Doom

(przetłumaczono z oryginalnego tekstu https://www.uoguide.com/Doom)

Doom


Doom został dodany wraz z rozszerzeniem Age of Shadows w lutym 2003 roku. Był to największy i najniebezpieczniejszy loch, dopóki dodatek Stygian Abyss nie wprowadził Stygian Abyss Dungeon.

Odradza się tutaj kilka stworzeń, które są bardzo rzadko spotykane w innym miejscu (jeśli w ogóle), w tym Pożeracze Dusz i Demony Kości. Pojawiają się tu także inne, bardziej konwencjonalne potwory.

Doom to dwupoziomowe lochy. Poziom drugi, szczegółowo opisany poniżej, jest znany jako Rękawica Zagłady. Głównym celem Poziomu pierwszego, oprócz wyjątkowości lochu i jego mieszkańców, jest zdobycie klucza do Rękawicy Zagłady. W Rękawicy można zdobyć kilka artefaktów.

Każde stworzenie na pierwszym poziomie spawnuje się z Daemon Bones jako łupem. Są one używane w zadaniu Przywołanie Wiktorii Czarodziejki, aby zdobyć klucz do Rękawicy Zagłady.

Oba poziomy Zagłady również odradzają niektóre artefakty, które można uzyskać za pomocą umiejętności kradzieży. Ich wartość waha się od około 5000 sztuk złota do kilku milionów. Najwyższym krańcem artefaktów, które można ukraść, jest Ostrze Sprawiedliwych (które spawnuje się w Rękawicy, w pokoju uzdrowiciela), Rozdzielczość Inkwizytora (który spawnuje się na poziomie pierwszym) oraz Zrujnowane Malarstwo (które spawnuje się w Rękawicy, w sklep z ukrytymi magami). Pazur Zyronic był czasem bardzo ceniony, ale wydaje się, że jest postrzegany przede wszystkim jako „kawałek show” w ostatnim czasie.

Zobacz Przewodnik dotyczący kości demona na temat zbierania kości demona.

Gauntlet
znany również jako Doom poziom 2, została zaprojektowany jako wyczerpujący test siły gracza. W nagrodę poszukiwacze przygód mogli otrzymać artefakty Rarity 11 za zabicie mieszkańców.

Przejście

The Doom Gauntlet to obszar Dungeon Doom (który znajduje się na Malas) w poprzek jeziora Mortis, części wód na południowym krańcu tego lochu. Przechodzisz przez jezioro, wzywając Chyloth the Ferryman. Zlokalizuj Dzwon Umarłych na linii brzegowej i kliknij go dwukrotnie, aby przywołać Chyloth. Zanim go jednak wezwiesz, powinieneś umieścić wszystkich przechodzących na jedno przyjęcie. Wszyscy w tej samej grupie mogą się krzyżować.

Może pojawić się kilka sekund później. Jeśli pojawi się Chyloth, poprosi o Złotą Czaszkę jako zapłatę za przejazd przez jezioro. Musisz wziąć Złotą Czaszkę i umieścić ją na jego awatorze. Ty i twoja drużyna otrzymacie wtedy menu potwierdzenia z pytaniem, czy chcesz przejść. Wybierz OK, aby zostać teleportowanym na prom. Przejdź po kafelku teleportera, aby przejść.

Jeśli nie dasz Cythlothowi Złotej Czaszki, będzie bardzo zły z powodu marnowania czasu. Po kilku chwilach oczekiwania rzuci Flamestrike i przywoła na ciebie Szkieletowego Smoka. Czasami może to oznaczać natychmiastową śmierć. Smok musi zostać zabity, zanim będzie mógł zostać ponownie wezwany. Jeśli zadzwonisz, a on się nie pojawi, znajdź i zabij Szkieletowego Smoka.

