Piramida
Lokalizacja: na południe od Twierdzy
Piramida górująca nad piaskami Lahlith, prawdopodobnie została wzniesiona przez pierwszych Nomadów, którzy zaczęli prowadzić osadniczy tryb życia. Wzniesiono ją ku czci Orba, pajęczego boga, którego czciły pustynne ludy. Przez stulecia grzebano tam zarówno władców jak i wybitnych mędrców oraz zasłużonych dla społeczności Nomadów. Miejsce zostało przeklęte przez Śmierć, która zesłała na straż piramidy hordę nieumarłych, demony, a przede wszystkim przerażającego Sfinksa, który chroni skarbów najgłębszych grobowców.
W środku znajdziemy, m.i.:
- piaskowe wiry
- żywiołaki metalu
- żywiołaki powietrza
- oni
- mumie
- szkielety
- srebrne węże
- kappy
- sukkuby
- licze
- lordy liczów
- wielkie demony chaosu
- szavetrę
- pomniejsze demony chaosu
- golemy krwi
- wielkie bezimienne demony
- żywiołaki trucizny
- demoniczne sługi
- ogromne wężę
- Władcę podziemi – Starego Sfinksa
Leże kryształowych smoków
Lokalizacja: na północ od Ferion, za chamiponem Rikktor
Po wielkiej wojnie Bogów, sługi Śmierci zaczęły szukać sobie miejsca. W dawnych Świętych Łaźniach, które przynależały do Cesarstwa, zaczęły się lęgnąć smoczyska. Jako, że wody wypływały ze starych Elfickich kopalni, pełnych magicznych kryształów, w połączeniu z krwią smoków, doprowadziły do dziwnych mutacji owych stworzeń, tworząc nowy odłam tych potężnych kreatur, znanych, jako kryształowe smoki.
W środku znajdziemy, m.i.:
- kryształowe smoki
- żywiołaki
- ophidiany
- jaszczury
- starożytne wyrmy
- Władcę podziemi – starożytny diamentowy smok
Świątynia Matki/Tyl Reviaren
Lokalizacja: na południe od Tasandory
Po tym jak Elfy zniknęły z powierzchni ziemi, a przynajmniej tak wydawało się kronikarzom, druidzi dalej kultyowali stanie na straży równowagi w przyrodzie. Świątynia stała się miejscem obrządków czcicieli Matki, ale i schronieniem dla jej sług. Po starciu ze Śmiercią, serce Matki rozdarło się, co spowodowało wyrwę w materii i stworzyło portal do Spaczonego Serca Matki, gdzie nieprzyjazne ludziom stworzenia starają się ukryć przed światłem dziennym.
W środku znajdziemy, m.i.:
- wróżki
- anioły
- meery
- jednorożce
- kiriny
- satyry
- Gnawy
- spaczone wróżki
- upadłe kiriny
- upadłe jednorożce
- wściekłe niedźwiedzie grizzli
- satyry
- Irki
- Guile
- worgi
- Lady Sabrix
- Lady Lisslith
- Spite
- Malefix
- Władcę podziemi – spaczonego jednorożca
Jaskinia błysków
Lokalizacja: obok championa Lorda Oaksa, na wyspie Elfów
Magiczne kryształy Elfów, które spoczywały głęboko pod ziemią w górach Ered Vilthrin, wyszły na powierzchnie, gdy na ziemiach Nelderim zaczęły się coraz mocniejsze ruchy tektoniczne. Ruchy te, odkryły też wejście do starych jaskiń, kopalni najprawdopodobniej, która ogniś należała do Pierwszych Elfów. Kto wie co się tam zalęgło…
W środku znajdziemy, m.i.:
- żywiołaki metalu
- diamentowe smoki oraz młode smoki
- kryształowe hydry
- lodowe mumie
- mumie
- upadłe kiriny
- upadłe jednorożce
- żywiołaki burzy
- kryształowe poszukiwacze
- lodowe demony
- Pomniejszego władcę podziemi – lśniący wysięk
Komnaty Wielkiej Pokracznej Bestii
Lokalizacja: Pustkowie Wiecznych Szeptów na wyspie Elfów
I rzekła Śmierć tuż przed opuszczeniem ziem Nelderim: ‘I esencja zła zagrzeje tu miejsce na dłużej. I nękać będzie niewiernych. Sługi Śmierci znajdą tu swe schronienie. Najplugawsze bestyje tego świata zalęgną się w komnatach tego zamczyska’. Mówi się, że te komnaty ongiś należały do Eflów, zanim smoki splugawiły Pustkowie Wiecznych Szeptów.
W środku znajdziemy, m.i.:
- szkielety
- mumie
- zombie
- licze
- przekletych rycerzy i magow
- zlych magow i lordow zlych magow
- pomniejsze demony
- rozpruwacze
- sir patrick
- gnijące zwłoki
- bezimienne demony
- demoniczne sługi
- kościanych wojowników
- kościanych magów
- wielkie mrówkolewy
- starożytne licze
- pozszywane szkielety
- lady jenifyr
- czerwona śmierć
- kościej
- Pomniejszy władca podziemi – wielka pokraczna bestia
Królewskie Krypty
Lokalizacja: na zachód od miasta Garlan
Jarlingowie od dawien dawna chowali swych władców w wielkim grobowcu znanym jako Królewskie Krypty. Tylko prawdziwy Jarl mógł sobie wywalczyć miejsce w tych przesiąkniętych grozą, mrozem i smrodem truchła katakumbach. W wojnach domowych, jarlińscy nekromanci wykorzystali ciała spoczywających weń władców, by wygrać wojnę. Zapłacili za to, niestety, wielką cenę. Władcy mieli pozostać wiecznie “nieumarli”. Krypty są wciąż nawiedzane przez duchy, demony, szkielety i inne tego typu plugawe stwory.
