Mroczny Elf – Drow

Od zawsze porządek zmaga się z chaosem. W najdawniejszych dziejach kult Śmierci był znikomy, a figlarna i kapryśna Bogini tkwiła w zapomnieniu. Pierwotne ludy czciły swych stworzycieli, Pana i Matkę, Śmierci natomiast obawiano się, nie prosząc o protekcję.

W pierwszej erze znudzony dotychczasową egzystencją w Vaas Eger tłum młodych elfów tłumnie ruszył za głoszącą chwałę zapomnianej bogini, herezję kultu Śmierci Loethe, która została nowym prorokiem. Owa herezja szybko została stłumiona, a samą winowajczynię podstępem schwytano i uwięziono, skazując następnie na wygnanie, którego dotrzymała. Ci zaś, którzy podążyli drogą jej proroctwa, zniknęli z zasięgu legend pierwszej ery, a ich dalsze losy znane są nam dzięki spisom ówczesnych, później zwanych mrocznymi elfami. Loethe i jej wyznawcy zaszyli się w podziemnym świecie zwanym Podmrokiem gdzie przez setki lat doskonalili swoje przystosowanie do życia w podłych warunkach, wypierając z siebie wszelkie uczucia, zastępując je instynktem. Ich zbójecka egzystencja trwałaby zapewne w najlepsze – pasożytnicze życie, żerujące na dobrodziejstwach znalezionych na powierzchni. Druga era przyniosła jednak kataklizm i pożogę zesłaną na Vaas, w wyniku czego ich podziemna kraina jak i miasto w Podmroku zostały zasypane, więżąc ich na setki lat. Wiele podań mówi o roku 1000 przed Imperium jako dacie pojawienie się drowów na powierzchni. Ci zaś byli wygnańcami, sprzeniewierzonymi kultowi Loethe i matriarchatu, o bladociemnej lub ciemnej karnacji, odporni na żółtą gorączkę panującą na pustyni, prędko  zbudowali swe miasto na palących piaskach Lahlith siłą niewolników. Mieszając się z rasą ludzką zagubili swój pierwiastek,  przekształcając się stopniowo w bliższe ludziom istoty, zwane Naurami. Wróćmy lecz do tych, którzy pozostali w Podmroku. Mroczne elfy przez stulecia nękały naziemne ludy, bogacąc się i rozwijając swą potęgę. Wieki życia w izolacji i mroku wykształciły w nich łowiecki, zabójczy instynkt, niesamowity spryt i wolę przetrwania. Wyzute z uczuć, żyjące dla własnych interesów i korzyści, trzymane twardą ręką matriarchatu i podporządkowujące się panującej hierarchii, okazywały pozorny szacunek podsycony strachem wyższym w hierarchi. Zaczęły skupiać się w domy, te zaś konkurowały między sobą o władzę w Podmroku pod wodzą swych Matron. Jak wszystkie rasy, na przestrzeni wieków zmieniły swoje zwyczaje i obyczaje, które nieco różnią się od pierwotnych. Czczą prorokinię Loethe na równi ze Śmiercią, a nawet utożsamiają ją z jej wcieleniem. Świętością są również pająki, jej symbol i przybrane wcielenie. Podmrok wszak pełen był pajęczaków, a liczne arachy ogromne niczym bestie budziły strach, który prędko przekuto w szacunek, wznosząc je ku boskości. Słuchy o drowach zanikły wraz z początkiem Wielkiej Wojny, a Podmrok ponownie spoczął pod gruzami, owiany mrokami tajemnicy…

