Związek czasu Nelderim z czasem rzeczywistym
Czas serwera jest na sztywno powiązany z czasem rzeczywistym. Jak to wygląda?
Zacznijmy od roku, który zawsze trwa tydzień czasu rzeczywistego. Zatem jeśli minie rok działania serwera, to w świecie Nelderim upłynie ponad 50 lat i tye lat będą liczyły Wasze postacie. Choć tydzień może wydawać się być za krótkim na rok Nelderim, to jednak przy skali świata i prędkości rozwijania postaci wydaje się to długością odpowiednią.
Jak rok Nelderim jest związany z rzeczywistością? Ano zawsze zaczyna się w czwartek o godzinie 00:01, a kończy w środę o godzinie 24:00.
Rok ma siedem miesięcy i te są na sztywno związane z dniami tygodnia. W czwartek i piątek w Nelderim jest wiosna. W weekend lato. Poniedziałek i wtorek to jesień, a kończąca rok zima wypada w środę.
Dni miesiąca powiązane są z godzinami dnia, czyli jeden dzień to godzina czasu rzeczywistego. Większość uważa, że to za krótko. Jednak pora dnia nie ma znaczenia w mechanice Nelderim. Jedyne na co wpływa to poziom oświetlenia. Z drugiej strony krótki dzień, to ciut więcej zdrowego rozsądku. Można rozegrać bitwę w jednym miejscu, przenieść się w inne i ponownie stoczyć bitwę. I opisać to w historii świata jako wielkie wydarzenia, które działy się dwóch różnych dni. Przejście z jednego krańca wyspy na drugi zajmie już całą noc, a nie pstryknięcie palców itd. Do tego krótsza noc i mniejsze szanse, że gracz, który ma godzinkę na grę zaświadczy tylko ciemności.
Reasumując.
Godzina czasu rzeczywistego to dzień w Nelderim. Dzień zaczyna się z każdą pierwszą sekundą godziny i trwa 30 klepsydr, gdzie klepsydra odpowiada 2 minutom. W każdej 20 minucie godziny wypada południe w Nelderim a każdej 50 minucie północ. Noc trwa 20 minut (dwukrotnie dłużej, niż czas trwania In Lore), a dzień 40 minut.
24 dni to miesiąc Nelderim, czyli dzień czasu rzeczywistego.
7 dni to rok Nelderim, czyli tydzień czasu rzeczywistego.
Wszystko na sztywno połączone jest z realnym zegarem.
Tu zmierzam do kulminacji. Dlaczego taki system? Dlatego, żeby go użyć w fabule. Wszelkie daty, ogłoszenia itd. będą formułowane w czasie Nelderim. Jak już powinniście się zorientować łatwo jest przeliczać jedno na drugie, bo sobie żywcem odpowiadają.
Cykl roku Nelderim (zależne od faz większego księżyca Ithilenin):
Czwartek: Roztopy
Piątek: Kwiecień
Sobota: Sianokosy
Niedziela: Żniwa !
Poniedziałek: Orka
Wtorek: Listopad
Środa: Zima !
Cykl pojedynczego sezonu Nelderim (mniejszy księżyc Elurien):
północ czasu rzeczywistego: Elurien w nowiu.
szósta czasu rzeczywistego: Elurien w pierwszej kwarcie.
południe czasu rzeczywistego: Elurien w pełni.
osiemnasta czasu rzeczywistego: Elurien w trzeciej kwarcie.
Cykl dobowy Nelderim (zależy od Słońca):
0 minuta (0 klepsydra): Slonce wschodzi na niebosklon.
10 minuta (5 klepsydra): Nadchodzi poranek.
20 minuta (10 klepsydra): Slonce jest w zenicie.
30 minuta (15 klepsydra): Nadchodzi wczesny wieczor.
40 minuta (20 klepsydra): Slonce chowa sie za horyzont.
50 minuta (25 klepsydra): Zbliza sie polnoc.
Przykłady:
„Spotkajmy się za dwa dni” – spotkajmy się za dwie godziny.
„Skryba przyjmuje każdej Zimy w dniach od 17 do 23” – GM od questa będzie tu siedział w środę między 17 a 23.
„W Listopadzie następnego roku Kanclerz Obrony zorganizuje turniej” – turniej odbędzie się we wtorek następnego tygodnia.
„Bądź tu 15 dnia Zbiorów w południe” – bądź tu w niedzielę o 15:20.
„Zrobienie tego zajmie mi jakieś 5 klepsydr” – zrobię to za 10 minut.
Jasne? Mam nadzieję, że się sprawdzi (czyli będzie tego używało z pięciu klimatycznych graczy, bo reszta i tak umówi się na Discordzie