W środku znajdziemy, m.i.:
- szkielety
- mumie
- zombie
- licze
- kościanych wojowników
- kościanych magów
- lodowe demony
Saew
Lokalizacja: na wschód od miasta Garlan
Setki lat temu, kiedy to Saew było jednym z zamczysk należących do Jarlingów, nazywano je tętniącym sercem północy, kolebką kultury, handlu, na długo przed powstaniem Garlan. Podczas wojny domowej, władca Saew zginął z ręki swego tchórzliwego syna, który tuż po dokonaniu aktu mordu, uciekł do podziemi, które ogniś łączyły powierzchnię z podziemiami. Mówi się, że tam dopadły go Mroczne Elfy, nabiły na pal i oskrobali jego skalp do gołej czaszki. Miasto opustoszało po śmierci władcy. Mówiono, że to przeklęty gród, nikt nie chciał objąć tronu. Ostatni mieszkańcy zostali zabici w najazdach tytanów. Obecnie z zamku zostały tylko ruiny, ale podziemia stały się komnatami humanoidalnych istot, które nie lubią nieproszonych gości. Po wielu pełnych mrozów zimach, Ilhenir – plugawa bestia z zaświatów, wypełzła zza zamkniętych drzwi katakumb Saew. Do dziś sieje tam zniszczenie.
W środku znajdziemy, m.i.:
- tytany
- cyklopy
- panie śniegu
- żywiołaki śniegu
- impy
- magów orków
- magów szczuroczłeków
- śnieżne ogry
- lordy śnieżnych ogrów
- żywiołaki lodu
- impy
- lodowe trolle
- panią lodowego zamku
- przeklętych rycerzy i magów
- licze
- zombie
- szkielety
- koszmary
- rozpruwacze
- kościanych magów
- wygnane dusze
- lurga
- oczarowanyego aligatora
- karmazynowy gniew
- demona oblanego kwasem
- Ilhenira
Ferion / Wulkan
Lokalizacja: na zachód od wioski Ferion
Ziemie Ferion wraz z wulkanem uważa się za najstarsze, prawdopodobnie pierwotne, legowisko smoków. Tereny pełne wrzącej lawy, spalonej ziemi, gór, skał, przesiąknięte zapachem siarki, kupki kości, sprawiają wrażenie, że to ostatnie miejsce, jakie w życiu można zobaczyć. Długie korytarze wydrążone przez setki lat na skutek płynącej wewnątrz wulkanu lawy stały się idealnym siedliskiem dla monstrów, które świetnie znoszą takie warunki.
W środku znajdziemy, m.i.:
- ogromne ogniste węże
- ogniste żmije
- ogniste gargulce
- żywiołaki ognia
- żywiołaki metalu
- smocze pisklęta
- smoki
- ogniste rumaki
- ogniste żuki
- wojowników yomotsu
- kapłanów yomotsu
- prastarych yomotsu
- starożytne wyrmy
- gazery
- stare gazery
- ogniste jaszczurki
- wywerny
- Pomniejszy władca podziemi – imienny smok
Posterunek Gagak
Lokalizacja: na północny-wschód od Wulkanu
Zwiadowcy Państwa Tasandorskiego donoszą, że w okolicach rzek lawy zaczęły gromadzić się duże ilości wojowników plemienia Gagak. Po wojnach z plemieniem Tilki o terytorium na wyspie Elfów, byli bowiem oni zmuszeni do znalezienia nowego miejsca. Po miesiącach tułaczki, udało im się odkryć dawną Świątynię Loethe, która wydawała się być od wielu lat opuszczona. Szybko zadomowili się w nowym miejscu strzegąc swych ziem.
W środku znajdziemy, m.i.:
- wojowników plemienia Gagak
- kamienne gargulce
- ogromne węże
- pomniejsze demony
- demoniczne sługi
- ogniste gargulce
- gargulce mściciele
- gargulce niszczyciele
- stare chimery
- bestie plagi
- gargulce
- złych magów
- chimery
- żuki runiczne
- wyrmy cienia
- starożytne wyrmy
- żmije
- smugi cienia
- czerwoną śmierć
- wielkie demony
- upadłe kiriny
- upadłe jednorożce
- Pomniejszego władcę podziemi – Pełzacza Bagus Gagak
Leże lodowych smoków
Lokalizacja: na zachód od Garlan
Geneza tego miejsca nie jest do końca jasna. Plotki i zapiski Gajusza z Orod mówią, iż wcześniej to miejsce było domem Czarodziejów z Północy, a mroźne hale były miejscem, gdzie praktykowali oni swe czary oraz studiowali wiedzę tajemną. Notatki Gajusza mówią również, że na około 300 lat przed pojawieniem się pierwszych ludzi w okolicach Garlan, smoczyska już zagrzały miejsce w opustoszałych komnatach niegdyś należących do magów.
W środku znajdziemy, m.i.:
- młode lodowe smoki
- lodowe smoki
- stare lodowe smoki
- prastare lodowe smoki
- śnieżne ogry
- lordy śnieżnych ogrów
- lodowe trolle
- żywiołaki śniegu
- żywiołaki lodu
- ogromne lodowe węże
- lordy lodowych trolli
- żywiołaki powietrza
- ogromne srebrne węże
- demony cienia
- lodowe demony
- starożytny wyrm
- żywiołaki valorytu
- Władca podziemi – starożytny lodowy smok
Ruiny Elbrind
Lokalizacja: na południowy wschód od Garlan
Elbrind – Zamek ufundowany przez księcia Falthora I Mocnego, by przypodobać sie lokalnej szlachcie. Jego budowa rozpoczęła się w roku 554. Pierwej opiękę nad nim sprawowali Bracia Miecza, skąd snuli intrygi zalewając nimi kraj. W roku 880, Falthor III odał władzę nad armią Wielkiemu Mistrzowi owego zakonu. W wyniku wojen o władzę w Imperium zamczysko ucierpiało i nigdy nie zostało odbudowane. Fortyfikacja przez setki lat wyrywania jej z rąk do rąk popadła w ruinę. Z czasem stała się siedzibą Morloków, banitów, wygnańców a nawet nekromantów.
W środku znajdziemy, m.i.:
- banitów
- Morloków
- szkielety
- zombie
- kościanych magów
- kościanych rycerzy
Alcala
Lokalizacja: między Ethrod a Tingref
Smród, brud i śmierć – to jedyne trzy słowa, które opisują to zrujnowane miejsce. Kiedyś miasto to było centrum sztuki Cesarstwa, jednakże, gdy tylko Tasandora zaczęła inwestować w wojsko, z powodu wielu wojen, zarówno domowych jak i z sąsiadami, zaniedbując podupadającą sztukę, Alcala zaczęła zmieniać się w kryjówkę dla wszelkich szemranych typów. Obecnie ruiny miasta są wypełnione plugawymi stworami z bagien.
