
Alchemicy w Ultima Online nie zamieniają ołowiu w złoto, zamiast tego tworzą magiczne mikstury.
Wymagane przedmioty
Moździerz – Jest to narzędzie służące do robienia mikstur. Aby go użyć należy na nim kliknąć dwa razy lewym przyciskiem myszki, po czym wyświetli się menu dostępnych mikstur.
Sprzedawane przez: Alchemik, Zielarz
Wytwarzane: Przy użyciu umiejętności Majsterkowanie.
Pusta butelka – Dobrze przygotowany alchemik zawsze trzyma pod ręka zapas pustych butelek.
Sprzedawane przez: Alchemik, Zielarz
Wytwarzane: Przy użyciu umiejętności Szklarstwo.
Składniki – W magicznych ziołach i minerałach zawarta jest esencja alchemii. Są one również wykorzystywane przez postacie używające umiejętnością Magia.
Sprzedawane przez: Alchemik, Mag, Zielarz
Wytwarzane: Nie
Keg na mikstury – Przydatny pojemnik do przechowywania większych ilości mikstury.
Sprzedawane przez: Tylko przez innych Graczy
Wytwarzane: Przy użyciu umiejętności Majsterkowanie oraz Stolarstwo
Zamiast ziół można zastosować zamienniki w postaci suszonych grzybów.
Dzięki alchemii można również nauczyć się Dmuchania Szkła
Mikstury
Każdy ze składników wchodzi w skład przynajmniej jednej z mikstur, nadając jej wyróżniający ja kolor.
Poniższa tabela przedstawia: listę składników potrzebnych do wykonania danego rodzaju mikstury, efekt działania oraz kolor charakteryzujący każdą miksturę.
| Składniki | Mikstury | Kolor mikstury |
| – mikstura odświeżania | ||
| Czarne perły (Black Pearl) | – mikstura zupełnego odświeżania | Czerwona mikstura |
| – mikstura zręczności | ||
| Krwawy mech (Blood moss) | – duża mikstura zręczności | Niebieska mikstura |
| – mała mikstura odtrucia | ||
| Czosnek (Garlic) | – mikstura odtrucia | Pomarańczowa mikstura |
| – duża mikstura odtrucia | ||
| – mała mikstura leczenia | ||
| Żeń-szeń (Ginseng) | – mikstura leczenia | Żółta mikstura |
| – duża mikstura leczenia | ||
| – mikstura siły | ||
| Korzeń mandragory (Mandrake Root) | – duża mikstura siły | Biała mikstura |
| – mikstura słabej trucizny | ||
| – mikstura trucizny | Zielona mikstura | |
| Wilcze jagody (Nightshade) | – mikstura mocnej trucizny | |
| – mikstura śmiertelnej trucizny | ||
| – mikstura widzenia w nocy | ||
| Pajęczyna (Spider`s silk) | Szara mikstura | |
| – mikstura słabej eksplozji | ||
| Siarka (Sulphurous ash) | – mikstura eksplozji | Fioletowa mikstura |
| – mikstura silnej eksplozji | ||
| – bomba dymna | ||
| Żeń-szeń, Jajka (Ginseng, Eggs) | Bomba dymna | |
| – pożoga | ||
| Grobowy pył (Grave dust) | – wielka pożoga | Żółta mikstura |
| – maska śmierci | ||
| – duża maska śmierci | Szara mikstura | |
| Krew demona (Daemon blood) | ||
| – obezwładniający podmuch | ||
| Świńskie żelazo (Pig iron) | – duży obezwładniający podmuch | Niebieska mikstura |
Zanim przystąpimy do robienia mikstur w plecaku muszą znajdować się: puste butelki, moździerz oraz składniki potrzebne do wykonania danej mikstury.
Aby wykonać miksturę należy kliknąć dwa razy na moździerz. Ukaże się menu alchemii, w którym to można wybrać typ i siłę mikstury, którą chcemy wykonać. Jeśli się to uda w plecaku pojawi się odpowiednia mikstura.
