Majsterkowanie

Ten gość, lub dziewczyna, z kieszeniami przepełnionymi kawałkami metalu, resztkami rudy, urządzeniami i błyskotkami wszelkich kształtów i rozmiarów może być okolicznym majsterkowiczem. Majsterkowicze mogą tworzyć szeroką gamę narzędzi, pułapek, błyskotek i innych rzeczy uświetniających domostwa oraz umożliwiających pracę.



Niezbędne przedmioty

Narzędzie Majsterkowicza – Zestaw narzędzi, który może być użyty do stworzenia przeróżnych rzeczy.
Sprzedawane przez: Majstra
Wytwarzane: Przy użyciu umiejętności Majsterkowanie.
Sztaby – Są jednym z niezbędnych materiałów wymaganych przy tworzeniu przedmiotów.
Sprzedawane przez: Nie
Wytwarzane: Przy użyciu umiejętności Górnictwo (przetopiona ruda).
Drewno – Są kolejnym materiałem z którego majster może tworzyć przedmioty.
Sprzedawane przez: Stolarz
Wytwarzane: Pozyskiwane za pomocą umiejętności Drwalstwo.
Szlachetne kamienie – Połączone ze sztabkami tworzą drogocenną biżuterię.
Sprzedawane przez: Jubilera
Wytwarzane: Nie.



Używanie majsterkowania


Aby wytworzyć przedmiot przy pomocy Majsterkowania należy:
umieścić wymagane surowce w plecaku, kliknąć dwukrotnie na narzędzie majsterkowicza
i wybrać z menu przedmiot, jaki chcemy zrobić.

Jeśli próba się powiedzie, przedmiot pojawi się w plecaku.
Przedmioty możliwe do stworzenia przez Majstra przedstawia poniższa tabela.

Nazwa przedmiotuWymagane zasobyWymagany poziom umiejętności
Wyroby z drewna
Duży hebel4 deski lub kłody0,0
Narzędzia stolarza4 deski lub kłody0,0
Mały hebel4 deski lub kłody0,0
Obudowa zegara6 desek lub kłód0,0
2 deski lub kłody0,0
Wałek5 desek lub kłód0,0
Cep*8 desek lub kłód + 3 sztaby70,0
Narzędzia
Nożyczki2 sztaby5,0
Moździerz3 sztaby20,0
Skrobak2 sztaby30,0
Narzędzia majstra2 sztaby10,0
Siekiera4 sztaby30,0
Piła dwuręczna2 sztaby30,0
Narzędzia krawieckie2 sztaby10,0
Piła4 sztaby30,0
Brzeszczot4 sztaby30,0
Kątownik2 sztaby30,0
Łopata4 sztaby40,0
Młotek1 sztaba30,0
Szczypce1 sztaba35,0
Młotek kowalski4 sztaby40,0
Młotek kowalski4 sztaby40,0
Dłuto stolarskie2 sztaby30,0
Kilof*4 sztaby40,0
Wytrych1 sztaba45,0
Rondel4 sztaby30,0
Sito do mąki3 sztaby50,0
Narzędzia łukmistrza3 sztaby35,0
Pióro kartografa1 sztaba25,0
Pióro skryby1 sztaba25,0
Części
Przekładnie2 sztaby5,0
Części zegara1 sztaba25,0
Kurek2 sztaby35,0
Sprężyny2 sztaby5,0
Części sekstansu4 sztaby30,0
Obręcze5 sztaby0,0
Zawias2 sztaby5,0
Kula do boli10 sztab45,0
Zastawa
Nóż rzeźnicki*2 sztaby25,0
Łyżka*1 sztaba0,0
Talerz*2 sztaby0,0
Widelec*1 sztaba0,0
Tasak*3 sztaby20,0
Nóż*1 sztaba0,0
Puchar*2 sztaby10,0
Ołowiany kubek*2 sztaby10,0
Nóż do skór*2 sztaby25,0
Różne
Kółko na klucze*2 sztaby10,0
Świecznik*4 sztaby55,0
Waga*4 sztaby60,0
Żelazny klucz*3 sztaby20,0
Globus*4 sztaby55,0
Luneta*4 sztaby60,0
Latarnia*2 sztaby30,0
Lichtarz*4 sztaby60,0
Lampion10 sztab + 5 desek lub kłód65,0
Papierowy lampion10 sztab + 5 desek lub kłód65,0
Okrągły papierowy lampion10 sztab + 5 desek lub kłód65,0
Wietrzne dzwonki15 sztab80,0
Ozdobne wietrzne dzwonki15 sztab80,0
Biżuteria
Pierścień2 sztaby + kamień szlachetny**40,0
Srebrny naszyjnik2 sztaby + kamień szlachetny**40,0
Naszyjnik2 sztaby + kamień szlachetny**40,0
Kolczyki2 sztaby + kamień szlachetny**40,0
Złoty naszyjnik2 sztaby + kamień szlachetny**40,0
Bransoleta2 sztaby + kamień szlachetny**40,0
Składane
Oś z przekładniami1 oś + 1 przekładnia0,0
Części zegara1 oś z przekładnią + 1 sprężyna0,0
Części sekstansu1 oś z przekładnią + 1 zawias0,0
Zegar1 obudowa zegara + 1 części zegara0,0
Sekstans1 części sekstansu0,0
Bola4 kule do boli + 3 skóry60,0
Keg1 pusty keg + 1 kurek do kega + 1 wieko + 10 pustych butelek75,0
Pułapki***
Dart trap1 sztaba + 1 bełt30,0
Poison trap1 sztaba + 1 zielona mikstura30,0
Explosion trap1 sztaba + 1 różowa mikstura55,0
Faction gas trap250 srebrników + 10 sztab + 1 zielona mikstura65,0
Faction explosion trap250 srebrników + 10 sztab +1 różowa mikstura65,0
Faction saw trap250 srebrników + 10 sztab + 1 przekładnia65,0
Faction spike trap250 srebrników + 10 sztab + 1 sprężyna65,0
Faction trap removal kit500 srebra + 10 sztab90,0


