Czasami jedyną rzeczą stojącą pomiędzy łowcą przygód a baśniowym bogactwem jest zwyczajny zamek. Gdy mamy do czynienia z zamkniętą skrzynią, umiejętność Otwierania Zamków jest z pewnością tą, której potrzebujmy.
Wymagane przedmioty
Wytrychy – Jest niezbędnym narzędziem dla złodzieja.
Sprzedawane przez: Dostawcę, Majsterkowicza, Skrytobójcę, Szmuglera, Złodzieja
Wytwarzane: przy użyciu umiejętności Majsterkowanie
Używanie umiejętności
Aby otworzyć zamek należy:
1. Posiadać wytrych w plecaku.
2. Kliknąć na nim dwukrotnie.
3. Wskazać zamek, który chcemy otworzyć.
Niektóre zamki trudniej otworzyć niż pozostałe. Szansa na sukces zależy od poziomu umiejętności. Jeśli próba się powiedzie, zamek zostanie otworzony.
Umiejętność ta jest bardzo przydatna dla poszukiwaczy skarbów, czyli osoby znające umiejętność Kartografii. Poziom umiejętności otwierania zamków wymagany do otwarcia skrzyni ze skarbem przedstawia poniższa tabela:
Poziom mapy | Nazwa mapy | Wymagany poziom włamywania: |
1 | Plainly Drawn (prostacka) | 36 |
2 | Expertly Drawn (fachowa) | 76 |
3 | Adeptly Drawn (mistrzowska) | 84 |
4 | Cleverly Drawn (pomyslowa) | 99 |
5 | Deviously Drawn (pokretna) | 100 |
6 | Ingeniously Drawn (genialna) | 100 |
Włamywacz może sobie również poradzić z zamkiem w skrzyniach tworzonych przez stolarzy. Poziom skomplikowania zamka w stworzonej w taki sposób skrzyni zależy od dodatkowej umiejętności majsterkowania, którą posiada stolarz. Trudność włamania się do takiego zamka określa poniższy wzór:
Minimum otwierania zamków = ( poziom majsterkowania * 0.8 ) – 4
Czyli przykładowo, jeśli stolarz znał majsterkowanie na poziomie 50%, to aby złamać taki zamek musimy posiadać przynajmniej 36% wiedzy w otwieraniu zamków.
Nauka
Nauczyciele:
Majsterkowicz