Regulamin

1.    Wstęp
Ultima Online to najlepsza gra w historii. Wszystkich żądnych przygód w niezwykłym świecie zapraszamy do gry na Nelderim, kolejnej odsłonie serwera UO, który powraca
z wielkim potencjałem. Serwer posiada m.in. unikalną mapę, nowe skille, przemyślane i kompleksowe podejście do fabuły i polityki. Dodatkowo jest on ciągle rozwijany i udoskonalany tak, by dawać Graczom nowe możliwości rozwoju postaci, eksplorowania świata, brania udziału w epickich wydarzeniach zmieniających historię świata.
Celem tego regulaminu jest nakreślenie ram, w których każdemu z Członków Społeczności Nelderim przyjdzie się poruszać, określenie zasad rozgrywki tak, by były one jasne i przejrzyste, a interakcje na linii Gracz-Gracz oraz Gracz-Ekipa były zawsze wyważone.

2.    Społeczność Nelderim
Regulamin dotyczy wszystkich Członków Społeczności Nelderim. Za Członka Społeczności uważa się osobę posiadającą konto w grze, dostępne po rejestracji użytkownika. Obowiązkiem posiadacza konta jest zabezpieczenie go hasłem na tyle skomplikowanym, że uniemożliwiającym włamanie.

3.    Zasady podstawowe
3.1.    Konto w grze
Każda osoba może posiadać jedno konto

3.2.    Postaci
Na każdym koncie możliwe jest utworzenie trzech postaci, które cechują się  imieniem zgodnym z założeniami światów fantasy, które jednak w żaden sposób nie odwołuje się do świata realnego, ani znanych pozycji literatury czy filmu. Jednocześnie zwracamy uwagę, aby nadane postaci imię nie należało do głupich, obraźliwych, bądź mających takie znaczenie w języku innym niż polski. Imieniu postaci nie może również towarzyszyć tytuł np. szlachecki. To samo tyczy się zwierząt/przywołanców posiadanych w grze.

Każda z postaci cechuje się pewną możliwą do osiągnięcia sumą umiejętności oraz statystyk:
– maksymalnie 720 punktów statystyk dla każdej postaci (wybierając opcję postaci zaawansowanej na start dostępne jest 3 x 50 punktów umiejętności).
– każdą z umiejętności można rozwinąć do poziomu 100 punktów (dla niektórych umiejętności możliwe jest osiągnięcie do 120 punktów po zdobyciu odpowiednich Zwojów Mocy Umiejętności)
– maksymalnie 250 punktów statystyk

3.3.    Współdzielenie adresu IP
W przypadku posiadania przez Gracza/Graczy wiedzy co do gry ze współdzielonego łącza (adresu IP) prosimy o zgłaszanie takich faktów. Pozwolą nam one na sprawne zarządzanie takimi kontami.

3.4.    Kultura
Podstawą obowiązującą w Społeczności Nelderim, dotyczącą zarówno Graczy jak i osób prowadzących serwer jest kultura i wzajemny szacunek. Prosimy pamiętać, że każdą, nawet trudną sprawę uda się rozwiązać, jeżeli tylko obie strony sporu będą potrafiły rozmawiać w sposób taktowny.

3.5.    RPG i Fantasy
Podczas gry należy pamiętać, że serwer Nelderim jest światem fantasy i nie należy stosować w nim odwołań do świata realnego. Równocześnie zabronione jest używanie akronimów, emotikonów, homofonów, czy podawanie w sposób otwarty statystyk czy wartości umiejętności postaci.

3.6.    Rozsądek, a mechanika
Zdajemy sobie sprawę, że gra jest jedynie odzwierciedleniem świata, w którym przyjdzie bawić się Graczom. Świat ten posiada ograniczenia związane z jego mechaniką i należy traktować je zdroworozsądkowo. Niestety czasem zdarza się, że w tak zaprojektowanym świecie wystąpią błędy. Stąd obowiązkiem każdego z Graczy jest zgłaszanie takich błędów Ekipie, oraz nie wykorzystywanie ich dla zdobywania nieuzasadnionych korzyści. Podobnie niedopuszczalne jest naginanie zasad mechaniki (np. w walce), czy zachowania irracjonalne postaci. Chcemy, aby w stworzonym przez nas świecie każdy miał równe szanse, dlatego przede wszystkim cenimy sobie Graczy rozsądnych i uczciwych.

