Alchemicy w Ultima Online nie zamieniają ołowiu w złoto, zamiast tego tworzą magiczne mikstury.
Wymagane przedmioty
Moździerz – Jest to narzędzie służące do robienia mikstur. Aby go użyć należy na nim kliknąć dwa razy lewym przyciskiem myszki, po czym wyświetli się menu dostępnych mikstur.
Sprzedawane przez: Alchemik, Zielarz
Wytwarzane: Przy użyciu umiejętności Majsterkowanie.
Pusta butelka – Dobrze przygotowany alchemik zawsze trzyma pod ręka zapas pustych butelek.
Sprzedawane przez: Alchemik, Zielarz
Wytwarzane: Przy użyciu umiejętności Szklarstwo.
Składniki – W magicznych ziołach i minerałach zawarta jest esencja alchemii. Są one również wykorzystywane przez postacie używające umiejętnością Magia.
Sprzedawane przez: Alchemik, Mag, Zielarz
Wytwarzane: Nie
Keg na mikstury – Przydatny pojemnik do przechowywania większych ilości mikstury.
Sprzedawane przez: Tylko przez innych Graczy
Wytwarzane: Przy użyciu umiejętności Majsterkowanie oraz Stolarstwo
Zamiast ziół można zastosować zamienniki w postaci suszonych grzybów.
Dzięki alchemii można również nauczyć się Dmuchania Szkła
Mikstury
Każdy ze składników wchodzi w skład przynajmniej jednej z mikstur, nadając jej wyróżniający ja kolor.
Poniższa tabela przedstawia: listę składników potrzebnych do wykonania danego rodzaju mikstury, efekt działania oraz kolor charakteryzujący każdą miksturę.
Składniki | Mikstury | Kolor mikstury |
– mikstura odświeżania | ||
Czarne perły (Black Pearl) | – mikstura zupełnego odświeżania | Czerwona mikstura |
– mikstura zręczności | ||
Krwawy mech (Blood moss) | – duża mikstura zręczności | Niebieska mikstura |
– mała mikstura odtrucia | ||
Czosnek (Garlic) | – mikstura odtrucia | Pomarańczowa mikstura |
– duża mikstura odtrucia | ||
– mała mikstura leczenia | ||
Żeń-szeń (Ginseng) | – mikstura leczenia | Żółta mikstura |
– duża mikstura leczenia | ||
– mikstura siły | ||
Korzeń mandragory (Mandrake Root) | – duża mikstura siły | Biała mikstura |
– mikstura słabej trucizny | ||
– mikstura trucizny | Zielona mikstura | |
Wilcze jagody (Nightshade) | – mikstura mocnej trucizny | |
– mikstura śmiertelnej trucizny | ||
– mikstura widzenia w nocy | ||
Pajęczyna (Spider`s silk) | Szara mikstura | |
– mikstura słabej eksplozji | ||
Siarka (Sulphurous ash) | – mikstura eksplozji | Fioletowa mikstura |
– mikstura silnej eksplozji | ||
– bomba dymna | ||
Żeń-szeń, Jajka (Ginseng, Eggs) | Bomba dymna | |
– pożoga | ||
Grobowy pył (Grave dust) | – wielka pożoga | Żółta mikstura |
– maska śmierci | ||
– duża maska śmierci | Szara mikstura | |
Krew demona (Daemon blood) | ||
– obezwładniający podmuch | ||
Świńskie żelazo (Pig iron) | – duży obezwładniający podmuch | Niebieska mikstura |
Zanim przystąpimy do robienia mikstur w plecaku muszą znajdować się: puste butelki, moździerz oraz składniki potrzebne do wykonania danej mikstury.
Aby wykonać miksturę należy kliknąć dwa razy na moździerz. Ukaże się menu alchemii, w którym to można wybrać typ i siłę mikstury, którą chcemy wykonać. Jeśli się to uda w plecaku pojawi się odpowiednia mikstura.
