Magia nie jest sztuką prostą i łatwą. Nie jest tak bez powodu. Czary mogą być najbardziej destruktywną bronią w świecie Ultimy Online, lecz mogą być również stosowane do celów niemilitarystycznych, takich jak leczenie, wzmacnianie czy widzenie w mroku.
Czary podzielone są na osiem kręgów, z których każdy obejmuje osiem czarów. Wyższy krąg oznacza większa moc, ale też potrzebę zgłębienia większej wiedzy oraz większej ilości składników i many.
Wymagane przedmioty
Księgi czarów – Pozwalają Magowi zapisać wszystkie znane czary w jednym miejscu.
Wszystkie księgi czarów na początku są puste. Aby zapisać w nich czar należy „wrzucić” w nią zwój z zapisanym czarem. Niektóre księgi wytworzone przez Skrybów mogą posiadać dodatkowe bonusy.
Sprzedawane przez: Mag, Skryba
Wytwarzane: Przy użyciu umiejętności inskrypcja.
Zwoje z czarami – Mogą być wykorzystywane do rzucania pojedynczych czarów lub mogą zostać przepisane do księgi czarów co pozwala na wielokrotne rzucenie tego czaru.
Używając zwoju do rzucenia czaru nie są wymagane reagenty, a rzucany czar może być o dwa poziomy wyższy niż pozawalałaby nam poziom magii gdybyśmy chcieli rzucić go z księgi. Po rzuceniu czaru ze zwoju, zwój ten ulega zniszczeniu.
Sprzedawane przez: Mag
Wytwarzane: Przy użyciu umiejętności inskrypcja.
Składniki – Wymagane są do rzucania czarów.
Nazwa | Wygląd |
Krwawy mech (Blood Moss) | |
Czarne perły (Black Perl) | |
Pajęczyna (Spider’s Silk) | |
Siarka (Sulphurous Ash) | |
Wilcze jagody (Nightshade) | |
Żeń-szeń (Ginseng) | |
Czosnek (Garlic) | |
Korzeń Mandragory (Mandrake Root) | |
Aby rzucić czar z księgi należy otworzyć księgę czarów, a następnie wybrać krąg i interesujące nas zaklęcie.
Możliwe jest również wyciągnięcie wybranego przez nas czaru z księgi do okna gry poprzez przeciągnięcie symbolu czaru z księgi poza jej obręb.
Ułatwia to i przyspiesza rzucanie najczęściej wykorzystywanych przez nas czarów.
Pierwszy krąg
(wymagają 4 many, czas rzucania czaru: 1.0 sekunda)
Symbol | Nazwa | Efekt* |
Niezdarność (Clumsy) | Obniża zręczność celu o procent wyliczany zgodnie z formułą: [Mądrość/10 + 8] – [Odporność na magię/10] Czas trwania: [(Mądrość/5)+1] x 6 sekund. | |
Stworzenie jedzenia (Create Food) | Losowo tworzy jeden z dziesięciu możliwych rodzajów pożywienia: bułeczki, ser, szynka, żeberka, kiełbasa, kurczak, stek rybny, winogrona, jabłko, brzoskwinia. | |
Anemia (Feeblemind) | Obniża inteligencje celu o procent wyliczany zgodnie z formułą: [Mądrość/10 + 8] – [Odporność na magię/10] Czas trwania: [(Mądrość/5)+1] x 6 sekund. | |
Leczenie (Heal) | Przywraca punkty życia zgodnie z formułą: (Magia/10) + (1-3 losowo przydzielane punkty). | |
Magiczna strzała (Magic Arrow) | Mały magiczny pocisk zadający obrażenia od ognia. Siła czaru zależy od Mądrości i Inskrypcji | |
Widzenie w mroku (Night Sight) | Pozwala na widzenie w ciemnościach (lochy, kopalnie itp.). Efekt nie jest stały. Czas trwania: Do następnego zmierzchu lub świtu. | |
