wpływ na działanie takich czarów jak:
• Reakcyjna zbroja (Reactive Armor) – wpływa na wartość odporności fizycznej zgodnie z regułą:
(Inskrypcja/20) + 15.
• Odbicie magii (Magic Reflection) – obniża odporność fizyczną zgodnie z regułą:
25 – (Inskrypcja/20), lecz również podnosi o 10 punktów pozostałe odporności.

Nauka


Nauczyciele:
Skryba, Mag

System AntyMacro: Nie
System LogoS: Nie