Wygląd

Obszar rękawicy jest podzielony na wiele mniejszych obszarów. Po przekroczeniu jeziora dotrzesz na plażę. Tutaj możesz także znaleźć moongate wyjścia. Żadne inne środki nie mogą opuścić obszaru.

Z plaży wchodzisz do szerokiego korytarza. Na poziomie 2 znajduje się sprzedawca NPC. Wejście jest ukryte wzdłuż wschodniej ściany. Większość postaci może zlokalizować sklep, przechodząc blisko wschodniej ściany. Jeśli nie możesz zlokalizować sklepu, poszukaj jaśniejszych szarych płytek tuż przed pierwszym rogiem wschodniej ściany korytarza. Po wstrząsającym spacerze w otchłań trafisz do drogiego sklepu. Ten sklep jest stosunkowo bezpiecznym miejscem do wylogowania i jest wygodnym, ale drogim sposobem na uzupełnienie zapasów.

Idąc szerokim korytarzem, znajdziesz się w gigantycznym pokoju, wystarczająco dużym, by zmieścić się w mieście Cove. W centrum znajduje się 6 pentagramów. Wskazują, na jakim etapie znajduje się rękawica. Jednak są one często łamane i nie można na nich polegać. W tym środkowym obszarze odradzają się Mroczni Ojcowie.

Oprócz korytarza, przez który wszedłeś, jest 6 pokoi, do których można wejść przez główny obszar. Pięć z nich zawiera pomniejsze bossy. Jednym z nich jest specjalny obszar leczenia. Drzwi są zamknięte i można wejść tylko jako duch. Chciwy rezydent uzdrowiciel naliczy ci 5000 sztuk złota za swoje usługi.

Mali bossowie

Zanim pojawią się Mroczni Ojcowie, pomniejsi bossowie z pięciu sąsiednich pokoi muszą zostać pokonani. Zaczynając od wschodniego pokoju i pracując zgodnie z ruchem wskazówek zegara, gracze muszą się każdego pozbyć. Pokój jest obecnie zainfekowany, gdy drzwi zmieniają kolor na czerwony i nie można ich otworzyć. Aby wejść, musisz nadepnąć na teleporter. Uważaj jednak, ponieważ jedynym wyjściem jest zwycięstwo lub śmierć.

Liczba bossów zależy od całkowitej liczby graczy wchodzących do pokoju. Im więcej wejdziesz do środka, tym większa liczba stworzeń podejmie wyzwanie. Mała grupa 8-12 graczy zmierzy się z 2-4 bossami, a ponad 25 graczy może mieć do czynienia z 6 lub więcej.

Każde mniejsze zabicie bossa ma szansę na nagrodzenie artefaktu, jednak nieco mniej niż szansa na zabicie Mrocznego Ojca.



Komnata 1:
Mini-boss jest wrażliwy na pogromców nieumarłych. Największe obrażenia otrzymuje od ognia i obrażeń fizycznych. Jest wysoce odporny na zimno i truciznę. UWAGA! Ta bestia potrafi zatruć!

Komnata 2:
Ten mini-boss to szybka i zwinna bestyja. Niestety oswajacze, któtzy mają powyżej 70% umiejętności, nie będą mogli wkroczyć do tej komnaty…chyba, że szukają śmierci. Ten robal potrafi paraliżować i zrzucić z wierzcha. Jest odporny na obrażenia fizyczne i truciznę. Wrażliwy jest natomiast na obrażenia od zimna i ognia.

Komnata 3:

W komnacie nr 3 czeka na was monstrum, na które działa pogromca demonów, jednakże tutaj magowie nie będą mogli postawić stopy. Demon ten jest wrażliwy na ogień i truciznę, ale odporny na enerigię i obrażenia fizyczne. Jego specjalne zdolności to trucie, krwawienie i śmiertelny cios.