W środku znajdziemy, m.i.:
- moczarniaki
- bagniaki
- gnijące zwłoki
- ogromne srebrne węże
- pomniejsze demony hordy
- bagienne macki
- gazery
- stare gazery
- impy
- biesy
- żywiołaki trucizny
- żywiołaki kwasu
- biczujące pnącza
- ogromne węże
- bagienne koszmary
- Władcy podziemi – Burugh
Zwiędnięta Róża
Lokalizacja: na północy-wschód od Tasandory
Wymarła i przeklęta twierdza władcy podziemi – Saraga, który zesłał tu swoje sługi, by chroniły jego życia, gdy sam ukrywa się w Hall Torech. Umieścił tu bowiem swego awatara, który straszy sale cmentarne tych katakumb. Nie jest jasne do kogo należał ten zamek, ale wiadome jest jedno – od zarania dziejów jest on w posiadaniu demonów, choć konstrukcja jest nader ludzka…
W środku znajdziemy, m.i.:
- szkielety
- kościani magowie
- kościani wojownicy
- wielki bezimienny demon
- przeklęte rycerze
- przeklęci magowie
- wygnane dusze
- impy
- upadłe kiriny
- upadłe jednorożce
- licze
- pozszywane szkielety
- Pomniejszy władca podziemi – Sarag-Awatar
Zaginiony Fort Orków
Lokalizacja: na południe od Orod
Orki rozlokowały swoje patrole po całej ziemi Nelderim. Północ, południe, wschód, zachód, podziemia, powierzchnia, lochy. Wszędzie. Nawet w roku 1275 zdołali przejąć drewniany fort należący wtedy do Tamaelów z Orod. Osiedlili się tam na stałe i przesiadują tam już ponad 300 lat. Ponoć to tu przetrzymują jeńców.
W środku znajdziemy, m.i.:
- orki
- magów orków
- dowódców orków
- orków bombardierów
- lordów orków
Garth
Lokalizacja: na południowy-zachód od Świątyni Matki
Garth – czarny zamek – wybudowany za panowania Imperatora Salwina Ponurego (403 rok), który toczył zacięte walki z Królestwem Elfów. Twierdza miała chronić dostęp do najważniejszych miast Imperium. W roku 979 Rada Regencyjna osadziła tam Imperatora Anora IV Szalonego, po tym jak rozbił kandelabrem głowę Szafarza i przegryzł gardło zamkowego koniuszego w Orod. Po roku 1018 Garth zostało opustoszałe wraz z Barad-dur i Cirith-dur. Po latach zaczęły osiedlać się tam sługi Śmierci, nekromanci i okultyści modyfikując twierdzę i obsadzając pozycje zamku armią nieumarłych oraz demonów. Miejsce to stało się również punktem łączącym krainę umarłych z Nelderim.
W środku znajdziemy, m.i.:
- magów juka
- wojowników juka
- lordów juka
- wielkie demony
- przeklętych rycerzy i magów
- koszmary
- wyrmy cienia
- pożeracze dusz
- żywiołaki krwii
- licze
- lordy liczów
- szkielety
- zombie
- sukkuby
- ogromne pająki
- kościanych rycerzy
- kościanych magów
- mścicieli
- nietoperze wampiry
- Władca podziemi – krwawy kościany smok
Labirynt Tilki
Lokalizacja: dolna część kontynentu Elfów
Lud Tilki jest ludem koczowniczym, wędrowali oni bowiem przez wiele miesięcy, by osiedlić się na chwilę. Z początku żyli oni na pustyni, w zgodzie z Nomadami, ale po Wielkiej Wojnie Bogów, gdy stracili ochronę i stwory zalęgły się w mieście Thila, plemię Tilki, które mieszkało w Oazie, musiało opuścić swoje terytorium w związku z częstymi atakami gargulców na rzeczoną wioskę. Po dotarciu do opuszczonego naturalnego labiryntu, zdecydowali oni bowiem pozostać tu do momentu, gdy odzyskają siły na dalszą wędrówkę.
W środku znajdziemy, m.i.:
- wilki tsuki
- Tilki
- ogromne węże
- srebrne węże
- wściekłe wilki
- Pomniejszy władca podziemi – wielka pluskwa
Grota Królowej Wróżek
Lokalizacja: południowo-zachodnia część kontynentu Elfów / Polana kitsune
Wróżki to dość osobliwe stworzenia, choć każdy Strażnik Lasu wie, że te zaś nie atakują przyjaciół zwierząt, tych, którzy nie zabijają sług Matki. Królowa Wróżek, jednakże, jest bardziej kapryśna. Zaszyła się w swej grocie wieki temu, skąd zawiaduje sługami natury. Ponoć pierwszy raz grota ta została odnaleziona przez Druidów. Mówi się, że zapach, który unosi się w niej, jest dziwną mieszanką aromatu cytryny i truchła w fazie głębokiego rozkładu. Grota jest domem dla Królowej i jej sług, choć jej poddani nie są tak miłe jak te wróżki, które można spotkać na powierzchni.
W środku znajdziemy, m.i.:
- mroczna czeluść
- stara chimera
- chimera
- żuk runiczny
- spaczona wróżka
- bagienna lama bojowa
- ogromny wąż
- srebrny wąż
- szczuroczłeki
- żniwiarze
- moczarniaki
- ogromne ropuchy
- tarantule
- szalone driady
- biczujące pnącza
- bagniaki
- hydry
- Pomniejszy władca podziemi – Królowa Wróżek
Loen Torech
Lokalizacja: na południowy-zachód od Enedh-en-Glad
Bagienna grota Loen Torech, pierwszy raz została wspomniana w notatkach Gajusza z Orod, jako “siedlisko bagiennego demona”. Po głębszym zbadaniu jej, okazało się, że to miejsce jest nie tylko stare jak same Elfy, ale i jest domem dla wielu innych stworzeń, które nie do końca mają chęć oglądać światło dzienne. Mówi się, że grota jest przeklęta, a ten który do niej wkroczy, nie opuści jej żywcem.