Mikstura | Efekt działania |
Mikstura zręczności* | Zwiększa zręczność o 10 punktów przez 5 minut |
Duża mikstura zręczności* | Zwiększa zręczność o 20 punktów przez 5 minut |
Potężna mikstura zręczności | Zwiększa zręczność o 20 punktów przez 30 minut |
Mała mikstura odtrucia* | Usuwa małą truciznę z organizmu |
Mikstura odtrucia* | Usuwa średnią truciznę z organizmu |
Duża mikstura odtrucia* | Usuwa każdą truciznę z organizmu |
Mikstura słabej eksplozji** | Zadaje 5 – 10 obrażeń od ognia każdemu celowi znajdującemu się w zasięgu działania mikstury. Wybucha po 3 sekundach od momentu wyrzucenia. |
Mikstura eksplozji** | Zadaje 10 – 20 obrażeń od ognia każdemu celowi znajdującemu się w zasięgu działania mikstury. Wybucha po 3 sekundach od momentu wyrzucenia. |
Mikstura silnej eksplozji** | Zadaje 20 – 40 obrażeń od ognia każdemu celowi znajdującemu się w zasięgu działania mikstury. Wybucha po 3 sekundach od momentu wyrzucenia. |
Mała mikstura leczenia* | Przywraca 6 – 8 punktów życia. Ponownie może być użyta po 10 upływie sekund. |
Mikstura leczenia* | Przywraca 13 – 16 punktów życia. Ponownie może być użyta po upływie10 sekund. |
Duża mikstura leczenia* | Przywraca 20 – 25 punktów życia. Ponownie może być użyta po upływie 10 sekund. |
Mikstura widzenia w nocy | Tymczasowo zapewnia widzenie w mroku. Ponadto mikstura ta odpowiada czarowi Night Sight – widzenie w mroku. W przeciwieństwie do czaru rzuconego z księgi, czas jej trwania nie zależy od umiejętności magii. |
Mikstura słabej trucizny | Powoduje utratę 5 – 10 % punktów życia co 2 sekundy (jednak nie mniej niż 4 punkty życia). Czas działania: trucizna zabiera dwunastokrotnie punkty życia, jeśli wcześniej nie zostanie usunięta. |
Mikstura trucizny | Powoduje utratę 10 – 15 % punktów życia co 3 sekundy (jednak nie mniej niż 4 punkty życia). Czas działania: trucizna zabiera dwunastokrotnie punkty życia, jeśli wcześniej nie zostanie usunięta. |
Mikstura mocnej trucizny | Powoduje utratę 15 – 20 % punktów życia co 4 sekundy (jednak nie mniej niż 4 punkty życia). Czas działania: trucizna zabiera dwunastokrotnie punkty życia, jeśli wcześniej nie zostanie usunięta. |
Mikstura śmiertelnej trucizny | Powoduje utratę 25 – 35 % punktów życia co 5 sekundy (jednak nie mniej niż 4 punkty życia). Czas działania: trucizna zabiera dwunastokrotnie punkty życia, jeśli wcześniej nie zostanie usunięta. |
Mikstura odświeżania* | Przywraca 25% maksymalnej staminy |
Mikstura zupełnego odświeżania* | Przywraca 100% staminy |
Mikstura siły* | Zwiększa siłę o 10 punktów przez 5 minut |
Duża mikstura siły* | Zwiększa siłę o 20 punktów przez 5 minut |
Potężna mikstura siły* | Zwiększa siłę o 20 punktów przez 30 minut |
Bomba dymna | Umożliwia zniknięcie podczas walki. Bomby dymnej może używać postać posiadająca umiejętność Skrytobójstwo na poziomie 50 bądź więcej. |
Pożoga*** | Po wyrzuceniu tworzy pole ognia wielkości 5 x 5 pól, zadając 2 – 4 obrażeń od ognia przez 10 sekund. Ponownie może być rzucona po upływie 30 sekund. |
Wielka pożoga*** | Po wyrzuceniu tworzy pole ognia wielkości 5 x 5 pól, zadając 4 – 8 obrażeń od ognia przez 10 sekund. Ponownie może być rzucona po upływie 30 sekund. |
Maska śmierci | Umożliwia swobodne poruszanie się wśród walczących potworów przez 45sekund. Ponownie może być użyta po upływie 1 godziny. |
Duża maska śmierci | Umożliwia swobodne poruszanie się wśród walczących potworów przez 1 minutę. Ponownie może być użyta po upływie 1 godziny. |
Obezwładniający podmuch | Po wyrzuceniu unieruchamia walczące potwory na 5 sekund. Ponownie może być rzucona po upływie 1 minuty |
Duży obezwładniający podmuch | Po wyrzuceniu unieruchamia walczące potwory na 10 sekund. Ponownie może być rzucona po upływie 1 minuty |
Mikstura wskrzeszenia zwierzęcia | Wskrzesza zwierzę |
Mikstury żywiołaków | Mikstura użyta na odpowiednim podłożu (woda/ogień/ziemia) powodują, że pod Twoim dowódctwem będzie walczyć żywiołak |
* Siła mikstury może być wzmocniona przy pomocy sprzętu posiadającego atrybut: “wzmocnienie mikstur”
** Jeżeli mikstury eksplozji są używane przez osobę posiadającą umiejętność alchemia, obrażenia zostaną wzmocnione o 1 dodatkowy punkt na każde 5 punktów umiejętności. Efekt ten łączy się z wzmocnieniem mikstur.
*** Jeżeli mikstury pożogi są używane przez osobę posiadającą umiejętność alchemia, obrażenia zostaną wzmocnione o 1 dodatkowy punkt na każde 13 punktów umiejętności. Efekt ten łączy się z wzmocnieniem mikstur.
