Odpornośćna magię
Choć nazwa tej umiejętności mogłaby wskazywać, iż będziesz odporny na wszelkie zaklęcia, nie jest to prawdą. Ta umiejętność redukuje efektywność czarów obniżających twoje statystyki lub skraca trwanie tych klątw, które działają przez określony czas. Odporność na magię nie chroni natomiast przed zaklęciami, zadającymi bezpośrednie obrażenia, jak np. Energy Bolt czy Flamestrike.
Używanie odporności na magię
Ta umiejętność nie wymaga aktywnego używania. Aby ją wyćwiczyć, wszystko, co musisz zrobić, to wystawić siebie na działanie wyżej wymienionych czarów.
Czary, przed którymi możesz się ochronić tą umiejętnością to:
Czary Maga:
– Niezdarność (Clumsy)
– Klątwa (Curse)
– Anemia (Feeblemind)
– Wyssanie many (Mana Drain)
– Absorpcja many (Mana Vampire)
– Paraliż (Paralyze)
– Paraliżująca ściana (Paralyze Field)
– Zatrucie(Poison)
– ściana trucizny (Poison Field)
– Osłabienie (Weaken)
Czary Nekromanty:
– Krwawe ślubowanie (Blood Oath)
– Trupia skóra (Corpse Skin)
– Ociężałość umysłu (Mind Rot)
– Kolec (Pain Spike)
Wskazówki:
– Przy zaklęciach obniżających statystyki (Clumsy, Curse, Feeblemind, Mana Drain, Mana Vampire, Weaken) odporność na magię pomaga zmniejszyć ilość odbieranych punktów.
– Przy zaklęciach trwających przez jakiś czas (Paralyze, Paralyze Field, Poison, Poison Field, Blood Oath, Corpse Skin, Mind Rot, Pain Spike), będą one trwać krócej.
– Czar Zatrucie (Poison) jako jedyny może zostać odbity w całości.
– Zawsze będziesz miał małą szansę na osłabienie czaru, nawet mając zaledwie kilka procent umiejętności.
– Umiejętność szczególnie przydaje się wojownikom, gdyż wiele potworów może rzucać wspomniane zaklęcia.
Szansa odbicia zaklęć:
Szansa na zredukowanie zaklęcia zależy od twojego poziomu Odporności na magię, poziomu Mądrości atakującego maga i trudności wykonania danego zaklęcia. Im większa różnica pomiędzy twoją Odpornością na magię, a Mądrością atakującego, tym zaklęcie będzie mniej osłabione.
Dodatkowe zalety na wyższych poziomach:
Przy wysokim poziomie Odporności na magię zwiększają się twoje minimalne odporności na obrażenia. Odporności są zwiększane tylko wtedy, gdy noszone przez ciebie przedmioty dają ci w sumie mniej, niż jest to określone przez twój poziom umiejętności Odporność na magię. Poszczególne odporności są wtedy wyrównywane do minimum.
Dla przykładu, jeśli masz 100%, twoje minimalne odporności nigdy nie spadną poniżej 40 ( zobacz tabelę poniżej). Jeśli włożysz zbroje, która ma wszytkie odporności po 20, nic się nie zmieni, gdyż nie sumują się one.
Jeśli natomiast masz np. 30%, twoje odporności będą po 20, gdyż umiejętność Odporność na magię na tym poziomie nie wpływa na minimalne odporności.
Odporność na magię wpływa na minimalne odporności w następujący sposób:
– Poniżej 40%, twoje minimalne odporności wynoszą 0.
– Pomiędzy 40% a 100%, twoje minimalne odporności wynoszą:
((umiejętność*10) – 400)/15.
– Powyżej 100%, twoje minimalne odporności wynoszą:
Nauka
Nauczyciele:
Mag, Mistrz Gildii Magów, Mag
Poziom umiejętności | Minimalna odporność |
40.0 i poniżej | 0 |
55.0 | 10 |
70.0 | 20 |
85.0 | 30 |
100.0 | 40 |
110.0 | 42 |
120.0 | 44 |
Przykład:
Powiedzmy, że we wszystkich przedmiotach masz odporności:
Fizyczna: 41
Ogień: 10
Zimno: 10
Trucizny: 50
Energia: 50
Mając 100% Odporności na magię w tym samym stroju masz odporności:
Fizyczna: 41
Ogień: 40
Zimno: 40
Trucizny: 50
Energia: 50