System miast

Na Nelderim, od niedawna posiadamy system miast. Jest to system, który wraz z rozwojem fabuły, podziałem ras/miast i rozbudową miasteczek w większe miasta, pozwoli na prowadzenie działań politycznych, ekonomicznych, wojennych, jak i dyplomatycznych.

Miastem zarządza Przedstawiciel Miasta. Może on nadawać funkcje kanclerzy oraz obywatelstwa, jak i pozbawiać graczy tych że przywilejów. Przedstawiciel ma również te same uprawnienia co ww. kanclerze. Może on przeglądać wydarzenia w mieście, zarządzać jego funkcjami jak i budynkami.

Obywatele miasta otrzymują dopisek w Paperdoll’u o przynależności do danego miasta.

Obywatele mogą również przekazywać surowce do swojego miasta, w celu rozbudowy/napraw/utrzymania tego miasta. Za przekazane surowce otrzymują Punkty Poświęcenia, które zostaną opisane niżej.

Kanclerze, to przedstawiciele ekonomii, dyplomacji, armii i budownictwa w miastach. Zajmują się oni tymi dziedzinami i przez to mają realny wpływ na swoje miasto.

Opis poszczególnych kanclerzy już wkrótce.

Skarbiec:

Jest on składem zapasów zasilanym przez graczy. Maksymalna ilość surowca, jakie można przechowywać w mieście, jest zależna od budynków, które zostały wybudowane w danym mieście. Dzienny rozchód oznacza koszty jakie miasto ponosi za budynki/NPC, jakie w nim się znajdują. Gdy zabraknie surowców w mieście, a w szczególności złota, NPC przestaną nas obsługiwać.

Każdy obywatel może przekazywać surowce.

Punkty poświęcenia:

Punkty poświęcenia otrzymujemy za przekazywanie surowców do Duszy Miasta. Te punkty można wydać na szaty w kolorze miasta lub herby, które będą widoczne w kracie postaci.

Rozwój Miasta:

Tutaj Przedstawiciel Miasta lub Kanclerz może za surowce ze skarbca zbudować budynek, który musi być w niektórych przypadkach postawiony na mapie przez GM, a następnie wynajęcie NPC do danego budynku. Budynki można zawieszać oraz burzyć.

Utrzymanie > Podatki

Przedstawiciel Miasta lub Kanclerz mogą regulować podatki w mieście, tj. ceny przedmiotów u NPC mogą być o X % zwiększone/zmniejszone dla obywateli tego miasta/obywateli innych miast/graczy bez obywatelstwa.

Utrzymanie > Armia

Miasto ponosi również koszty straży.

Przedstawiciel Miasta lub Kanclerz mogą zatrudniać straż, ustawiać nowe posterunki oraz zmieniać czas odrodzenia się strażnika po jego śmierci.

Utrzymanie > Ekonomia

Wraz ze wzrostem ilości miast, będzie możliwy handel surowcami. Ekonomia sterowana przez Przedstawiciela Miasta/Kanclerza, będzie umożliwiała takowe wymiany.

Utrzymanie > Dyplomacja

Kiedy na serwerze istnieje więcej niż jedno miasto z rozwiniętym systemem dyplomacji. Można wykonywać następujące akcje: