Bycie kowalem nie jest łatwą sztuką, lecz podobnie jak wiele innych zawodów potrafi dawać wiele satysfakcji, a i niemało pieniędzy.
Wymagane przedmioty
Młotek kowalski – Jest podstawowym narzędziem pracy kowalskiej.
Sprzedawane przez: Kowala
Wytwarzane: Przy użyciu umiejętności Majsterkowanie.
Sztaby metali – Podstawowy surowiec do wyrobu broni i zbroi.
Sprzedawane przez: Nie
Wytwarzane: Przetapiane z rudy wydobytej za pomocą umiejętności Górnictwo.
Palenisko – Aby móc cokolwiek wykuć należy znajdować się w pobliżu paleniska, służy ono ponadto do przetapiania rudy na sztaby.
Sprzedawane przez: Nie
Wytwarzane: Przy użyciu umiejętności Stolarstwo*.
Kowadło – w pobliżu każdego paleniska na pewno znajduje się kowadło, przy którym można kuć.
Sprzedawane przez: Nie
Wytwarzane: Przy użyciu umiejętności Stolarstwo*.
Smocze łuski – łuski pozyskane ze smoków również nadają się do wyrobu zbroi.
Sprzedawane przez: Nie
Wytwarzane: Nie
*Aby stolarz mógł zrobić palenisko i kowadło musi posiadać umiejętność Kowalstwo
na poziomie 75.0 lub więcej.
Używanie umiejętności
Aby wykuć przedmiot należy posiadać młot kowalski i sztaby metalu/łuski w plecaku oraz znajdować się przy palenisku z kowadłem. Następnie należy dwukrotnie kliknąć na młocie i wybrać interesującą nas kategorię przedmiotów z menu.
Jeżeli kucie zakończyło się sukcesem z plecaka zniknie odpowiednia ilość sztab/łusek a na jej miejsce pojawi się wybrany przez nas przedmiot.
Rzeczy do wykucia
Listę przedmiotów jakie można wykuć, ilość potrzebnych materiałów oraz poziomu umiejętności przedstawia poniższa tabela.
Nazwa przedmiotu | Wymagane zasoby | Minimalny poziom umiejętności |
Zbroje pierścieniowe | ||
Pierścieniowe rękawice | 10 sztab | 12,0 |
Pierścieniowe naramienniki | 14 sztab | 16,9 |
Pierścieniowe nogawice | 16 sztab | 19,4 |
Pierścieniowa tunika | 18 sztab | 21,9 |
Zbroje kolcze | ||
Kolczy czepiec | 10 sztab | 14,5 |
Kolcze nogawice | 18 sztab | 36,7 |
Kolczuga | 20 sztab | 39,1 |
Zbroje płytowe | ||
Płytowe naramienniki | 18 sztab | 66,3 |
Płytowe rękawice | 12 sztab | 58,9 |
Płytowy karczek | 10 sztab | 56,4 |
Płytowe nogawice | 20 sztab | 68,8 |
Płytowy napierśnik | 25 sztab | 75,0 |
Kobieca zbroja płytowa | 20 sztab | 44,1 |
Projekt pancerza na konia bojowego | 450 sztab | 72,5 |
Projekt zbroi smoka bagiennego | 450 sztab | 72,5 |
Starożytne płytowe podgardle | 18 sztab | 80,0 |
Starożytny płytowy napierśnik | 28 sztab | 80,0 |
Starożytny płytowe rękawice | 13 sztab | 80.0 |
Starożytne płytowe naramienniki | 16 sztab | 80,0 |
Starożytne płytowe nogawice | 20 sztab | 65,0 |
Płytowe haidate | 20 sztab | 65,0 |
Hełmy | ||
Bascinet | 15 sztab | 8,3 |
Zamknięty hełm | 15 sztab | 37,9 |
Hełm | 15 sztab | 37,9 |
Hełm nosowy | 15 sztab | 37,9 |
Płytowy hełm | 15 sztab | 62,6 |
Starożytny czepiec | 20 sztab | 30,0 |
Starożytny wzmocniony czepiec | 20 sztab | 45,0 |
Barbuta | 20 sztab | 45,0 |
Hełm Jarlingów | 20 sztab | 45,0 |
Szyszak | 20 sztab | 45,0 |
Dekoracyjne płytowe kabuto | 25 sztab | 90,0 |
Płytowe bojowe kabuto | 25 sztab | 90,0 |
Starożytny hełm | 25 sztab | 90,0 |
Tarcze | ||
Puklerz | 10 sztab | 0,0 |
Okrągła tarcza | 12 sztab | 0,0 |
Pawęż | 18 sztab | 24,3 |
Tarcza | 14 sztab | 0,0 |
Trójkątna tarcza | 16 sztab | 4,6 |
Drewniana trójkątna tarcza | 8 sztab | 0,0 |
Tarcza chaosu | 25 sztab | 85,0 |
Tarcza ładu | 25 sztab | 85,0 |
Broń Sieczna | ||
Sierp | 10 sztab | 33,0 |
Pałasz | 10 sztab | 35,4 |
Półokrągłe ostrza | 14 sztab | 45,0 |
Kordelas | 8 sztab | 24,3 |
Sztylet | 3 sztab | 0,0 |
Katana | 8 sztab | 44,1 |