W środku znajdziemy, m.i.:
- ogromne szczury
- moczarniaki
- bagniaki
- skorpiony
- ogromne węże
- srebrne węże
- impy
- żywiołaki ziemi
- żywiołaki kwasu
- żywiołaki trucizny
- gnijące zwłoki
- wielki bezimienny demon
- Władca podziemi – prastary runiczny żuk
Doom
Lokalizacja: podziemia Garth
Historia tego lochu do dziś nie jest jasna. Kilka podań wspomina jako iż jest to miejsce graniczące między zaświatami a Nelderim. Krążą również plotki, jakoby to podziemie tasandorskich nekromantów i okultystów stworzyło je, by tam się spotykać i praktykować swą zakazaną magię. Jedno wiadome jest na pewno. W tym miejscu drzemie prawdziwy chaos, którego nikt niechciałby zbudzić…
W środku znajdziemy, m.i.:
- licze
- lordy liczów
- szkielety
- kościanych wojowników
- gnijące zwłoki
- nietoperze wampiry
- kościanych magów
- pożeraczy dusz
- rozpruwaczy
- pozszywane szkielety
- Mrocznego Ojca
- bezdenny terror
Shamordar / Ulnhyr Orbben
Lokalizacja: na południe od Świątyni Matki
Rzekomo sama Śmierć, lub jak uważają Drowy – Loethe, wydała na świat pierwsze pająki, których zdaniem było mnożyć się i siać terror. Te zaś znalazły idealne miejsce do składania kokonów i rozrostu populacji. Obecnie pajęczaki zamieszkują wszystkie rejony świata. Shamordar skrywa również w swych głębinach przeklętego pająka Szeola, władcę tego podziemia i najbardziej przerażającą bestię jaka nawiedza te rejony.
W środku znajdziemy, m.i.:
- ogromne pająki
- tarantule
- czarne wdowy
- mścicieli terathan
- wojowników terathan
- matrichiani terathan
- trutnie terathan
- Włdacę podziemi – Szeola
Cmentarz Belegost
Lokalizacja: na południowy-zachód od Tasandory
Prawdopodobnie jest to miejsce powstania nekromancji. Eony temu, Morena – nekromantka, która pobierała nauki u magów w Tasandorze, uciekała tutaj, by praktykować swoją dewiację, abominację tego, o czym uczyła się w Wieży Magów. Gdy Ci odkryli jej mroczne praktyki, postanowili uwięzić ją w zamku Belegost. Morena w swym gniewie uwolniła falę ciemnej energii, która pobudziła martwych na pobliskich cmentarzach, zburzyła budynki i uciekła z Belegostu, pozostawiając cmentarz przeklętym pod patronatem nekromantki Neiry. Wszelkie istoty Matki, zmieniły się w upadłe odbicia tego czym pierwotnie były.
W środku znajdziemy, m.i.:
- zjawy
- ghule
- zombie
- szkielety
- licze
- lordy liczów
- gnijące zwłoki
- upadłe kiriny
- upadłe jednorożce
- kościanych magów
- kościanych wojowników
- Championa – Neirę
Hall Torech
Lokalizacja: centralna część kontynentu Elfów
Na długo przed tym, jak Elfy przybyły na kontynent, mieszkały tu istoty dużo potężniejsze niż można sobie to wyobrazić. A ich władcą był kapryśny demon – Sarag. Sarag posiadł wielką potęgę, poprzez zjadanie ciał ofiar, które składały mu jego nieumarłe sługi. W strachu przed utratą potęgi, stworzył swego awatara i ukrył go w fałszywym grobowcu, gdy sam kazał wybudować potężne katakumby z długimi korytarzami i wielka salą tronową, gdzie ukrywać się ma do końca świata i o jeden dzień dłużej.
W środku znajdziemy, m.i.:
- zjawy
- ghule
- zombie
- szkielety
- licze
- lordy liczów
- gnijące zwłoki
- upadłe kiriny
- upadłe jednorożce
- kościanych magów
- kościanych wojowników
- rozpruwacze
- starożytne licze
- mogilne larwy
- bestie plagi
- Władca podziemi – Sarag
Jaskinia Banitów
Lokalizacja: na zachód od Tasandory
Nastała ciemna noc. Lars wyszedł ze złodziejskiej dziupli. Idąc nieśpiesznie rozmyślał. Szykowały się
kłopoty. Ta krzykliwa baba tak mordę darła, aż straże nadbiegły. Ledwo udało się zniknąć bez śladu.
Nowe bomby i szast prast. Był Lars – został dym. Jednak czuł, że w mieście na pewien czas lepiej się
nie pokazywać. Rozważał gdzie się zadekować. Może Garlan ale jakoś niespecjalnie pasowało mu to.
Bieda i zimno – może jak się miasto odbuduje. Wioski na obrzeżach nie warte zachodu. Może
kryjówka przemytników? Raczej nie – wątroba nie wytrzyma tych pijaków. Ishnis i Reuld Drewniana
Noga – tylko z nimi się spotkać. Ostatnio musiał dwa bite tygodnie wcinać lecznicze jagody oraz omijać
świece w karczmie – bo płonęły od samego oddechu a raczej oddechów. Lars wzdrygnął się i
zarechotał. Do niektórych lokali do dziś ma zakaz wstępu, po tym jak pożary wzniecał. Pozostała więc
Jaskinia Banitów. Lepsze to niż błąkanie się po jakich zabitych dechami dziurach. Powiadają, że
kryjówka tam przed wieloma laty powstała. Podobno była kiedyś Banda Jednookiego . Te szumowiny
bardzo często pakowały się w problemy. Zawsze któryś z nich ukrywać się musiał. Idealne miejsce –
na uboczu, bez widocznej z zewnątrz wartości. Tam się udam – postanowił Lars – Mam nadzieję, że
niebawem wszyscy zapomną o tej babie. Przecież mogła oddać to co ma , a nie… Ehh a zresztą nie
jest łatwe życie rzezimieszka.