Reakcyjna zbroja (Reactive Armor) | Czar ten zwiększa odporność fizyczną czarującego, zmniejszając jednocześnie odporności na żywioły. Obliczane zgodnie z formułą: + (15 + Inskrypcja/20) do odporności fizycznej – 5 do wszystkich odporności na żywioły. Czas trwania : do ponownego rzucenia | |
Osłabienie (Weaken) | Obniża siłę celu o procent wyliczany zgodnie z formułą: [Mądrość/10 + 8] – [Odporność na magię/10] Czas trwania: [(Mądrość/5)+1] x 6 sekund. |
* Bardzo wiele efektów uzależnionych jest od mądrości/magii/inskrypcji rzucającego oraz od odporności na magię celu
Czar | Słowa mocy | Składniki |
Niezdarność (Clumsy) | Uus Jux | – krwawy mech – wilcza jagoda |
Stworzenie jedzenia (Create Food) | In Mani Ylem | – czosnek – żeń-szeń – korzeń mandragory |
Anemia (Feeblemind) | Rel Wis | – żeń-szeń – wilcza jagoda |
Leczenie (Heal) | In Mani | – czosnek – żeń-szeń – pajęczyna |
Magiczna strzała (Magic Arrow) | In Por Ylem | – siarka |
Widzenie w mroku (Night Sight) | In Lor | – pajęczyna – siarka |
Reakcyjna zbroja (Reactive Armor) | Flam Sanct | – czosnek – pajęczyna – siarka |
Osłabienie (Weaken) | Des Mani | – czosnek – wilcza jagoda |
Drugi krąg
(wymagają 6 many, czas rzucania czaru: 1.25 sekundy)
Symbol | Nazwa | Efekt* |
Zręczność (Agility) | Zwiększa zręczność celu o procent wyliczany zgodnie z formułą: Mądrość/10 + 1 | |
Spryt (Cunning) | Zwiększa inteligencję celu o procent wyliczany zgodnie z formułą: Mądrość/10 + 1 | |
Odrtucie (Cure) | Neutralizuje truciznę (siła czaru jest uzależniona od poziomu magii). | |
Krzywda (Harm) | Zadaje obrażenia od zimna celowi oddalonemu do 10 pól od czarującego, im większa odległość od celu, tym obrażenia mniejsze. Siła czaru zależy od Mądrości i Inskrypcji | |
Magiczna pułapka (Magic Trap) | Czar umieszcza eksplodującą pułapkę na dowolnym obiekcie, który może być użyty. Użycie takiego przedmiotu spowoduje uruchomienie pułapki powodującej 10-50 obrażeń. | |
Usunięcie pułapki (Magic Untrap) | Dezaktywuje magiczną pułapkę | |
Protekcja (Protection) | Graczom znajdującym się pod wpływem czaru nie można przerwać rzucania czaru. Efektem ubocznym działania protekcji jest obniżenie odporności na obrażenia fizyczne, obniżenie odporności na magię, oraz zmniejszona szybkość czarowania o 2. Czar działa do momentu ponownego rzucenia. | |
Siła (Strength) | Zwiększa siłę celu o procent wyliczany zgodnie z formułą: Mądrość/10 + 1 |
Czar | Słowa mocy | Składniki |
Zręczność (Agality) | Ex Uus | – krwawy mech – korzeń mandragory |
Spryt (Cunning) | Uus Wis | – wilcza jagoda – korzeń mandragory |
Odtrucie (Cure) | An Nox | – żeń-szeń – czosnek |
Krzywda (Harm) | An Mani | – wilcza jagoda – pajęczyna |
Magiczna pułapka (Magic Trap) | In Jux | – siarka – czosnek – pajęczyna |
Usunięcie pułapki (Magic Untrap) | An Jux | – krwawy mech – siarka |
Protekcja (Protection) | Uus Sanct | – czosnek – żeń-szeń – siarka |
Siła (Strength) | Uus Mani | – korzeń mandragory – wilcza jagoda |
Trzeci krąg
(wymagają 9 many, czas rzucania czaru: 1.5 sekundy)
Symbol | Nazwa | Efekt* |