3.7.    Pomoc
Zdając sobie sprawę ze złożoności świata oraz samej gry chętnie odpowiemy na zadane pytania zarówno stawiającym swe pierwsze kroki na serwerze Nelderim, jak i doświadczonym Graczom. W tym celu najlepiej kontaktować się z innymi Członkami Społeczności Nelderim za pośrednictwem Discord.

3.8 Interakcja z Mistrzami Gry

Questy oraz eventy są dobrą wolą GM a przede wszystkim ich prywatnym czasem nie tylko w ich prowadzeniu ale również przygotowaniu. Wszelkie próby utrudniania ich prowadzenia a również kradzieże i morderstwa lub ich usiłowanie jest zabronione. We wszystkich przypadkach o losie delikwenta decyduje prowadzący interakcje.

4. „Mułowanie”
Mułowanie przedmiotów (przenoszenie itemów między postaciami na koncie) jest dozwolone, bez żadnych konsekwencji ze strony administracji.

;)

5. Bierne makro.
Bierne makro dozwolone jest w świecie Nelderim jedynie podczas trenowania umiejętności, bierne zbieranie surowców jest zakazane, opisane w kolejnym punkcie regulaminu. Ćwiczenie umiejętności biernie dozwolone jest tylko i wyłącznie w prywatnych domkach (niepublicznych), czyli za zamkniętymi drzwiami gdzie ograniczamy kontakt z innym graczem. W mieście (poza domem) można trenować biernie jedynie następujących umiejętności: alchemia, gotowanie, kowalstwo, krawiectwo, majsterkowanie, stolarka, wyrabianie łuków, inskrypcja, kartografia oraz oswajanie zwierząt. Natomiast biernie poza miastami i wsiami, trenować można: oswajanie zwierząt, muzykalność, prowokacja, uspokajanie oraz ukrywanie. Nie ponosimy odpowiedzialności za ewentualne straty spowodowane brakiem obserwacji gry.

:)

6. Bierne zbieranie surowców.

Bierne zbieranie surowców jest bezwzględnie zakazane. Każda osoba przyłapana na tym procederze zostanie nagrodzona 24h jailem oraz utratą surowców.

7. Opis postaci.
Wymagany jest opisy postaci. Miejsce na opis można znaleźć po lewej stronie paperdollu. Opis powinien być rozbudowany opisujący najważniejsze cechy wyglądu postaci (twarz, znaki charakterystyczne, tatuaże, znamiona, wygląd ciała, wysokość, ewentualnie elementy wskazujące na wiek lub sposób poruszania się itp…). Jego brak będzie karany.

8. Bierne zbieranie zleceń.

Bierne zbieranie zleceń zarówno myśliwskich jak i rzemieślniczych jest traktowane tak samo jak bierne zbieranie surowców. Powodem tego jest skrócenie maksymalnego czasu 6 godzin do 30 minut miedzy możliwością odebrania następnego zlecenia.

Powyższe punkty stanowią jedynie zarys ustanowionych zasad.

Kary więzienia

Kary więzienia za poszczególne przewinienia:

Nieklimatyczne imię postaci – 5h + zmiana imienia

Bierne zbieranie surowców – 24h + utrata surowców

Morderstwo bez podania przyczyny (PK bez podania fabularnego powodu dlaczego postać ma być zabita) – 12h

Morderstwo „kryminalisty” (PK bez podania fabularnego powodu dlaczego postać ma być zabita) lub osądzanie kogoś o bycie kryminalistą, gdy nie widziało się aktu przestępstwa – 12h

Uniemożliwianie/Utrudnianie GM przeprowadzenie eventów – 24h

Używanie emotikonek oraz odnoszenie się do świata realnego – 24h

Wykorzystywanie exploitów na swoją korzyść – 72h

Wchodzenie ze zwierzętami do budynków miejskich – 12h

Postać grająca niezgodnie z wytycznymi obowiązującymi dla danej rasy – 5h + za brak chęci poprawy zmiana rasy na Tamaela

Wykorzystywanie speedhack – BAN

Wykorzystywanie mechaniki na swoją korzyść – 48h

Wykorzystywanie wiedzy pozyskanej za pomocą konta GM na koncie gracza – 24h + utrata konta GM

Brak opisu postaci – 24h + 2h za każdym razem dodatkowo, jeśli opisu nie ma w paperdollu.

WSZELKIE PUNKTY NIEREGULOWANE POWYŻSZYMI ZASADAMI ZALEŻĄ OD GM.