W środku znajdziemy, m.i.:
- banitów
- olbrzymie nietoperze
- wojownicy juka
Świątynia Hurengrav
Lokalizacja: na północ od Garth
Porzucona świątynia wyznawców Śmierci, która stała się siedliskiem gargulców i demonów. Mówi się, że to sama Śmierć wysłała swoje podłe sługi w gniewie, jako, że wyznawcy przestali tam składać ofiary z wyznawców Matki. Ponoć były wśród adeptów drogi Śmierci próby przywrócenia owych działań, ale nie trwało to długo. Obecnie, można tam natknąć się jedynie na trupy, swąd i potwory.
W środku znajdziemy, m.i.:
- gargulce
- ogniste gargulce
- gargulce niszczyciele
- gargulce mściciele
- zdrajców
- kamienne gargulce
- kamienne harpie
- wielkie bezimienne demony
- wielkie demony chaosu
- złych magów
- lordów złych magów
- gazery
- stare gazery
Nintayl / Posterunek Nintayl
Lokalizacja: na południowy zachód od Thila
Z notatek Gajusza z Orod: ‘Dziwaczne to istoty są. Niby podobne do nas, ale ich obyczaje zaskakują. Jedzą na ucztach, tych, którzy przegrali w zawodach w rzucaniu dziwnym okrągłym skórzanym obiektem w obręcz zawieszoną 10 łokci nad ziemią. Ludy te zamieszkują tutejsze tereny od dawna, a około 200 lat temu ustawiły posterunek bliżej morza.’
W środku znajdziemy, m.i.:
- dzikusów
- szamanów dzikusów
- ogromne węże
- żmije
- chimery
Mechaniczna krypta
Lokalizacja: na zachód od Thila
Twórcy golemów, którzy są potomkami Nomadów, ukrywają się w jednej z krypt, gdzie prowadzą swoje dziwaczne eksperymenty, łącząc tam naukę z magią. Naurowie twierdzą, że to jedno i to samo, ale twórcy golemów śmieliby się nie zgodzić. Z głębi krypty słychać odgłosy metalu, który trze się o metal, zgrzytania zębatek i powolnych ciężkich kroków. Uciekaj… uciekaj, póki możesz…
W środku znajdziemy, m.i.:
- juggernauty
- mechanicznych strażników
- mechanicznych obserwatorów
- golemy
- zarządców golemów
- wojowników juka
- magów juka
- lordów juka
Piaskowe krypty
Lokalizacja: na południowy zachód od Thila
Piaskowe krypty, to relikt dawnych czasów, nekropolia zamieszkujących nigdyś pustynię Lahlith Nomadów. Znaczące osoby oraz bogaczy składano w sarkofagach umiejscowionych w wielkich grobowcach na powierzchni jak i w kryptach wybudowanych wewnątrz skał. W odmętach tych katakumb zagnieździł się prastary duch pustyni, zwany Władcą Piasków. Wedle legendy chroni on grobowce dawnych władców Naur.
W środku znajdziemy, m.i.:
- szkielety
- kościanych wojowników
- kościanych magów
- licze
- lordy liczów
- pozszywane szkielety
- ogromne węże
- zombie
- wielkiego demona hordy
- Pomniejszego władcę podziemi – Władcę piasków
Labirynt
Lokalizacja: na południowy wschód od Twierdzy
Władca minotaurów nakazał zbudowanie tego fantastycznego dzieła sztuki architektonicznej, by bronić swe sekrety przed wścibskimi Krasnoludami, które chciały zagarnąć skarby minotaurów. Stworzono bowiem jedno wejście, które jest przepełnione magią, której Krasnoludy nie mogły znieść. Kręte korytarze wypełnione wojownikami, wysokie mury, zakręty, które nigdy się nie kończą. To obraz tego co można tam zastać… jeśli znajdzie się wejście.
W środku znajdziemy, m.i.:
- minotaury
- lordów minotaurów
- kapitanów minotaurów
- magów minotaurów
- gladiatorów minotaurów
- ogromne węże
- przeklętych
- zapomnianych
- żmije
- chimery
- Władcę podziemi – władcę minotaurów
Korag
Lokalizacja: na zachód od Championa Rikkitor
Rybacy z Tasandory donoszą, że statek ten niegdyś pływał po wodach Nelderim, nawiedzał ich, pojawiał się nie wiadomo skąd. Statek widmo, tak mawiają. Od kilkudziesięciu lat, jednakże, stoi przybity w okolicach leża kryształowych smoków i nieumarli krążą wokół niego. Chronią skarbu? Odpoczywają? Cholera wie.
W środku znajdziemy, m.i.:
- szkielety
- zombie
- gnijące zwłoki
- kościanych magów
- licze
- kościanych wojowników
Kryształowa Jaskinia
Lokalizacja: na południowy-wschód od Enedh-en-Glad
Chciwa, demoniczna i oślizła bestia – tak w opowieściach przedstawiano władcę kryształowej groty – Gorogona. Ponoć ten pokręcony stwór zaciągał do swej komnaty po trzy Elfickie dziewice każdego roku w słoneczne Żniwa dnia 24 i tam składał je w ofierze. Grota ta bowiem jest pełna drogocennych minerałów, które Elfy kiedyś wydobywały. Po kilku stuleciach, gdy kopalnia już roiła się od żywiołaków, przybył tam Gorogon, który przepędził Elfy z ich własnej kopalni.
W środku znajdziemy, m.i.:
- żywiołaki metalu
- żywiołaki kryształu
- yamandony
- gibbelringi
- mściciele
- Władca podziemi – Gorogon
Lochy Twierdzy
Lokalizacja: Twierdza
Podziemne tunele niegdyś tętniącej życiem twierdzy krasnoludów, ucierpiały w wyniku osunięcia się stropu, pozostawiając po sobie ruiny. Nieodwiedzane zaczęły popadać w coraz większą ruinę, na domiar złego zagnieździło się w niej kilka niegroźnych lecz uciążliwych dla Krasnoludów stworów. Gdy Wielka Wojna została zakończona, a krasnoludzka twierdza zrujnowana i stracona, w opustoszałych komnatach zalęgły się rozmaite bestie. Schronienie w opuszczonej twierdzy, a dokładnie w jej lochach znalazła uciekająca przed ręką sprawiedliwości nekromantka Morena – dokładniej mówiąc, część jej duszy, stanowiąca awatar. Na straży wejścia do jej lochu czuwa Demon, a samej Moreny chroni horda nieumarłych.