Błogosławieństwo (Bless) | Czasowo zwiększa siłę, zręczność i inteligencję celu o procent wyliczany zgodnie z formułą: Magia/10 + 1 Czas trwania (((Mądrość / 5) + 1) * 6) | |
Kula ognia (Fireball) | Magiczny pocisk zadający obrażenia od ognia. Siła czaru zależy od Mądrości i Inskrypcji | |
Magiczne zamknięcie (Magic Lock) | Magicznie zamyka skrzynie. | |
Zatruwanie (Poison) | Zatruwa wskazany cel. Siła trucizny uzależniona jest od poziomu magii oraz zatruwania liczona według reguły: (Magia + Zatruwanie)/2 <65.1 – trucizna 1 poziomu 65.1 – 85 – trucizna 2 poziomu 85.1 -99.9 – trucizna 3 poziomu 99.9 < – trucizna 4 poziomu | |
Telekineza (Telekinesis) | Czar pozwala na użycie/zabranie obiektu lub przedmiotu, który jest od nas oddalony. | |
Teleportacja (Teleport) | Pozwala na przeniesienie się w inne miejsce, jednak nie dalej niż o 11 pól. | |
Otwarcie (Unlock) | Otwiera skrzynie zamkniętą przy pomocy czaru Magiczne Zamknięcie, bądź skrzynie niskiego poziomu. | |
Kamienna ściana (Wall Of Stone) | Tworzy kamienną ścianę przez którą nie można przejść. Czas trwania zaklęcia: 10 sekund. |
Czar | Słowa mocy | Składniki |
Błogosławieństwo (Bless) | Rel Sanct | – czosnek – korzeń mandragory |
Kula Ognia (Fireball) | Vas Flam | – czarna perła |
Magiczne zamknięcie (Magic Lock) | An Por | – siarka – czosnek – krwawy mech |
Zatrucie (Poison) | In Nox | – wilcza jagoda |
Telekineza (Telekinesis) | Ort Por Ylem | – krwawy mech – korzeń mandragory |
Teleportacja (Teleport) | Rel Por | – krwawy mech – korzeń mandragory |
Otwarcie (Unlock) | Ex Por | – krwawy mech – siarka |
Kamienna ściana (Wall Of Stone) | In Sanct Ylem | – czosnek – krwawy mech |
Czwarty krąg
(wymagają 11 many, czas rzucania czaru: 1.75 sekundy)
Symbol | Nazwa | Efekt* |
Większe Odtrucie (Archcure) | Odtruwa większą liczbę celów jednocześnie, pod warunkiem że znajdują się najdalej o 3 pola od celu głównego. Czar ten zapewnia również większą szansę na usunięcie trucizn wyższego poziomu. | |
Większa protekcja (Archprotection) | Efekt działania taki sam jak czaru Protekcja, istotną różnica jest to iż efekt obejmuje również postacie w zasięgu dwóch pól od rzucającego. | |
Klątwa (Curse) | Obniża siłę, zręczność i inteligencje celu o procent wyliczany zgodnie z formułą: Magia/10 + 1. Ponad to Klątwa obniża maksymalną odporność na żywioły z 70 do 60. Czas trwania (((Mądrość / 5) + 1) * 6) | |
Ściana ognia (Fire Field) | Tworzy ścianę ognia która zadaje 2 punkty zniszczeń na sekundę przeciwnikowi. Czas trwania czaru: (4 + Magia/2) sekund. | |
Większe Leczenie (Greater Heal) | Przywraca punkty życia zgodnie z formułą: 40%Magii + (1-10 losowo przydzielane punkty). | |
Błyskawica (Lightning) | Wyzwala błyskawicę zadającą obrażenia wskazanemu celowi. Siła czaru zależy od Mądrości i Inskrypcji | |
Wyssanie Many (Mana Drain) | Na okres 4 sekund wysysa manę z celu, po tym czasie mana powraca do normalnego poziomu. Ilość wyssanej many liczona jest zgodnie z formułą: (Mądrość + 40) – Odporność na magię celu. | |
