Ten gość, lub dziewczyna, z kieszeniami przepełnionymi kawałkami metalu, resztkami rudy, urządzeniami i błyskotkami wszelkich kształtów i rozmiarów może być okolicznym majsterkowiczem. Majsterkowicze mogą tworzyć szeroką gamę narzędzi, pułapek, błyskotek i innych rzeczy uświetniających domostwa oraz umożliwiających pracę.
Niezbędne przedmioty
Narzędzie Majsterkowicza – Zestaw narzędzi, który może być użyty do stworzenia przeróżnych rzeczy.
Sprzedawane przez: Majstra
Wytwarzane: Przy użyciu umiejętności Majsterkowanie.
Sztaby – Są jednym z niezbędnych materiałów wymaganych przy tworzeniu przedmiotów.
Sprzedawane przez: Nie
Wytwarzane: Przy użyciu umiejętności Górnictwo (przetopiona ruda).
Drewno – Są kolejnym materiałem z którego majster może tworzyć przedmioty.
Sprzedawane przez: Stolarz
Wytwarzane: Pozyskiwane za pomocą umiejętności Drwalstwo.
Szlachetne kamienie – Połączone ze sztabkami tworzą drogocenną biżuterię.
Sprzedawane przez: Jubilera
Wytwarzane: Nie.
Używanie majsterkowania
Aby wytworzyć przedmiot przy pomocy Majsterkowania należy:
umieścić wymagane surowce w plecaku, kliknąć dwukrotnie na narzędzie majsterkowicza
i wybrać z menu przedmiot, jaki chcemy zrobić.
Jeśli próba się powiedzie, przedmiot pojawi się w plecaku.
Przedmioty możliwe do stworzenia przez Majstra przedstawia poniższa tabela.
Nazwa przedmiotu | Wymagane zasoby | Wymagany poziom umiejętności |
Wyroby z drewna | ||
Duży hebel | 4 deski lub kłody | 0,0 |
Narzędzia stolarza | 4 deski lub kłody | 0,0 |
Mały hebel | 4 deski lub kłody | 0,0 |
Obudowa zegara | 6 desek lub kłód | 0,0 |
Oś | 2 deski lub kłody | 0,0 |
Wałek | 5 desek lub kłód | 0,0 |
Cep* | 8 desek lub kłód + 3 sztaby | 70,0 |
Narzędzia | ||
Nożyczki | 2 sztaby | 5,0 |
Moździerz | 3 sztaby | 20,0 |
Skrobak | 2 sztaby | 30,0 |
Narzędzia majstra | 2 sztaby | 10,0 |
Sieć do połowu małż | 1 sztaby + 5 skóry | 10,0 |
Siekiera | 4 sztaby | 30,0 |
Piła dwuręczna | 2 sztaby | 30,0 |
Narzędzia krawieckie | 2 sztaby | 10,0 |
Piła | 4 sztaby | 30,0 |
Brzeszczot | 4 sztaby | 30,0 |
Kątownik | 2 sztaby | 30,0 |
Łopata | 4 sztaby | 40,0 |
Młotek | 1 sztaba | 30,0 |
Szczypce | 1 sztaba | 35,0 |
Młotek kowalski | 4 sztaby | 40,0 |
Młotek kowalski | 4 sztaby | 40,0 |
Dłuto stolarskie | 2 sztaby | 30,0 |
Kilof* | 4 sztaby | 40,0 |
Wytrych | 1 sztaba | 45,0 |
Rondel | 4 sztaby | 30,0 |
Sito do mąki | 3 sztaby | 50,0 |
Narzędzia łukmistrza | 3 sztaby | 35,0 |
Pióro kartografa | 1 sztaba | 25,0 |
Pióro skryby | 1 sztaba | 25,0 |
Wędka | 5 desek + 5 materiału | 40.0 |
Młot kamieniarski | 4 sztaby | 40.0 |
Zestaw do robienia trofeów | 50 deski + 50 materiał + 50 sztaby + 1 grzyby zoogi | 60.0 |
Narzędzia bartnicze | 2 sztaby | 70.0 |
Mały garnek na wosk | 20 sztab | 70.0 |
Duży garnek na wosk | 30 sztab | 60.0 |
Wytrych | 1 sztaba | 45,0 |
Rurka do dmuchania szkła | 4 sztaby | 40.0 |
Wiadro z farbą | 4 sztaby + 20 winogron + 10 butelek mleka owczego | 20.0 |
Części | ||
Przekładnie | 2 sztaby | 5,0 |
Części zegara | 1 sztaba | 25,0 |
Kurek | 2 sztaby | 35,0 |
Sprężyny | 2 sztaby | 5,0 |
Części sekstansu | 4 sztaby | 30,0 |
Obręcze | 5 sztaby | 0,0 |
Zawias | 2 sztaby | 5,0 |
Kula do boli | 10 sztab | 45,0 |
Zastawa | ||
Nóż rzeźnicki* | 2 sztaby | 25,0 |
Łyżka* | 1 sztaba | 0,0 |
Talerz* | 2 sztaby | 0,0 |
Widelec* | 1 sztaba | 0,0 |
Tasak* | 3 sztaby | 20,0 |
Nóż* | 1 sztaba | 0,0 |
Puchar* | 2 sztaby | 10,0 |
Ołowiany kubek* | 2 sztaby | 10,0 |
Nóż do skór* | 2 sztaby | 25,0 |
Różne | ||
Kółko na klucze* | 2 sztaby | 10,0 |
Świecznik* | 4 sztaby | 55,0 |
Waga* | 4 sztaby | 60,0 |
Żelazny klucz* | 3 sztaby | 20,0 |
Globus* | 4 sztaby | 55,0 |
Luneta* | 4 sztaby | 60,0 |
Latarnia* | 2 sztaby | 30,0 |
Lichtarz* | 4 sztaby | 60,0 |
Lampion | 10 sztab + 5 desek lub kłód | 65,0 |