| Mikstura | Efekt działania |
| Mikstura zręczności* | Zwiększa zręczność o 10 punktów przez 5 minut |
| Duża mikstura zręczności* | Zwiększa zręczność o 20 punktów przez 5 minut |
| Potężna mikstura zręczności | Zwiększa zręczność o 20 punktów przez 30 minut |
| Mała mikstura odtrucia* | Usuwa małą truciznę z organizmu |
| Mikstura odtrucia* | Usuwa średnią truciznę z organizmu |
| Duża mikstura odtrucia* | Usuwa każdą truciznę z organizmu |
| Mikstura słabej eksplozji** | Zadaje 5 – 10 obrażeń od ognia każdemu celowi znajdującemu się w zasięgu działania mikstury. Wybucha po 3 sekundach od momentu wyrzucenia. |
| Mikstura eksplozji** | Zadaje 10 – 20 obrażeń od ognia każdemu celowi znajdującemu się w zasięgu działania mikstury. Wybucha po 3 sekundach od momentu wyrzucenia. |
| Mikstura silnej eksplozji** | Zadaje 20 – 40 obrażeń od ognia każdemu celowi znajdującemu się w zasięgu działania mikstury. Wybucha po 3 sekundach od momentu wyrzucenia. |
| Mała mikstura leczenia* | Przywraca 6 – 8 punktów życia. Ponownie może być użyta po 10 upływie sekund. |
| Mikstura leczenia* | Przywraca 13 – 16 punktów życia. Ponownie może być użyta po upływie10 sekund. |
| Duża mikstura leczenia* | Przywraca 20 – 25 punktów życia. Ponownie może być użyta po upływie 10 sekund. |
| Mikstura widzenia w nocy | Tymczasowo zapewnia widzenie w mroku. Ponadto mikstura ta odpowiada czarowi Night Sight – widzenie w mroku. W przeciwieństwie do czaru rzuconego z księgi, czas jej trwania nie zależy od umiejętności magii. |
| Mikstura słabej trucizny | Powoduje utratę 5 – 10 % punktów życia co 2 sekundy (jednak nie mniej niż 4 punkty życia). Czas działania: trucizna zabiera dwunastokrotnie punkty życia, jeśli wcześniej nie zostanie usunięta. |
| Mikstura trucizny | Powoduje utratę 10 – 15 % punktów życia co 3 sekundy (jednak nie mniej niż 4 punkty życia). Czas działania: trucizna zabiera dwunastokrotnie punkty życia, jeśli wcześniej nie zostanie usunięta. |
| Mikstura mocnej trucizny | Powoduje utratę 15 – 20 % punktów życia co 4 sekundy (jednak nie mniej niż 4 punkty życia). Czas działania: trucizna zabiera dwunastokrotnie punkty życia, jeśli wcześniej nie zostanie usunięta. |
| Mikstura śmiertelnej trucizny | Powoduje utratę 25 – 35 % punktów życia co 5 sekundy (jednak nie mniej niż 4 punkty życia). Czas działania: trucizna zabiera dwunastokrotnie punkty życia, jeśli wcześniej nie zostanie usunięta. |
| Mikstura odświeżania* | Przywraca 25% maksymalnej staminy |
| Mikstura zupełnego odświeżania* | Przywraca 100% staminy |
| Mikstura siły* | Zwiększa siłę o 10 punktów przez 5 minut |
| Duża mikstura siły* | Zwiększa siłę o 20 punktów przez 5 minut |
| Potężna mikstura siły* | Zwiększa siłę o 20 punktów przez 30 minut |
| Bomba dymna | Umożliwia zniknięcie podczas walki. Bomby dymnej może używać postać posiadająca umiejętność Skrytobójstwo na poziomie 50 bądź więcej. |
| Pożoga*** | Po wyrzuceniu tworzy pole ognia wielkości 5 x 5 pól, zadając 2 – 4 obrażeń od ognia przez 10 sekund. Ponownie może być rzucona po upływie 30 sekund. |
| Wielka pożoga*** | Po wyrzuceniu tworzy pole ognia wielkości 5 x 5 pól, zadając 4 – 8 obrażeń od ognia przez 10 sekund. Ponownie może być rzucona po upływie 30 sekund. |
| Maska śmierci | Umożliwia swobodne poruszanie się wśród walczących potworów przez 45sekund. Ponownie może być użyta po upływie 1 godziny. |
| Duża maska śmierci | Umożliwia swobodne poruszanie się wśród walczących potworów przez 1 minutę. Ponownie może być użyta po upływie 1 godziny. |
| Obezwładniający podmuch | Po wyrzuceniu unieruchamia walczące potwory na 5 sekund. Ponownie może być rzucona po upływie 1 minuty |
| Duży obezwładniający podmuch | Po wyrzuceniu unieruchamia walczące potwory na 10 sekund. Ponownie może być rzucona po upływie 1 minuty |
| Mikstura wskrzeszenia zwierzęcia | Wskrzesza zwierzę |
| Mikstury żywiołaków | Mikstura użyta na odpowiednim podłożu (woda/ogień/ziemia) powodują, że pod Twoim dowódctwem będzie walczyć żywiołak |
* Siła mikstury może być wzmocniona przy pomocy sprzętu posiadającego atrybut: „wzmocnienie mikstur”
** Jeżeli mikstury eksplozji są używane przez osobę posiadającą umiejętność alchemia, obrażenia zostaną wzmocnione o 1 dodatkowy punkt na każde 5 punktów umiejętności. Efekt ten łączy się z wzmocnieniem mikstur.