W środku znajdziemy, m.i.:
- bezgłowych
- ogromne szczury
- szkielety
- pozszywane szkielety
- gnijące zwłoki
- licze
- lordy liczów
- kościane smoki
- kościanych magów
- kościanych rycerzy
- ogromne nietoprze
- Championa – Awatara Moreny
Siedziba Demonów
Lokalizacja: na wschód od Enedh-en-Glad
W legendach przekazywanych sobie przez chłopstwo utożsamia się ją z otchłanią, gdzie trafiają dusze, które nie mogą powrócić do ciała, a za życia hańbili się okrutnymi uczynkami. Inni podają również, że to siedziba Śmierci, którą wzniosły demony, a ona sama zasiada na ogromnym tronie. Powiada się także, iż Śmierć uczyniła z Azatotha – władcy demonów, swego kochanka i wydała na świat troje okrutnych braci – Dzahhara, Delotha i Katrilla – którzy noszą na sobie brzemię cierpienia, mroku i mordu oraz strzegą swego domu.
W środku znajdziemy, m.i.:
- wielkie demomy
- pomniejsze demony
- średnie demony
- Władców podziemi – Książęta demonów oraz Azatotha
Lochy Ophidian
Lokalizacja: południowe bagna
Miejsce osobliwe, przypominające labirynt korytarzy. Według podań, zostały wydrążone w skałach przez prymitywny, lecz rozumny gatunek Ophidian, żyjący w zgodzie z z innymi jaszczurowatymi humanoidami. Loch stał się schronieniem dla Silshashaszalsa, potocznie przez ludzi zwanego królem jaszczuroludzi. Według legendy, wygnane z Podmroku Drowy, które opuściły pierwszą osadę na pustyni Lahlith, wycieńczone podróżą zostały zaskoczone i porwane przez Ophidian, a ich potomkowie, zmieszani z krwią jaszczuroludzi bronią owego lochu
W środku znajdziemy, m.i.:
- ophidian
- aligatory
- biczujące pnącza
- bagienne macki
- żywiołaki trucizny
- żywiołaki kwasu
- biesy
- moczarniaki
- kappy
- smoczych rycerzy
- runiczne żuki
- bagienne lamy bojowe
- smoki bagienne
- gazery
- stare gazery
- bestie plagi
- Władcę podziemi – Silshashaszalsa-króla jaszczuroludzi
Pustkowie Wiecznych Szeptów
Lokalizacja: na północny-wschód od Siedziby Demonów
Ogromny teren, który został pozbawiony jakiejkolwiek zieleni, przez lawę, która od czasu do czasu przepływa przez pustkowie. Wulkan jest dość aktywny, więc teren nie nadaje się do życia. Przetrwać tu jedynie mogą stwory, które zdołały przyzwyczaić się do warunków, jakie tu panują. Żar, dym, mrok, ciężkie powietrze, pełne siarki i spalona ziemia powodują, iż nie jest to przyjemny teren. Znajduje się on na kontynencie Elfów, ale ma z nimi niewiele wspólnego. Elfy raczej nie zapuszczały się w te tereny, gdyż uważały, że to przeklęte ziemie…, że tu straszy…
W środku znajdziemy, m.i.:
- smoki
- młode smoki
- hiryu
- oni
- yamandony
- żniwiarze
- żywiołaki metali
- żywiołaki kryształu
- wywerny
- ogniste rumaki
- rubinowe smoki
- młode rubinowe smoki
- ettiny
- trolle
- lordy ettinów
- stare chimery
- wielkie smoki
- ogniste smoki
- młode ogniste smoki
- Pomniejszego władcę podziemi – Władcę Jeziora Lawy
Cmentarz Ferion
Lokalizacja: na południe od Ferion
Cmentarzysko jak każde inne…, ale czy na pewno? Po serii dziwnych zaginięć kupców z Tasandory, straży udało się wyśledzić, iż to tu są oni przetrzymywani. Samo powstanie cmentarzyska to nieciekawa historia, bowiem mieszkańcy wioski Ferion utworzyli je dla poległych w bitwach, niemniej jednak, Morena – nekromantka, upatrzyła sobie owy cmentarz, jako kryjówkę i więzienie dla porwanych. Ponoć do tej pory można usłyszeć wołanie o pomoc…
W środku znajdziemy, m.i.:
- zjawy
- ghule
- zombie
- szkielety
- licze
- lordy liczów
- gnijące zwłoki
- upadłe kiriny
- upadłe jednorożce
- kościanych magów
- kościanych wojowników
Jaskinia czerwonych orków
Lokalizacja: pomiędzy Tasandorą i Twierdzą
‘Dzikie i bezmózgie stwory, te orki, nie?’, rzekł Mollav do podróżnika, którego eskortował do Tasandory. Mówi się, że to plemie orków jest najgroźniejszym plemieniem po tej stronie Nelderim. Ponoć piją krew samic, z którymi kopulują, wierząc, że to dodaje im sił w walce. Są sprytniejsze niż zwykłe orki. Ludziska mawiają, że mają tam skrzynie pełne ciekawych przedmiotów, które rabują wędrownym. Warto zbadać te jaskinie… nie samemu.
W środku znajdziemy, m.i.:
- magów orków
- dowódców orków
- orki
- orkowych bombardierów
- lordów orków
- żywiołaki krwi
- worgi
- sukkuby
- licze
Mrowisko czarnych mrówek
Lokalizacja: na południowy-wschód od Enedh-en-Glad
Głęboka nora, którą wydrążyły czarne mrówki kopiąc tunele latami. Tunele te stały się również domem dla węży i szczurów, więc zaleca się bycie ostrożnym, kiedy odwiedza się te tereny. Mrowisko powstało około 1300 roku i do dziś jest zamieszkiwane przez dużą ilość mrówek.