Mikstura | Wymagane składniki | Minimalny poziom alchemi |
Mikstura zręczności | 1 krwawy mech + 1 pusta butelka | 15.0 |
Duża mikstura zręczności | 3 krwawe mechy + 1 pusta butelka | 35.0 |
Potężna mikstura zręczności | 10 dużych mikstur zręczności + 1 pusta butelka | 70.0 |
Mała mikstura odtrucia | 1 czosnek + 1 pusta butelka | 0.0 |
Mikstura odtrucia | 3 czosnki + 1 pusta butelka | 25.0 |
Duża mikstura odtrucia | 6 czosnku + 1 pusta butelka | 65.0 |
Mikstura słabej eksplozji | 3 siarki + 1 pusta butelka | 5.0 |
Mikstrua eksplozji | 5 siarki + 1 pusta butelka | 35.0 |
Mikstura silnej eksplozji | 10 siarki + 1 pusta butelka | 65.0 |
Mała mikstura leczenia | 1 żeń-szeń + 1 pusta butelka | 0.0 |
Mikstura leczenia | 3 żeń-szenia + 1 pusta butelka | 15.0 |
Duża Mikstura leczenia | 7 żeń-szenia + 1 pusta butelka | 55.0 |
Mikstura widzenia w nocy | 1 pajęczyna + 1 pusta butelka | 0.0 |
Mikstura słabej trucizny | 1 wilcza jagoda + 1 pusta butelka | 0.0 |
Mikstura trucizny | 2 wilcze jagody + 1 pusta butelka | 15.0 |
Mikstura mocnej trucizny | 4 wilcze jagody + 1 pusta butelka | 55.0 |
Mikstura śmiertelnej trucizny | 8 wilczych jagód + 1 pusta butelka | 90.0 |
Mikstura odświeżania | 1 czarna perła + 1 pusta butelka | 0.0 |
Mikstura zupełnego odświeżania | 5 czarnych pereł + 1 pusta butelka | 25.0 |
Mikstura siły | 2 korzenie mandragory + 1 pusta butelka | 25.0 |
Duża mikstura siły | 5 korzeni mandragory + 1 pusta butelka | 45.0 |
Potężna mikstura siły | 10 dużych mikstur siły + 1 pusta butelka | 70.0 |
Bomba dymna | 3 żeń-szenie + 1 jajko + 1 pusta butelka | 90.0 |
Pożoga | 5 grobowego pyłu + 1 pusta butelka | 55.0 |
Wielka pożoga | 10 grobowego pyłu + 1 pusta butelka | 70.0 |
Maska śmierci | 5 krwi demona + 1 pusta butelka | 55.0 |
Duża maska śmierci | 10 krwi demona + 1 pusta butelka | 85.0 |
Obezwładniający podmuch | 5 świńskiego żelaza + 1 pusta butelka | 50.0 |
Duży obezwładniający podmuch | 10 świńskiego żelaza + 1 pusta butelka | 65.0 |
Mikstura żywiołaka wody | 5 skrzydło nietoperza + 15 czarne perły + 1 pusta butelka | 95.0 |
Mikstura żywiołaka ognia | 5 kryształ trucizny + 15 siarka + 1 pusta butelka | 95.0 |
Mikstura żywiołaka ziemi | 5 świńskie żelazo + 15 korzeń mandragory + 1 pusta butelka | 95.0 |
Mikstura wskrzeszenia zwierzęcia | 10 czyste bandaże + 30 kość + 1 proszek translokacji + 1 pusta butelka | 95.0 |
Mikstura niewidzialności | 15 krew demona + 500 złoto + grzyby zoogi + 1 pusta butelka | 55.0 |
Keg na mikstury Kegi służą do przechowywania dużych ilości mikstur w jednym pojemniku. By przelać miksturę do kega, należy przeciągnąć butelkę z dana miksturą na keg i upuścić.
Robione mikstury mogą być automatycznie przelewane do kega. Aby tak się stało należy posiadać w plecaku pustą butelkę oraz keg zawierający przynajmniej jedną porcję mikstury, zgodną z miksturą aktualnie robioną.
W jednym kegu można przechowywać 100 porcji danego rodzaju mikstury.
By sprawdzić stopień wypełnienia kega należy najechać na niego kursorem; pojawi się wówczas jeden z poniższych komunikatów:
Liczba porcji | Komunikat |
0 porcji | Keg jest pusty |
1 – 4 porcje | Keg jest prawie pusty |
5 – 19 porcji | Dno kega jest zapełnione |
20 – 29 porcji | Jedna czwarta kega jest zapełniona |
30 – 39 porcji | Jedna trzecia kega jest zapełniona |
40 – 46 porcji | Prawie połowa kega jest zapełniona |
47 – 53 porcji | Dużo ponad połowa kega jest zapełniona |
54 – 69 porcji | Ponad połowa kega jest zapełniona |
70 – 79 porcji | Trzy czwarte kega jest zapełniona |
80 – 95 porcji | Keg jest prawie pełny |
96- 99 porcji | Z kega prawie się przelewa |
100 porcji | Keg jest pełny, nie zmieści się nic więcej |
Nauka
Nauczyciele:
Alchemik