*** Jeżeli mikstury pożogi są używane przez osobę posiadającą umiejętność alchemia, obrażenia zostaną wzmocnione o 1 dodatkowy punkt na każde 13 punktów umiejętności. Efekt ten łączy się z wzmocnieniem mikstur.
| Mikstura | Wymagane składniki | Minimalny poziom alchemi |
| Mikstura zręczności | 1 krwawy mech + 1 pusta butelka | 15.0 |
| Duża mikstura zręczności | 3 krwawe mechy + 1 pusta butelka | 35.0 |
| Potężna mikstura zręczności | 10 dużych mikstur zręczności + 1 pusta butelka | 70.0 |
| Mała mikstura odtrucia | 1 czosnek + 1 pusta butelka | 0.0 |
| Mikstura odtrucia | 3 czosnki + 1 pusta butelka | 25.0 |
| Duża mikstura odtrucia | 6 czosnku + 1 pusta butelka | 65.0 |
| Mikstura słabej eksplozji | 3 siarki + 1 pusta butelka | 5.0 |
| Mikstrua eksplozji | 5 siarki + 1 pusta butelka | 35.0 |
| Mikstura silnej eksplozji | 10 siarki + 1 pusta butelka | 65.0 |
| Mała mikstura leczenia | 1 żeń-szeń + 1 pusta butelka | 0.0 |
| Mikstura leczenia | 3 żeń-szenia + 1 pusta butelka | 15.0 |
| Duża Mikstura leczenia | 7 żeń-szenia + 1 pusta butelka | 55.0 |
| Mikstura widzenia w nocy | 1 pajęczyna + 1 pusta butelka | 0.0 |
| Mikstura słabej trucizny | 1 wilcza jagoda + 1 pusta butelka | 0.0 |
| Mikstura trucizny | 2 wilcze jagody + 1 pusta butelka | 15.0 |
| Mikstura mocnej trucizny | 4 wilcze jagody + 1 pusta butelka | 55.0 |
| Mikstura śmiertelnej trucizny | 8 wilczych jagód + 1 pusta butelka | 90.0 |
| Mikstura odświeżania | 1 czarna perła + 1 pusta butelka | 0.0 |
| Mikstura zupełnego odświeżania | 5 czarnych pereł + 1 pusta butelka | 25.0 |
| Mikstura siły | 2 korzenie mandragory + 1 pusta butelka | 25.0 |
| Duża mikstura siły | 5 korzeni mandragory + 1 pusta butelka | 45.0 |
| Potężna mikstura siły | 10 dużych mikstur siły + 1 pusta butelka | 70.0 |
| Bomba dymna | 3 żeń-szenie + 1 jajko + 1 pusta butelka | 90.0 |
| Pożoga | 5 grobowego pyłu + 1 pusta butelka | 55.0 |
| Wielka pożoga | 10 grobowego pyłu + 1 pusta butelka | 70.0 |
| Maska śmierci | 5 krwi demona + 1 pusta butelka | 55.0 |
| Duża maska śmierci | 10 krwi demona + 1 pusta butelka | 85.0 |
| Obezwładniający podmuch | 5 świńskiego żelaza + 1 pusta butelka | 50.0 |
| Duży obezwładniający podmuch | 10 świńskiego żelaza + 1 pusta butelka | 65.0 |
| Mikstura żywiołaka wody | 5 skrzydło nietoperza + 15 czarne perły + 1 pusta butelka | 95.0 |
| Mikstura żywiołaka ognia | 5 kryształ trucizny + 15 siarka + 1 pusta butelka | 95.0 |
| Mikstura żywiołaka ziemi | 5 świńskie żelazo + 15 korzeń mandragory + 1 pusta butelka | 95.0 |
| Mikstura wskrzeszenia zwierzęcia | 10 czyste bandaże + 30 kość + 1 proszek translokacji + 1 pusta butelka | 95.0 |
| Mikstura niewidzialności | 15 krew demona + 500 złoto + grzyby zoogi + 1 pusta butelka | 55.0 |
Keg na mikstury Kegi służą do przechowywania dużych ilości mikstur w jednym pojemniku. By przelać miksturę do kega, należy przeciągnąć butelkę z dana miksturą na keg i upuścić.
Robione mikstury mogą być automatycznie przelewane do kega. Aby tak się stało należy posiadać w plecaku pustą butelkę oraz keg zawierający przynajmniej jedną porcję mikstury, zgodną z miksturą aktualnie robioną.
W jednym kegu można przechowywać 100 porcji danego rodzaju mikstury.
By sprawdzić stopień wypełnienia kega należy najechać na niego kursorem; pojawi się wówczas jeden z poniższych komunikatów:
| Liczba porcji | Komunikat |
| 0 porcji | Keg jest pusty |
| 1 – 4 porcje | Keg jest prawie pusty |
| 5 – 19 porcji | Dno kega jest zapełnione |
| 20 – 29 porcji | Jedna czwarta kega jest zapełniona |
| 30 – 39 porcji | Jedna trzecia kega jest zapełniona |
| 40 – 46 porcji | Prawie połowa kega jest zapełniona |
| 47 – 53 porcji | Dużo ponad połowa kega jest zapełniona |
| 54 – 69 porcji | Ponad połowa kega jest zapełniona |
| 70 – 79 porcji | Trzy czwarte kega jest zapełniona |
| 80 – 95 porcji | Keg jest prawie pełny |
| 96- 99 porcji | Z kega prawie się przelewa |
| 100 porcji | Keg jest pełny, nie zmieści się nic więcej |
Nauka
Nauczyciele:
Alchemik