Krys | 8 sztab | 36,7 |
Długi miecz | 12 sztab | 28,0 |
Sejmitar | 10 sztab | 31,7 |
Miecz półtoraręczny | 14 sztab | 24,3 |
Claymore | 18 sztab | 75,0 |
Starożytny krótki miecz | 8 sztab | 50,0 |
Księżycowy blask | 25 sztab | 80,0 |
Para mieczy | 15 sztab | 60,0 |
Szpony | 12 sztab | 55,0 |
Gwiazdka | 5 sztab | 45,0 |
Para oskardów | 14 sztab | 40,0 |
Para sztyletów | 12 sztab | 50,0 |
Kozik | 9 sztab | 70.0 |
Wielki Falchion | 15 sztab | 75.0 |
Zakrzywiony miecz | 18 sztab | 70.0 |
Sztylet rytualny | 14 sztab | 70.0 |
Falchion | 12 sztab | 70.0 |
Ostrza zdobione runami | 15 sztab | 70.0 |
Ogromny miecz | 30 sztab | 70.0 |
Maczeta | 14 sztab | 70.0 |
Topory | ||
Topór | 14 sztab | 34,2 |
Topór bitewny | 14 sztab | 30,5 |
Podwójny topór | 12 sztab | 29,3 |
Katowski topór | 14 sztab | 34,2 |
Duży bojowy topór | 12 sztab | 28,0 |
Dwuręczny Topór | 16 sztab | 33,0 |
Topór bojowy | 16 sztab | 39,1 |
Zdobiony topór | 18 sztab | 70.0 |
Broń drzewcowa | ||
Berdysz | 18 sztab | 31,7 |
Naginata | 12 sztab | 40,0 |
Ostrzana laska | 16 sztab | 45,0 |
Halabarda | 20 sztab | 39,1 |
Lanca | 20 sztab | 48,0 |
Pika | 12 sztab | 47,0 |
Krótka włócznia | 6 sztab | 45,3 |
Kosa | 14 sztab | 39,0 |
Włócznia | 12 sztab | 49,0 |
Widły bojowe | 12 sztab | 42,9 |
Obuchy | ||
Nadziak | 16 sztab | 34,2 |
Buława | 6 sztab | 14,5 |
Młot bojowy | 10 sztab | 19,4 |
Berło | 10 sztab | 21,4 |
Maczuga bojowa | 14 sztab | 28,0 |
Kafar | 16 sztab | 34,2 |
Diamentowy młot | 20 sztab | 70.0 |
Zaostrzone wachlarze | 16 sztab + 10 pociętego materiału | 85.0 Kowalstwa 50.0 Krawiectwa |
Smocza zbroja | ||
Smocze rękawice | 16 łusek | 68,9 |
Smoczy hełm | 20 łusek | 72,6 |
Smocze nakolanniki | 28 łusek | 78,8 |
Smocze narękawniki | 24 łusek | 76,3 |
Smoczy napierśnik | 36 łusek | 85,0 |
Naprawianie przedmiotów
By naprawić przedmiot należy znajdować się w pobliżu paleniska i kowadła, a następnie dwukrotnie kliknąć na młotek kowalski. Z menu wyrobów należy wybrać „Napraw przedmiot” i wskazać celownikiem przedmiot który chcemy naprawić. Gdy naprawa się powiedzie możemy się spodziewać różnych efektów, których wystąpienie zależy od umiejętności kowalstwa i trudności naprawy. Nawet przy powodzeniu naprawy jest spora szansa iż przedmiot straci punkt maksymalnej wytrzymałości. Jeżeli natomiast naprawa się nie powiedzie przedmiot na pewno straci punkty z maksymalnej wytrzymałości.
Inna metodą naprawy są kontrakty na naprawę. Aby takowy stworzyć trzeba celownikiem naprawy wskazać czysty zwój. Użyć zwoju może każdy, nie jest wymagana do tego umiejętność Kowalstwo a efekt naprawy zależy od umiejętności kowala który takowy kontrakt wykonał. Chcąc naprawić przedmiot za pomocą kontraktu należy znajdować się blisko NPC kowala.
Przetapianie przedmiotów
Jeżeli efekt naszej pracy nam nie odpowiada bądź sprzętu nie da się naprawić można go przetopić z powrotem na sztaby, wystarczy będąc w pobliżu paleniska z menu kowalstwa wybrać „Przetop przedmiot”. Ilość uzyskanych w ten sposób sztab zależy od poziomu umiejętności Górnictwo.
Zamówienia
Każdy kowal może podjąć się zadania jakim jest wypełnienie zamówienia na broń/pancerz danego przez NPC kowala. Nagrodą za poświęcony czas oraz materiały mogą być pieniądze oraz pewne przydatne przedmioty tj.:
– młotki runiczne
– narzędzie poszukiwacza
– wzmocniona łopata/kilof
– gargulcowi kilof
– Power Scroll +5, +10, +15, +20 do Kowalstwa
– Antyczny młot kowalski
– rękawice górnika
– proszek wzmocnienia
– kolorowe kowadło
Nauka
Nauczyciele:
Kowal, Mistrz Gildii Kowali, Zbrojmistrz, Płatnerz