Używanie umiejętności
Wiedzy o Zwierzętach można używać dwojako:
1. Biernie – podczas oswajania lub leczenia stworzenia
2. Czynnie – poprzez kliknięcie na niebieski kryształ znajdujący się obok nazwy umiejętności. Następnie należy wskazać cel (stworzenie), o którym chcemy się czegoś dowiedzieć.
Jeśli próba się powiedzie, poznamy lojalność, cechy, umiejętności oraz rodzaj pożywienia danego stworzenia
Poziom umiejętności | Typ Stworzenia |
0,1 – 99,9 | Każde oswojone stworzenie |
100 – 109,9 | Każde oswajalne stworzenie |
110 i powyżej | Każde stworzenie |
Wiedza o zwierzętach dostarczy nam następujących danych o badanym stworzeniu:
1. Atrybuty:
– Żywotność – aktualnie i maksymalne
– Wytrzymałość (stamina) – aktualna i maksymalna
– Mana – aktualna i maksymalna
– Siła
– Zręczność
– Inteligencja
– Trudność uspokojenia – podatność stworzenia na działanie barda (prowokację, uspokajanie, wytrącenie z równowagi)
2. Poziom zadowolenia – przywiązanie stworzenia do swego pana
3. Odporności – procent obrażeń jaki jest blokowany przy otrzymaniu ciosu, w zależności od typu obrażeń (fizyczne, ogień, zimno, trucizna, energia)
4. Obrażenia
5. Walka – kompetencje stworzenia w rozmaitych umiejętnościach związanych z walką:
– Walka wręcz
– Taktyka
– Odporność na magię
– Anatomia
– Zatruwanie
6. Wiedza – umiejętności stworzenia powiązane z magią
– Magia
– Mądrość
– Medytacja
7. Preferowane pożywienie – rodzaj pokarmu spożywany przez zwierzę
8. Instynkt stadny – czy stworzenie jest zwierzęciem stadnym
Dzięki Wiedzy O Zwierzętach możemy kontrolować lojalność swoich pupili. Spadek lojalności może spowodować uwolnienie się stworzenia spod wpływu swego pana i zdziczenie go. Aby lojalność stworzeń nie spadała należy je regularnie karmić.
Poniższa tabela przedstawia stopień lojalności zwierzęcia i wyświetlający się przy nim komunikat.
Gdy twoje zwierze jest… | Jego lojalność jest… |
W euforii | Ekstremalnie wysoka |
Niesamowicie szczęśliwe | Bardzo wysoka |
Niezwykle szczęśliwe | Wysoka |
Dość szczęśliwe | Bardzo dobra |
Szczęśliwe | Dobra |
Zadowolone | Neutralna |
Nieco zadowolone | Neutralna |
Nieszczęśliwe | Niska |
Dość nieszczęśliwe | Dość niska |
Wyjątkowo nieszczęśliwe | Bardzo niska |
Zażenowane | Ekstremalnie niska |
Informacje dodatkowe
1. Wiedza O Zwierzętach stanowi 20% szansy kontrolowania stworzenia (pozostałe 80% stanowi Oswajanie).
2. Oparta jest na inteligencji, która wpływa na szansę powodzenia użycia tej umiejętności.
3. Jest komplementarną umiejętnością dla Weterynarii – potrzeba minimum 60,1 Wiedzy o Zwierzętach i Weterynarii aby odtruć stworzenie, oraz obydwie te umiejętności na poziomie co najmniej 80,1 by móc wskrzesić martwe zwierzę (wskrzeszać można jedynie wierne zwierzęta).
4. Łącznie z Weterynarią i Oswajaniem determinuje liczbę możliwych zwierząt do przechowywania u Stajennego.
Nauka
Nauczyciele:
Weterynarz