W środku znajdziemy, m.i.:
- mrówki
- ogromne szczury
- srebrne węże
- mrówkolewy
Barad Dur
Lokalizacja: na wschód od Ferion
Stara twierdza ludu Morrloków, którzy są hermetyczną społecznością. Nie znoszą ludzi z zewnątrz i są gotowi zabić, by nikt nie wyszedł z zamku z ich tajemnicami. Nie podlegają ogólnym prawom Państwa Tasandorskiego, jako, że są siłą, z którą sam Generał się liczy. Robią co chcą, odprawiają swe obrządki i nie ingerują w życie pospolitych mieszczan, mimo, iż nie wyznają tych samych bóstw, czy nie mają tych samych tradycji.
W środku znajdziemy, m.i.:
- licze
- Morrloki
- lordy liczów
- kamienne gargulce
- gargulce
- piekielne ogary
- złych magów
- lordów złych magów
- wielkie demony cienia
- upadłe kiriny
- upadłe jednorożce
Leże Ognistych Smoków
Lokalizacja: kanion między Twierdzą a Enedh-en-Glad
Ogromny kompleks jaskiń, wydrążony wiele stuleci temu. Powiada się, że tereny te były eksplorowane i eksploatowane przez Krasnoludów na długo przed założeniem Twierdzy. Po wielu latach pierwsze bestie utworzyły tam swoje gniazda, przeganiając krasnoludzkich rzemieślników. Ci zaś nie mogąc oprzeć się bogactwom jakie skrywały owe góry, postanowili założyć ogromną kolonię, która stopniowo przekształciła się w krasnoludzką twierdzę. Od tamtej pory Krasnoludy toczyły krwawe bitwy z sąsiadującymi bestiami, walcząc o terytorium wydobycia. Walki dwóch sąsiadów trwały, przez wieki, aż do wybuchu Wielkiej Wojny. Wielu naocznych świadków, którym udało się ujść z życiem, potwierdza, iż w jaskiniach czyha wiele przerażających bestii, na czele z Prastarym Ognistym Smokiem.
W środku znajdziemy, m.i.:
- żywiołaki metalu
- ogniste smoki
- młode ogniste smoki
- stare ogniste smoki
- prastare ogniste smoki
- wielkie smoki
- wywerny
- ognistych wojowników
- ognistych szamanów
- ognistych niewolników
- ogniste gargulce
- gargulców niewolników
- gargulców niszczycieli
- piekielne ogary
- czerwone żuki
- Władcę podziemi – Starożytnego Ognistego Smoka
Polana Twaulo
Lokalizacja: polany Edhilu
Miejsce położone w krainie Edhil, kojące dla spojrzenia, dziewicze tereny okalają ołtarz, którego strzegą sługi Matki. Ponoć ołtarz ten, jak i inne pojawiły się już w pierwszej erze, za sprawą ludzi i elfów. Od tej pory stoi tam również ołtarz Twaulo, nienaruszony zębem czasu. Wedle podań, przyzwać można go atakując mieszkańców jego terytorium, a ten w zemście, dobywa swego łuku by przepędzić niechcianych gości.
W środku znajdziemy, m.i.:
- wróżki
- anioły
- worgi
- spaczone wróżki
- irki
- guile
- gnawy
- satyry
- smugi
- smugi cienia
- magów meer
- wojowników meer
- kapitanów meer
- wściekłe niedźwiedzie grizzli
- Chamiona – Twaulo
Siedlisko Czerwonych Mrówek
Lokalizacja: północna część kontynentów Elfów
Czerwone mrówki wykształciły sobie w sobie mechanizm przetrwania, który pozwala mi przeżyć na powierzchni, bez wody, bez cienia. Jako, że są silniejszą odmianą swych kuzynek czarnych mrówek, zdołały przekopać się na powierzchnię i założyć kolonię w górach Edhilu.
W środku znajdziemy, m.i.:
- czerwone mrówki
- kamienne wywerny
- ettiny
- skalne wilki
- trolle
- ogry
Kanały Tasandory
Lokalizacja: Tasandora
Sieć kanalizacji, do której odprowadza się nieczystości z miasta, te zaś swoje ujście mają przy morzu. Wilgotność, resztki jedzenia, odizolowanie i brak intruzów, spowodowały idealne warunki do osiedlenia się różnego rodzaju szkodników. Częstym widokiem były przerośnięte szczury jak i ogromne ropuchy. Z upływem czasu, kanały zwabiły także szczuroczłeki a w raz z nimi człowieka, który przez swoją ułomność nauczył się komunikować z tymi prymitywnymi istotami, a następnie został ich władcą. Teraz prawo do rządzenia kanałami uzurpuje sobie szczurzy król zwany Barracoonem.
W środku znajdziemy, m.i.:
- szczuroczłeki
- bezgłowych
- ogromne węże
- trzęsawiska
- żywiołaki kwasu
- szkielety
- zombie
- kościanych magów
- kościanych rycerzy
- Championa – Barraccona
Naur
Lokalizacja: za miastem Thila, na pustyni
Prastare miasto, któremu początki dali Nomadowie, osiedlający się na tych terenach palącej pustyni Lahlith. Monumentalne miasto poprzedza wioska – Thila, która to była pierwszą osadą tego ludu. Chociaż budowa Naur nigdy nie dobiegła końca, przytłacza ono swym ogromem i kunsztem budowniczych tamtych wieków. Opustoszałe ulice i budynki stały się miejscem życia wielu gatunków zwierząt jak i bestyj. Jedną z nich jest wygnany z labiryntu przez Władcę Minotaurów, Meraktus – Udręczony. Ponoć, dzięki samej Śmierci, stał się on wyższym bytem i nawiedza Naur za każdym razem, gdy ktoś niepokoi jego mieszkańców.