Gajusz z Orod

ssss

Drowy nie są zdolne do okazywanie uczuć – tych, które inne rasy mogą uznawać za pozytywne jak miłość, współczucie czy chociażby litość. W ich naturze zakorzeniony jest strach przed nieznanym, dla innych potrafią okazywać szacunek tylko podsycony strachem lub nienawiść, a nawet niesmak i obrzydzenie, wszak nie czują lęku przed znienawidzonym ani nie nienawidzą tych, których się lękają. Czują za to wyższość nad innymi rasami i nienasycone obrzydzenie do inności. Nie stronią również od wywyższania się nad niżej osadzonymi w hierarchii, a największą satysfakcję sprawia im gnębienie, poniżanie i okaleczanie tych, którzy są niezrzeszeni do domów, traktując ich z pogardą. Wszak użyteczni są tylko Ci, którzy mogą wnieść coś do potęgi domu. Aby drow był godny zrzeszenia, należy pierwej zmieszać go z błotem, by na nowo móc go ulepić niczym z gliny. Znienawidzoną rasą dla drowów są elfy, które darzą bezgraniczną pogardą. Gdy drow z takich czy innych powodów zmuszony jest do współpracy z innymi rasami, robi to tylko dla własnej korzyści, wykazując przy tym niesmak i wywyższając się nad pozostałymi stawia twardo na swoim, często próbując również wykiwać pozostałych. Życie w Podmroku nauczyło ich sprytu i wykorzystywania okazji, nie kierują się honorem, a własną korzyścią i wolą przetrwania, skłaniają się do stosowania sztuczek i oszustw przy każdej możliwej okazji.          

Charakter

            Podstawowymi cechami ich charakteru są okrucieństwo, spryt, odwaga, przebiegłość, fanatyzm, niezaspokojona żądza władzy i krwi. Ponadto samowystarczalność, dyscyplina, dążenie do doskonałości, narcyzm, zawiść, zazdrość oraz mściwość.

Hierarchia

            W matriarchalnym społeczeństwie (władza kobiet i wyższość nad samcami) na szczycie stoi wybrana przez Loethe – Arcymatrona, zaraz za nią władzę sprawują Matrony i Arcykapłanki, poniżej stoją Kapłanki Loethe, następnie na równi znajdują się członkinie domów z fechmistrzami (najwyższe stanowisko dzierżone przez mężczyzn), później w stopniach drabiny zasiadają wojownicy, pozostawiając na końcu rozrodcze kobiety, mężczyzn zrzeszonych w domach  kończąc na niezrzeszonych.

Stosunki między drowami

            Postawieni niżej w drabinie wpływów okazują podsycony bojaźnią pozorny szacunek, lękając się mocy sprawczej przełożonych. Wpływowe drowy i te postawione wyżej nie poważają podwładnych niejednokrotnie dopuszczając się obelg, okaleczeń i ośmieszania. Za zuchwałość niszy społecznej grozi publiczna chłosta, okaleczanie lub wygnanie a według legend nawet  zmiana w dridera – pół drowa, pół pająka. To samo tyczy się zdrajców matriarchatu.

Stosunki międzyrasowe

Jarlingowie – pogarda/nienawiść

Tamaelowie – pogarda/nienawiść

Nomadowie – permanentna wrogość/nienawiść

Elfy – permanentna wrogość/całkowity brak możliwość porozumienia

Krasnoludy – pogarda/nienawiść

Umiejętności i czynności zakazane:

Magia natury, druidyzm, oswajanie pająków, zabijanie świętych stworzeń.

Informacje odnośnie rasy

Świat Nelderim wiąże ze sobą ogromne możliwości eksploracyjne i umożliwia grę w Ultimę Online w najlepszym wydaniu za pośrednictwem wielu ras. Mroczne Elfy są rasą wymagającą od rozpoczynającego swoją przygodę znajomości uniwersum oraz zawartych tutaj informacji. Ponadto rasa ta jest prowadzona z dużym naciskiem na klimat i odgrywanie swojej postaci w należyty sposób. Ocenie podlega umiejętność rozgraniczania postaci jako osobnych tworów, a dodatkowo wymaga stosownego, poprawnego względem regulaminu opisu postaci jak i jej historii, celów i dążeń nakreślonych przed rozpoczęciem rozgrywki. Każdy młody drow podlegać będzie opinii mistrzów gry i współgraczy rasy,  nieprzyjęte do grona prawowitych drowów osoby zostaną odesłane do komnaty stworzenia z koniecznością zmiany rasy.

Drowy na ogół znają język powszechny, toteż teoretycznie możliwa jest próba porozumienia się z nimi.

DROWIE ZWROTY NA SERWERZE:Drowie_Zwroty_Na_Serwerze_UO_NelderimPobierz

DeviantArt