* Kolor przedmiotu odpowiada kolorowi użytego materiału.
** Dostępne kamienie: gwiezdny szafir, szmaragd, szafir, rubin, cytryn, ametyst, turmalin, bursztyn, diament.
*** Aby stworzyć pułapkę należy mieć w plecaku skrzynkę bądź inny pojemnik na który chcemy założyć pułapkę.

Umiejętność majsterkowania odpowiada również za jakość zamków montowanych w pojemnikach stworzonych przy użyciu umiejętności Stolarstwo. Jeżeli posiadamy obie te umiejętności zamki są automatycznie dodawane do zrobionych pojemników.

Narzędzia

Wszystkie narzędzia produkowane z metalu przez Majstra dziedziczą kolor z surowca. W zależności od jego rodzaju zwiększona jest ilość użyć narzędzia:
120% Matowa miedź
140% Shadow
160% Miedź
180% Brąz
200% Złoto
230% Agapit
270% Veryt
310% Valoryt

Zmiana nie ma wpływu na wytrzymałość (Durability) kilofa, tasaka, itp., jedynie na ilość jego użyć jako narzędzia (UsesRemainig).

Wykonanie narzędzi z metali wyższych niż żelazo możliwe jest jedynie po uprzedniej nauce obróbki metali u NPC Majster (koszt 10 tysięcy monet), co wymaga osiągnięcia poziomu umiejętności 100%.



Golem


Majsterkowicz może również stworzyć specjalnego „chowańca” nazywanego golemem. W rzeczywistości, golem jest połączeniem mechaniki z magią. Są one tworzone podobnie jak niektóre wyroby majsterkowicza przy użyciu różnych części. Aby stworzyć golema należy posiadać minimum 60% umiejętności majsterkowania oraz następujące przedmioty:
– mechanizm sprężynowy
– kryształ mocy
– 50 sztab żelaza
– 50 sztab brązu
– 5 przekładni.
Stworzenie golema odbywa się poprzez dwukrotne kliknięcie na mechanizm sprężynowy, jeśli wszystkie wymagane składniki są w plecaku, golem pojawi się obok majstra. Statystyki golema zależą od poziomu umiejętności majsterkowanie. Golemy mogą być leczone przez swoich właścicieli, lecz nie za pomocą zwykłych metod (magia, bandaże). Aby uleczyć golema, należy stać maksimum 2 pola od niego oraz posiadać sztabki i narzędzie majsterkowicza w plecaku. Następnie należy otworzyć menu majsterkowania, wybrać opcje napraw i wskazać golema celownikiem. „Chowańce” te nie dziczeją lecz rozpadają się. Sytuacja taka ma miejsce jeżeli właściciel jest ukryty, nie żyje, jest za daleko (ponad 10 pól) lub nie jest zalogowany przez ponad 2h. Aby tego uniknąć, można oddać golema stajennemu na przechowanie, jak każde inne zwierzę. Golem zajmuje 4 sloty na zwierzęta i słucha komend im przypisanych.



Nauka

Nauczyciele:
Majsterkowicz