W środku znajdziemy, m.i.:
- minotaury
- lordów minotaurów
- kapitanów minotaurów
- magów minotaurów
- gladiatorów minotaurów
- ettiny
- gargulce
- lordy ettinów
- mechanicznych strażników
- mechanicznych obserwatorów
- juggernauty
- lordy ogrów
- ogry
- Championa – Meraktusa
Elghinn
Lokalizacja: Podmrok
Przy przeczesywaniu glebokiego Podmroku – tzw. Czarnoziemu – Drowy napotkaly na dziwny portal, a przy nim człeka co mamrotał pod nosem te same slowa bez sensu… Mamrotał o smokach, o sercach, o demonach i potędze stworów… o Śmierci. Wygląda na to, że to sama Śmierć, uciekając po Wielkiej Wojnie Bogów stworzyła ten świat na swoje upodobanie. Smród stęchlizny, grzyb, pajęczyny i odchody. To właśnie zastaniemy wewnątrz Elghinn. Kraina niegdyś zapomniana, na nowo zwabia ofiary w swe sidła. Biada temu, kto przekroczy bramy świata gdzie, Śmierć swe figle płata.
W środku znajdziemy, m.i.:
- Stwory z trzeciego poziomu zleceń myśliwskich
- Kryształowe hydry
- Hydry
- Bestie plagi
- Żywiołaki valorytu
- Żywiołaki agapitu
- Żywiołaki verytu
- Żywiołaki kwasu
- Żywiołaki krwi
- Oczarowane węże
- Macki Otchłani
- Wędrowców Otchłani
- Kościanych rycerzy
- Biesy
- Mumie
- Zombie
- Gnijące zwłoki
- Pożeracze dusz
- Lord liczy
- Antyczny licz
- Oniny
- Spaczone wróżki
- Wiry energii
- Kościeje
Wyspa Vox Populi
Lokalizacja: wschodnia część morza
Po porażce pod dawnym obozem jenieckim w Ethrod, Czerwona Wadera wraz ze swoimi ludźmi wyruszyła na poszukiwanie bezpiecznego lądu. To tam osiedliła się wraz ze swą armią, by najeżdżać pobliskie rejony.
W środku znajdziemy, m.i.:
- ogromny lodowy wąż
- ogromny ognisty wąż
- srebrny wąż
- rzezimieszek
- banita
- elitarny zabójca Vox Populi
- wściekly wilk
- wielki mag Vox Populi
- ogromny wąż
- hiryu
- mlody hiryu
- bies
- Gnaw
- chimera
- stara chimera
- złodziej Vox Populi
- płatny zabójca Vox Populi
- wielki bezimienny demon
- macki przedwiecznego
- saliva
- egzekutor Vox Populi
- mag Vox Populi
- mściciel
- lodowa jaszczurka
- tancerz ostrzy
Tasandorskie ZOO
Stworzone jeszcze za rządów Frona, miejsce, gdzie mieszkańcy całego Cesarstwa, a obecnie już, Państwa Tasandorskiego, mogą oglądać rzadkie okazy zwierząt, które oswajacze mogą spotkać w świecie Nelderim. Niektórzy powiadają też, że to świetne miejsce do treningu umiejętności. ZOO fundowane jest obecnie z pozostałości skarbca Generała Elberna, który został przejęty przez Namiestnika Soteriosa. Zabrania sięzabijania stworzeń.
Lokalizacja: między południową a wschodnią bramą Tasandory
Posterunek Varg
Vargwie to lud, który upodobał sobie zimno, śniegi i morskie powietrze, jednakże, Geriador to nie miejsce dla nich, jako, że po wielkiej wojnie, tamte tereny stały się nieprzyjazne dla Vargów, więc Ci wyruszyli w podróż morską, by odnależć ich ziemię obiecaną. Tak trafilli na zmrożone pólnocnymi wiatrami krańce kontynentu Elfów, gdzie odnaleźli pokryte lodem i szronem sale, prawdopodobnie porzucone przez Elfy, gdy północ została oblodzona.
Lokalizacja: północna część kontynentu Elfów
W środku znajdziemy, m.i.:
- tytan
- pani śniegu
- lodowy smok
- młody lodowy smok
- stary lodowy smok
- wielki demon cienia
- wściekły wilk
- kryształowa hydra
- ogromny lodowy wąż
- juggernaut
- śnieżny wyrm
- śnieżne kitsune
- śniezny rumak
- śnieżna lama bojowa
- mag orków
- lord śnieżnych ogórw
- śnieżny ogr
- lodowy demon
- żywiołak lodu
- żywiołak śniegu
- łucznik Vargów
- kucharz Vargów
- wojownik Vargów
- mag Vargów
- rycerz Vargów
- Lord Vargów
- Biały Wilk
Sale Paroxymousa
Ruchy tektoniczne spowodowały pęknięcia w skałach. Wiele stuleci temu sale te były zasypane przez Drowy, aby uchronić ich wioskę przed nieuchronną zagładą. W salach Paroxymousa czai się zło, czają się stwory wszelakiego rodzaju: nieumarłe, demony, plugawe bestyje. Lepiej trzymać się od niego daleko.
Lokalizacja: Podmrok
W środku znajdziemy, m.i.:
- licze
- lordy liczy
- starożytne licze
- sukkuby
- wielkie bezimienne demony
- małe bezimienne demony
- małe demony chaosu
- wielkie demony zagłady
- demony zagłady
- małe demony zagłady
- żywiołaki trucizny
- żywiołaki kwasu
- gnijące zwłoki
- zombie
- pozszywane szkielety
- szkielety
- kościane magi
- kościani wojownicy
- zjawy
- kościeja
- Paroxymousa
Velkyn Ato
Lokalizacja: głęboki podmrok, wejście okrętem z jeziora
Podmrok skrywa wiele tajemnic. Podobno nawet najstarsze drowy nie wiedzą, kto zamieszkiwał ongiś komnaty wzniesione w jedej z podziemnych jaskiń. Sprytnie ukryte za wodospadem wejście do groty sprawiło, że pozostała ona ukryta aż do niedawna. Teraz jednak można tam już spotkać tylko potwory, oraz nieumarłe istoty, będące ledwie cieniem pradawnych mieszkańców tego miejsca.
W środku znajdziemy m.in.:
- gargulec mściciel i niewolnik
- sukkub
- smoki klejnotowe, kryształowa hydra
- minotaur kapitan, lord, gladiator
- ophidian mściciel
- licz starożytny i imienny
- wielki demon chaosu, bezimienny, zagłady, balron
- stara chimera (nieoswajalna), yamandon
- kościany smok, kościany demon