Translokacja (Recall) | Pozwala przemieszczać się za pomocą zaznaczonych run. Czarem tym może przemieszczać się tylko rzucający wraz z wiernymi zwierzętami. |
Czar | Słowa mocy | Składniki |
Większe odtrucie (Archcure) | Vas An Nox | – czosnek – żeń-szeń – korzeń mandragory |
Większa protekcja (Archprotection) | Vas Uus Sanct | – czosnek – żeń-szeń – siarka – korzeń mandragory |
Klątwa (Curse) | Des Sanct | – czosnek – siarka – wilcza jagoda |
Ściana ognia (Fire Field) | In Flam Grav | – czarna perła – siarka – pajęczyna |
Większe leczenie (Greater Heal) | In Vas Mani | – czosnek – żeń-szeń – korzeń mandragory – pajęczyna |
Błyskawica (Lightning) | Por Ort Grav | – korzeń mandragory – siarka |
Wyssanie many (Mana Drain) | Ort Rel | – czarna perła – pajęczyna – korzeń mandragory |
Translokacja (Recall) | Kal Ort Por | – czarna perła – krwawy mech – korzeń mandragory |
Piąty krąg
(wymagają 14 many, czas rzucania czaru: 2.0 sekundy)
Symbol | Nazwa | Efekt* |
Duch ostrzy (Blade Spirits) | Czar przyzywa wirujący słup ostrzy który atakuje cele w promieniu 6 pól od siebie zadając 15 obrażeń na trafienie. Czas trwania: 120 sekund. | |
Rozproszenie ściany (Dispel Field) | Rozprasza jedno pole dowolnej ściany. | |
Incognito (Incognito) | Czasowo ukrywa tożsamość poprzez wygenerowanie losowego imienia, rasy, płci i przypisanie ich postaci. Czar ten nie zmienia ubioru. Czas trwania czaru: Magia x 1.2 sekund. | |
Odbicie magii (Magic Reflection) | Czar obniża odporność na obrażenia fizyczne zgodnie z formułą: – (25 – [Inskrypcja/20]), jednocześnie podnosząc odporności na obrażenia od żywiołów o 10 Czas trwania : do ponownego rzucenia. | |
Wybuch umysłu (Mind Blast) | Czar ofensywny zadający obrażenia od zimna. Siła czaru uzależniona jest od Magii oraz Inteligencji. | |
Paraliż (Paralyze) | Cel czaru zostaje sparaliżowany na określony czas bądź do momentu otrzymania jakichkolwiek obrażeń. Czas trwania czaru: (Mądrości/10 – Odporność na magię/10) x 3. | |
Ściana trucizny (Poison Field) | Tworzy ścianę trucizny. Czas trwania czaru: 3 + 40%Magia sekund. | |
Przyzywanie stworzenia (Summon Creeature) | Przywołuje losowe zwierzę które znika po okresie: Magia x 4 sekund. |
Czar | Słowa mocy | Składniki |
Duch ostrzy (Blade Spirits) | In Jux Hur Ylem | – czarna perła – wilcza jagoda – korzeń mandragory |
Rozproszenie ściany (Dispel Field) | An Grav | – czosnek – pajęczyna – siarka – czarna perła |
Incognito (Incognito) | Kal In Ex | – czosnek – krwawy mech – wilcza jagoda |
Odbicie magii (Magic Reflection) | In Jux Sanct | – czosnek – korzeń mandragory – pajęczyna |
Wybuch umysłu (Mind Blast) | Por Corp Wis | – czarna perła – siarka – korzeń mandragory – wilcza jagoda |
Praraliż (Paralyze) | An Ex Por | – korzeń mandragory – czosnek – pajęczyna |
Ściana trucizny (Poison Field) | In Nox Grav | – czarna perła – pajęczyna – wilcza jagoda |
Przywołanie stworzenia (Summon Creature) | Kal Xen | – pajęczyna – krwawy mech – korzeń mandragory |
Szósty krąg
(wymagają 20 many, czas rzucania czaru: 2.25 sekundy)
.