Komnata 4:
W tej komnacie czeka na was mroczny rycerz, ale wyzwania nie będzie mógł tym razem podjąć ktoś kto posiada umiejętność walki powyżej 70%. Ten rycerz podatny jest na obrażenia od ognia i energii, ale nie jest wrażliwy na obrażenia fizyczne. Działa na niego pogromca nieumarłych. UWAGA! Przy niskim poziomie żywotności, monstrum ukrywa się.

Komnata 5:

Demoniczna kreatura, która strzeże tej komnaty, to podatny na obrażenia fizyczne demon. Jest niewrażliwy na ogień i energię. UWAGA! Jego zaklęcia są potężne, a i potrafi uzyć obrotowego ataku i śmiertelnego ciosu.

Mroczny Ojciec

Gdy wszystkie ich stwory zostaną całkowicie pokonane, Mroczni Ojcowie pojawią się w głównej sali, aby stawić czoła najeźdźcom. W zależności od liczby graczy, liczba Mrocznych Ojców zmieni się. Jednocześnie odradza się do 4, z kilkoma pojawiającymi się spawnami, jeśli są wymagane.

UWAGA! Mroczny ojciec używa ataku obrotowego, odbija połowę obrażeń magicznych i fizycznych, używa nekromancji, rzuca przeklęte kości pod nogi (należy je ciąć ostrzem, by zapobiegać pojawianiu się potworów) oraz zadaje krwawiące rany.


Po zabiciu każdego Mrocznego Ojca masz małą szansę na nagrodzenie potężnym artefaktem rzadkości 11. Kiedy wszyscy Mroczni Ojcowie zostaną pokonani, cała rękawica resetuje się z powrotem do pierwszego pokoju.



Wraz z wprowadzeniem Zagłady do UO wprowadzono nową koncepcję Artefaktów i Rzadkości. Po raz pierwszy przedmiot został oficjalnie stworzony jako rzadki, a nie tylko błąd rozwojowy. W przeciwieństwie do zwykłych łupów potworów lub spreparowanych runicznych przedmiotów, artefakty mogą łamać ograniczenia właściwości przedmiotów, a nawet nakładać właściwości na przedmioty tam, gdzie normalnie nie byłyby. Na przykład Spirit of the Totem ma 15% wzrostu szansy na trafienie.

Artefakty Zagłady są dostępne na dwa różne sposoby.

Kradzież

Artefakty odradzają się na ziemi we wszystkich częściach lochu z rzadkością od 1 do 12. Im wyższa rzadkość, tym dłuższe jest odrodzenie. Na przykład rzadka świeca 1 odradza się mniej więcej co 30 minut. Zrujnowane malarstwo, które ma najwyższą znaną rzadkość – 12, pojawia się raz na 4 miesiące. Niektóre artefakty, takie jak Latarnia, wymagają specjalnych trików, aby dosięgnąć (patrz zagadka Dźwignia Zagłady).

Po odkryciu rzadkiego przedmiotu możesz go zdobyć za pomocą umiejętności Kradzież. Stań obok przedmiotu i celuj go za pomocą kradzieży. Aby mieć jakąkolwiek szansę, potrzebujesz minimum 100 umiejętności, ale sukces może wymagać setek prób. Przy 120 Kradzieży rzadko kończy się to niepowodzeniem po 3 próbach.

Artefakty z Bossów

Wszyscy bossowie znajdujący się w obszarze Rękawicy mają szansę upuścić artefakty jako łup. Są one znane jako Artefakty Zagłady. Wszystkie mają rzadkość 11, a niektóre są uważane za najlepszy sprzęt w całej Wielkiej Brytanii. Na przykład Ozdoba Maga nie ma sobie równych dzięki swojej właściwości 2 Szybszego Rzucania.

Publsh 48 zawiera najnowsze zmiany dla tego systemu upuszczania. Gracze gromadzą teraz punkty w taki sam sposób, jak podczas wydarzenia Treasures of Tokuno. Każdy mniejszy szef i Mroczny Ojciec, którego zabijesz i osobiście (nie przez Party) otrzyma prawa do grabieży, przyzna ci punkty. Gdy zdobędziesz więcej punktów, twoje szanse na zdobycie artefaktu wzrosną. Im więcej obrażeń wyrządzisz w stosunku do innych graczy, tym więcej punktów otrzymasz. Posiadanie szczęścia zwiększa także liczbę zdobywanych punktów.

