Umiejętność Prowokacji jest bardzo przydatna w grupie potworów. Pozwala ona bardowi wprowadzić bestie w szał i sprowokować do zaatakowania innych stworzeń w jej okolicy. Jednak jeżeli próba się nie powiedzie, należy spodziewać się, iż gniew potwora skieruje się przeciwko prowokatorowi.
Wymagane przedmioty
Instrumenty muzyczne– W rękach utalentowanego barda mogą stać się straszliwą bronią. Sprzedawane przez: Majsterkowicza, Cieślę, Barda Wytwarzane: Przy użyciu umiejętności Stolarstwo. (Aby stolarz mógł zrobić instrumenty muzyczne musi posiadać umiejętność Kunszt Muzyczny na poziomie 45.0 lub więcej.) |
Używanie umiejętności
Aby użyć prowokacji należy wybrać prowokajce z listy umiejętności (poprzez niebieski kryształ koło Prowokacji w zakładce Skills) a następnie wskazać istotę którą chcemy sprowokować.
Jeśli próba się powiedzie, należy wskazać cel, który ma zostać zaatakowany przez sprowokowanego potwora. Niektóre stwory trudniej sprowokować od innych. Trudność zależy od statystyk, umiejętności i specjalnych zdolności stworzeń. Poniżej znajdują się wartości dla niektórych istot:
Nazwa stworzenia | Poziom Prowokacji |
Giagntyczny Nietoperz | 5.0 |
Bezgłowy | 20.0 |
Ork | 54.0 |
Żywiołak Ziemi | 65.0 |
Wojownik Ophidian | 69.0 |
Ifryt | 82.0 |
Mściciel Terathan | 88.0 |
Smok | 102.5 |
Prastary Wyrm | 120.0 |
Gracze i NPC nie mogą być prowokowani.
Podane wartości określają poziom umiejętności Prowokacji, na którym bard ma 50% szans na sprowokowanie. Jeżeli od podanej liczny odejmiemy 25%, nie będzie żadnej szansy, a jeżeli dodamy 25%, sprowokowanie będzie pewne. Użycie instrumentu wyjątkowej jakości nagrodzi barda zwiększoną szansą o 10%. Użycie odpowiedniego pogromcy zaowocuje 20% większa szansą.
Jeśli ostatnio używany był jakiś instrument muzyczny i pozostaje on wciąż w plecaku, zostanie on użyty automatycznie przy kolejnej próbie Prowokacji. Jeśli chcemy zmienić instrument, należy kliknąć dwukrotnie na tym, którego chcemy użyć.
Zasięg umiejętności z każdym 15% wzrostem Prowokacji rośnie o 1 pole i maksymalnie wynosi 8 pól. Bard musi znajdować się w zasięgu celu, aby użyć umiejętności. Musi również pozostać w tym zasięgu żywy, aż do zakończenia działania efektu. Ukrycie się barda nie przerywa efektu działania umiejętności.
Nauka
Nauczyciele:
Bard