Symbol | Nazwa | Efekt* |
Odwolanie (Dispel) | Odsyła wszelkie przywołańce. | |
Pocisk energii (Energy Bolt) | Czar ofensywny zadający obrażenia od energii. Siła czaru zależy od Mądrości i Inskrypcji. | |
Eksplozja (Explosion) | Czar ofensywny zadający obrażenia od ognia wskazanemu celowi z dwu sekundowym opóźnieniem. Siła czaru zależy od: Mądrości i Inskrypcji. | |
Niewidzialność (Invisibility) | Czyni cel niewidzialnym. Czas trwania czaru: Magia x 1.2 sekund. | |
Oznaczenie (Mark) | Czar pozwalający przypisać miejsce w którym znajduje się rzucający do runy. Ponowne przeniesienie się w daną lokację odbywa się za pośrednictwem czaru Translokacja (Recall). | |
Większa Klątwa (Mass Curse) | Efekt czaru taki sam jak Klątwy (Curse) z tą różnicą, iż działa on na wszystkie cele znajdujące się w odległości 3 pól od celu głównego. | |
Paraliżująca ściana (Paralyze Field) | Tworzy paraliżującą ścianę której każde pole działa tak samo jak czar Paraliż. Czas trwania: 33% magii + 3, jednak nie dłużej niż 42,6 | |
Odkrycie (Reveal) | Odkrywa ukrytą postać lub stworzenie. |
Czar | Słowa mocy | Składniki |
Odwołanie (Dispel) | An Ort | – czosnek – siarka – korzeń mandragory |
Pocisk energii (Energy Bolt) | Corp Cop | – czarna perła – wilcza jagoda |
Eksplozja (Explosion) | Vas Ort Flam | – korzeń mandragory – wilcza jagoda |
Niewidzialność (Invisibility) | An Lor Xen | – krwawy mech – wilcza jagoda |
Oznaczenie (Mark) | Kal Por Ylem | – czarna perła – krwawy mech – korzeń mandragory – 2 proszki translokacji |
Większa klątwa (Mass Curse) | Vas Des Sanct | – korzeń mandragory – czosnek – wilcza jagoda – siarka |
Paraliżująca ściana (Paralyze Field) | Wis Quas | – czarna perła – żeń-szeń – pajęczyna |
Odkrycie (Reveal) | Wis Quas | – krwawy mech – siarka |
Siódmy krąg
(wymagają 40 many, czas rzucania czaru: 2.5 sekundy)
Symbol | Nazwa | Efekt* |
Wielokrotne Błyskawice (Chain Lightning) | Wyzwala seryjne błyskawice zadające obrażenia najbliższym celom. Siła czaru zależy od: Mądrości i Inskrypcji. | |
Ściana energii (Energy Field) | Tworzy ścianę energii, której nie można sforsować do momentu zniknięcia. Czas trwania czaru: 2 + 28%Magia sekund. | |
Słup ognia (Flamestrike) | Wyzwala słup ognia na wskazanym celu, zadający obrażenia od ognia. Siła czaru zależy Mądrości i Inskrypcji. | |
Brama podróżna (Gate Travel) | Otwiera magiczny portal do lokacji zaznaczonej na runie. Przez portal ten może przejść każdy. Czas trwania: 30 sekund. | |
Absorpcja many (Mana Vampire) | Czar ten wysysa manę z celu przekazując ją rzucającemu. Ilość many wyssanej wyznacza formuła: Mądrość czarującego – Odporność na magię celu. Ilość wyssanej many nie może być większa niż posiadana przez cel. Ilość many dodana rzucającemu nie może przekroczyć maksymalnego limitu many. | |
Większe odwołanie (Mass Dispel) | Odsyła wszelkie przywołańce w promieniu 8 pól. | |
Deszcz meteorytów (Meteor Swarm) | Zadaje obrażenia od ognia wielu celom. Im mniej celi tym większe zniszczenia przypadają na każdy. Siła czaru zależy od: Mądrości i Inskrypcji | |
Polimorfizm (Polymorph) | Zmienia czarującego w wybraną istotę. Postać w zmienionej formie może być bezkarnie atakowana. |
Czar | Słowa mocy | Składniki |