W końcu otrzymasz jeden z możliwych artefaktów. Zostanie on umieszczony w twoim plecaku (lub w pudełku bankowym, jeśli masz nadwagę) wraz z komunikatem systemowym z efektem: „Dla twojej odwagi w walce z upadłym stworzeniem, został ci przyznany specjalny artefakt”. poinformuje cię o wydarzeniu. Wskazane jest natychmiastowe ubezpieczenie.


Artefakty

Wraz z wprowadzeniem Zagłady do UO wprowadzono nową koncepcję Artefaktów i Rzadkości. Po raz pierwszy przedmiot został oficjalnie stworzony jako rzadki, a nie tylko błąd rozwojowy. W przeciwieństwie do zwykłych łupów potworów lub spreparowanych runicznych przedmiotów, artefakty mogą łamać ograniczenia właściwości przedmiotów, a nawet nakładać właściwości na przedmioty tam, gdzie normalnie nie byłyby. Na przykład Spirit of the Totem ma 15% wzrostu szansy na trafienie.

Artefakty Zagłady są dostępne na dwa różne sposoby.

Kradzież

Artefakty odradzają się na ziemi we wszystkich częściach lochu z rzadkością od 1 do 12. Im wyższa rzadkość, tym dłuższe jest odrodzenie. Na przykład rzadka świeca 1 odradza się mniej więcej co 30 minut. Zrujnowane malarstwo, które ma najwyższą znaną rzadkość – 12, pojawia się raz na 4 miesiące. Niektóre artefakty, takie jak Latarnia, wymagają specjalnych trików, aby dosięgnąć (patrz zagadka Dźwignia Zagłady).

Po odkryciu rzadkiego przedmiotu możesz go zdobyć za pomocą umiejętności Kradzież. Stań obok przedmiotu i celuj go za pomocą kradzieży. Aby mieć jakąkolwiek szansę, potrzebujesz minimum 100 umiejętności, ale sukces może wymagać setek prób. Przy 120 Kradzieży rzadko kończy się to niepowodzeniem po 3 próbach.

Artefakty z Bossów

Wszyscy bossowie znajdujący się w obszarze Rękawicy mają szansę upuścić artefakty jako łup. Są one znane jako Artefakty Zagłady. Wszystkie mają rzadkość 11, a niektóre są uważane za najlepszy sprzęt w całej Wielkiej Brytanii. Na przykład Ozdoba Maga nie ma sobie równych dzięki swojej właściwości 2 Szybszego Rzucania.

Publish 48 zawiera najnowsze zmiany dla tego systemu upuszczania. Gracze gromadzą teraz punkty w taki sam sposób, jak podczas wydarzenia Treasures of Tokuno. Każdy mniejszy szef i Mroczny Ojciec, którego zabijesz i osobiście (nie przez Party) otrzyma prawa do grabieży, przyzna ci punkty. Gdy zdobędziesz więcej punktów, twoje szanse na zdobycie artefaktu wzrosną. Im więcej obrażeń wyrządzisz w stosunku do innych graczy, tym więcej punktów otrzymasz. Posiadanie szczęścia zwiększa także liczbę zdobywanych punktów.

W końcu otrzymasz jeden z możliwych artefaktów. Zostanie on umieszczony w twoim plecaku (lub w pudełku bankowym, jeśli masz nadwagę) wraz z komunikatem systemowym z efektem: „Dla twojej odwagi w walce z upadłym stworzeniem, został ci przyznany specjalny artefakt”. poinformuje cię o wydarzeniu. Wskazane jest natychmiastowe ubezpieczenie.