Starożytna Magia

Magowie znani są z rozległej wiedzy o nadprzyrodzonych zjawiskach, jakie mają miejsce w naszym świecie, ale tylko Ci, którzy odpowiednio długo studiowali magię oraz zdobyli tajniki wiedzy strzeżone przez Starszych.

Aby korzystać ze Starożytnej Magii wymagana jest księga Księga Starożytnych Zaklęć oraz zwoje czarów, które można pozyskać z Meraktusa. Zwoje należy włożyć do księgi. Czarów nie można używać za pomocą czarowania ze zwoju.


Umiejętność wymagana do czarowania: Magia

Umiejętność wymagana do skuteczności czarów: Mądrość


Używane reagenty:
– czarna perła
– krwawy mech
– mandragora
– czosnek
– pajęcza sieć
– żeńszeń
– siarka
– wilcza jagoda

Nazwa zaklęciaOpis działaniaMinimalny prógWymagana mana
PodpalenieGeneruje mały pocisk iskier, 
który może zapalić łatwopalny materiał
010
WygaszenieGasi każdy mały, niemagiczny ogień05
Większe PodpalenieSilniejsza wersja zaklęcia Podpalenie5040
Większe WygaszenieSilniejsza wersja zaklęcia Wygaszenie5020
Magiczne nasycenieSprawia, że broń dystansowa staje się zaczarowana i świeci na niebiesko. 
Ta broń staje się silniejsza i celniejsza
7055
RójPrzywołuje roje owadów, 
które atakują wrogów maga ze wszystkich kierunków
5040
WizjaUmożliwia magowi opuszczenie jego ciała i zbadanie okolicy.8055
SeansPozwala magowi poruszać się jako duch.8950
TaniecSprawia, że wszyscy w zasięgu wzroku (oprócz maga i jego drużyny) zaczynają tańczyć.7040
KlonowanieTworzy dokładny duplikat dowolnego śmiertelnego stworzenia, które będzie walczyć po stronie maga.71,133
StrachNic nie wiadomo o tym zaklęciu. Ponoń powoduje strach.8025
Pierścień OgniaTworzy pierścień ognia, który otoczy cel maga.9050
Masowa potęgaRzuca Pobłogosławienie na wszystkich członków drużyny maga zwiększając ich siłę, zręczność i inteligencję.7060
Wir ŚmierciTworzy wirujący czarny wir w miejscu wyznaczonym przez maga, który następnie porusza się losowo.8050