Wielokrotne błyskawice (Chain Lightning) | Vas Ort Grav | – czarna perła – siarka – korzeń mandragory – krwawy mech |
Ściana energii (Energy Field) | In Sanct Grav | – czarna perła – korzeń mandragory – siarka – pajęczyna |
Słup ognia (Flamestrike) | Kal Vas Flam | – pajęczyna – siarka |
Brama podróżna (Gate Travel) | Vas Rel Por | – czarna perła – korzeń mandragory – siarka |
Absorpcja many (Mana Vampire) | Ort Sanct | – czarna perła – pajęczyna – krwawy mech – korzeń mandragory |
Większe odwołanie (Mass Dispel) | Vas An Ort | – korzeń mandragory – czosnek – czarna perła – siarka |
Deszcz meteorytów (Meteor Swarm) | Kal Des Flam Ylem | – krwawy mech – korzeń mandragory – pajęczyna – siarka |
Polimorfizm (Polymorph) | Vas Ylem Rel | – krwawy mech – korzeń mandragory – pajęczyna |
Ósmy krąg
(wymagają 50 many, czas rzucania czaru: 2.75 sekundy)
Symbol | Nazwa | Efekt* |
Trzęsienie ziemi (Earthquake) | Zadaje obrażenia równe 33% punktom życia celów, wszystkim w zasięgu wzroku rzucającego. | |
Wir energii (Energy Vortex) | Tworzy wir energii atakujący cele w promieniu 8 pól. Czas trwania: 90 sekund. | |
Wskrzeszenie (Resurrection) | Pozwala przywrócić do życia gracza. | |
Przywołanie żywiołaka powietrza (Summon Air Elem.) | Przywołuje żywiołaka powietrza. Zajmuje dwa sloty. Czas trwania czaru: Magia x 4 sekundy lub do śmierci żywiołaka. | |
Przywołanie demona (Summon Deamon) | Przywołuje potężnego demona. Przywołujący traci karmę za rzucenie tego czaru. Demon zajmuje cztery sloty. Czas trwania czaru: Magia x 4 sekundy lub do śmierci demona. | |
Przywołanie żywiołaka ziemi (Summon Earth Elem.) | Przywołuje żywiołaka ziemi. Zajmuje dwa sloty. Czas trwania czaru: Magia x 4 sekundy lub do śmierci żywiołaka. | |
Przywołanie żywiołaka ognia (Summon Fire Elem.) | Przywołuje żywiołaka ognia. Zajmuje cztery sloty. Czas trwania czaru: Magia x 4 sekundy lub do śmierci żywiołaka. | |
Przywołanie żywiołaka wody (Summon Water Elem.) | Przywołuje żywiołaka wody. Zajmuje trzy sloty. Czas trwania czaru: Magia x 4 sekundy lub do śmierci żywiołaka. |
Czar | Słowa mocy | Składniki |
Trzęsienie ziemi (Earthquake) | In Vas Por | – krwawy mech – żeń-szeń – siarka – korzeń mandragory |
Wir energii (Energy Vortex) | Vas Corp Por | – czarna perła – krwawy mech – korzeń mandragory – wilcza jagoda |
Wskrzeszenie (Resurrection) | An Corp | – krwawy mech – czosnek – żeń-szeń |
Przywołanie żywiołaka powietrza (Summon Air Elem.) | Kal Vas Xen Hur | – krwawy mech – korzeń mandragory – pajęczyna |
Przywołanie demona (Summon Deamon) | Kal Vas Xen Corp | – krwawy mech – korzeń mandragory – pajęczyna – siarka |
Przywołanie żywiołaka ziemi (Summon Earth Elem.)) | Kal Vas Xen Ylem | – krwawy mech – korzeń mandragory – pajęczyna |
Przywołanie żywiołaka ognia (Summon Fire Elem.) | Kal Vas Xen Flam | – krwawy mech – korzeń mandragory – pajęczyna – siarka |
Przywołanie żywiołaka wody (Summon Water Elem.) | Kal Vas Xen An Flam | – krwawy mech – korzeń mandragory – pajęczyna |
Minimalny wymagany skill
Krąg | INT | Minimum Skill | Szansa |
1 | 4 | 0.1 | 45 |
2 | 6 | 0.1 | 10 |
3 | 9 | 10.1 | 0 |
4 | 11 | 24.1 | 0 |
5 | 14 | 38.1 | 0 |
6 | 20 | 52.1 | 0 |
7 | 40 | 66.1 | 0 |
8 | 50 | 80.1 | 0 |
Dowiedz się więcej o Starożytnej magii!!
Nauka
Nauczyciele:
Mag