Papierowy lampion | 10 sztab + 5 desek lub kłód | 65,0 |
Okrągły papierowy lampion | 10 sztab + 5 desek lub kłód | 65,0 |
Wietrzne dzwonki | 15 sztab | 80,0 |
Ozdobne wietrzne dzwonki | 15 sztab | 80,0 |
Zwój na latarnię maga | 1 czyste zwoje + 20 sztaby żelaza + 10 świńskie żelazo + 1 tajemniczy kamień | 70,0 |
Zwój na rozmontowanie latarni maga | 1 czyste zwoje + 20 sztaby żelaza + 10 świńskie żelazo + 1 tajemniczy kamień | 70,0 |
Zwój na runiczny kostur | 1 czyste zwoje + 20 desek lub kłód + 10 kryształ trucizny + 1 pył wulkaniczny | 70,0 |
Zwój na rozmontowanie runicznego kostura | 1 czyste zwoje + 20 desek lub kłód + 10 kryształ trucizny + 1 pył wulkaniczny | 70,0 |
Biżuteria | ||
Pierścień | 2 sztaby + kamień szlachetny** | 40,0 |
Srebrny naszyjnik | 2 sztaby + kamień szlachetny** | 40,0 |
Naszyjnik | 2 sztaby + kamień szlachetny** | 40,0 |
Kolczyki | 2 sztaby + kamień szlachetny** | 40,0 |
Złoty naszyjnik | 2 sztaby + kamień szlachetny** | 40,0 |
Bransoleta | 2 sztaby + kamień szlachetny** | 40,0 |
Składane | ||
Oś z przekładniami | 1 oś + 1 przekładnia | 0,0 |
Części zegara | 1 oś z przekładnią + 1 sprężyna | 0,0 |
Części sekstansu | 1 oś z przekładnią + 1 zawias | 0,0 |
Zegar | 1 obudowa zegara + 1 części zegara | 0,0 |
Sekstans | 1 części sekstansu | 0,0 |
Bola | 4 kule do boli + 3 skóry | 60,0 |
Keg | 1 pusty keg + 1 kurek do kega + 1 wieko + 10 pustych butelek | 75,0 |
Majsterkowicz potrafi też robić pułapki. Więcej o nich przeczytasz tutaj:
* Kolor przedmiotu odpowiada kolorowi użytego materiału.
** Dostępne kamienie: gwiezdny szafir, szmaragd, szafir, rubin, cytryn, ametyst, turmalin, bursztyn, diament.
Umiejętność majsterkowania odpowiada również za jakość zamków montowanych w pojemnikach stworzonych przy użyciu umiejętności Stolarstwo. Jeżeli posiadamy obie te umiejętności zamki są automatycznie dodawane do zrobionych pojemników.
Narzędzia
Wszystkie narzędzia produkowane z metalu przez Majstra dziedziczą kolor z surowca. W zależności od jego rodzaju zwiększona jest ilość użyć narzędzia:
120% Matowa miedź
140% Shadow
160% Miedź
180% Brąz
200% Złoto
230% Agapit
270% Veryt
310% Valoryt
Zmiana nie ma wpływu na wytrzymałość (Durability) kilofa, tasaka, itp., jedynie na ilość jego użyć jako narzędzia (UsesRemainig).
Wykonanie narzędzi z metali wyższych niż żelazo możliwe jest jedynie po uprzedniej nauce obróbki metali u NPC Majster (koszt 10 tysięcy monet), co wymaga osiągnięcia poziomu umiejętności 100%.
Golem
Majsterkowicz może również stworzyć specjalnego „chowańca” nazywanego golemem. W rzeczywistości, golem jest połączeniem mechaniki z magią. Są one tworzone podobnie jak niektóre wyroby majsterkowicza przy użyciu różnych części. Aby stworzyć golema należy posiadać minimum 60% umiejętności majsterkowania oraz następujące przedmioty:
– mechanizm sprężynowy
– kryształ mocy
– 50 sztab żelaza
– 50 sztab brązu
– 5 przekładni.
Stworzenie golema odbywa się poprzez dwukrotne kliknięcie na mechanizm sprężynowy, jeśli wszystkie wymagane składniki są w plecaku, golem pojawi się obok majstra. Statystyki golema zależą od poziomu umiejętności majsterkowanie. Golemy mogą być leczone przez swoich właścicieli, lecz nie za pomocą zwykłych metod (magia, bandaże). Aby uleczyć golema, należy stać maksimum 2 pola od niego oraz posiadać sztabki i narzędzie majsterkowicza w plecaku. Następnie należy otworzyć menu majsterkowania, wybrać opcje napraw i wskazać golema celownikiem. „Chowańce” te nie dziczeją lecz rozpadają się. Sytuacja taka ma miejsce jeżeli właściciel jest ukryty, nie żyje, jest za daleko (ponad 10 pól) lub nie jest zalogowany przez ponad 2h. Aby tego uniknąć, można oddać golema stajennemu na przechowanie, jak każde inne zwierzę. Golem zajmuje 4 sloty na zwierzęta i słucha komend im przypisanych.
Nauka
Nauczyciele:
Majsterkowicz