Wzmacnianie przedmiotów

Wzmacnianie zbroi i broni

Jeśli przedmioty zrobione są z żelaza lub zwykłej skóry, wytworzone przez rzemieślnika lub znalezione jako w potworach, i nie mają bonusów od kolorowych rud lub unikalnych typów skór, rzemieślnik z odpowiednim poziomem umiejętności ma możliwość je wzmocnić.
Zwykłe zbroje lub bronie mogą być ulepszone dzięki kolorowej rudzie lub specjalnym rodzajom skór, w procesie znanym jako wzmacnianie przedmiotów (enhancing ). Udana próba wzmocnienia dodaje przedmiotowi specjalne właściwości. Listę tych właściwości w zależności od użytej rudy lub skóry można znaleźć na dole strony.
To znaczy, że jeśli miałeś szczęście aby znaleźć dobry przedmiot w potworze, możesz spróbować go ulepszyć specjalnymi materiałami. Mimo wszystko trzeba zauważyć, iż wzmacnianie przedmiotów unikalnymi typami skór lub kolorową rudą jest dość trudne.
Nieudana próba wzmocnienia przedmiotu kosztuje cię trochę materiałów, lecz jest również bardzo duża szansa na zniszczenie przedmiotu. Raz wzmocniony przedmiot jest traktowany jakby był stworzony ze specjalnego materiału, a więc nie może być wzmacniany nigdy więcej.
Nierozłącznym ryzykiem wzmacniania jest to, że kiedy już posiadasz przedmiot z magicznymi właściwościami, nadal chciałbyś je zwiększyć. Wzmacnianie nie może być pochopną decyzją wybrednego rzemieślnika. Należy pamiętać, że szansa na zniszczenie wartościowego przedmiotu jest duża. Lecz udana próba może być warta ryzyka.
Szansa na udane wzmocnienie przedmiotu jest większa kiedy twoja umiejętność krawiectwa lub kowalstwa jest powyżej 100%. Musisz mieć również możliwość tworzenia przedmiotów z materiałów, którymi chcesz wzmocnić przedmiot. Przykładowo jeśli chcesz wzmacniać przedmiot valorytem musisz posiadać ponad 99% umiejętności kowalstwa.

Właściwości materiałów

W tabeli przedstawione są właściwości poszczególnych rud i skór, które zyskują przedmioty z nich wytwarzane lub nimi wzmacnianie.
Wzmacnianie zwykłych przedmiotów, wytworzonych z żelaza przez kowala, jest mało opłacalne, ponieważ daje takie same bonusy jak wytworzenie tego samego przedmiotu z materiału, którym chcielibyśmy go wzmocnić. Lepiej ulepszyć przedmiot, którego magiczne właściwości chcielibyśmy zachować, dodając mu bonusy od wzmacniania, tworząc dzięki temu coś naprawdę mocnego, z czegoś co wydawać się może słabą zbroją lub bronią.
Należy również pamiętać, że wzmacnianie przedmiotów jest bardzo ryzykownym posunięciem. Im więcej właściwości magicznych ma przedmiot, który chcielibyśmy wzmocnić, tym większa jest szansa na to, że ci się nie powiedzie. Dla przykładu: valoryt daje bonus do 5 właściwości, kiedy matowa miedź dodaje bonus do zaledwie 3. Tak więc łatwiej będzie o udaną próbę kiedy wzmacniać będziemy matową miedzią niż podczas wzmacniania valorytem.
Powyższa zależność odnosi się również do właściwości samego przedmiotu. Przykładowo jeśli mamy część zbroi która ma 15% odporności fizycznej, i próbujemy ją wzmocnić matową miedzią, która dodaje 6% do odporności fizycznej, szansa na niepowodzenie jest dość duża. W innym wypadku, wzmacniając na przykład część zbroi, która ma tylko 5% odporności fizycznej, a nie 15%, będzie o wiele łatwiej o udane wzmocnienie.

METAL

METAL

Metal Umiejetność Ekwipunek Fizyczne Ogień Zimno Trucizna Energia Suma Inne
Żelazo 0 Zbroja 0 0 0 0 0 0  
    Broń              
Matowa miedź 65 Zbroja 10 0 0 0 0 10 50% wytrzymałość, 20% zmniejszona wymagana siła
    Broń             100% wytrzymałość, 50% zmniejszona wymagana siła
Shadow 70 Zbroja 3 2 0 0 7 12 100% wytrzymłaość
    Broń     20       50% wytrzymałość
Miedź 75 Zbroja 2 2 0 7 2 13  
    Broń       10 20    
Brąz 80 Zbroja 3 0 7 2 2 14  
    Broń   40          
Złoto 85 Zbroja 2 2 3 0 3 10 40 szczęście, 30 zmniejszona wymagana siła
    Broń             40 szczęście, 50 zmniejszona wymagana siła
Agapit 90 Zbroja 2 7 2 2 2 15  
    Broń     30   20    
Veryt 95 Zbroja 4 4 3 4 1 16  
    Broń       40 20    
Valoryt 99 Zbroja 5 0 4 4 4 17 50% wytrzymałość
    Broń   10 20 10 20    
ŁUSKA

ŁUSKA

Łuska Fizyczne Ogień Zimno Trucizna Energia Suma Inne
czerwone 0 10 -3 0 0 7  
żółte -3 0 0 0 0 -3 20 szczęśćie
czarne 10 0 0 0 -3 7  
zielone 0 -3 0 10 0 7  
białe -3 0 10 0 0 0  
niebieskie 0 0 0 -3 10 7  
SKÓRA

SKÓRA

Skóra Umiejętność Fizyczne Ogień Zimno Trucizna Energia Suma Inne
Zwykła 0 0 0 0 0 0 0  
Niebieska 65 9 0 0 0 0 9 40 szczęście
Czerwona 80 2 4 3 3 3 15  
Zielona 99 3 2 3 3 5 16  
DREWNO

DREWNO

Drewno Fizyczne Ogień Zimno Trucizna Energia Inne
Zwykłe 100 0 0 0 0  
Żywiczne 100 0 0 0 0 40 szczęście
Puste 100 0 0 0 0 5 obrazen
Skamieniałe 60 0 0 0 40 5 obrazen
Gietkie 60 0 0 40 0 5 obrażeń
Opalone 60 40 0 0 0 10 obrażeń
Zmarzniete 60 0 40 0 0 10 obrażeń
CIĘCIWA

CIĘCIWA

Cięciwa Fizyczne Ogień Zimno Trucizna Energia Inne
skórzana 100 0 0 0 0  
konopna 100 0 0 0 0 3 zwiększone obrażenia
jedwabna 100 0 0 0 0 5 zwiększone obrażenia
jelitowa 100 0 0 0 0 2 zwiększone obrażenia
ognisty wierzchowiec 80 20 0 0 0 5 zwiększone obrażenia
jednorożec 80 0 20 0 0 5 zwiększone obrażenia
kirin 80 0 0 0 20 5 zwiększone obrażenia
koszmar 80 0 0 20 0 5 zwiększone obrażenia