Nelderim DevBlog #24

Mistrzostwa świata w kopanie piłki już za nami, a zaraz czekają nas nadchodzące święta.

Z okazji tychże nadchodzących świąt robota idzie nad wyraz wolno, tak więc wpis na blogu jest raczej skromny…

CentrED#

Ostatnim razem pisaliśmy o początkach przepisywania narzedzia do edycji map CentrED, i rówineż w tym tygodniu rozpoczniemy tym tematem.

Dwa tygodnie temu skończyliśmy wpis bloga, w momencie, gdy klient łączył się i wyświetlał “coś”.

Była to oznaka, że już niewiele nam brakuje, aby mieć w pełni funkcjonalne narzędzie i rzeczywiście problemów było niewiele, ale na tym etapie, były to problemy dość czasochłonne do rozwiązania.

Najpierw uporaliśmy się z problemem niepoprawnego wyświetlania obiektów na mapie z powodu błędów w bardzo pokrętnej oryginalnej logice, a rozwiązaliśmy to najzwyczajniej upraszczając i sprzątając ową logikę.

Następnie udało nam się naprawić większość problemów z samymi operacjami edycji mapy i nareszcie mogliśmy zobaczyć, żę wszystko działa, ale aplikacja działała dość niestabilnie.

Poprawiliśmy błędy w zapisywaniu konfiguracji, pomniejsze literówki w przeróżnych miejscach, naprawiliśmy logikę wyświetlania minimapy, a także rozwiązaliśmy problem z kompresją danych spowodowany niezamkniętym strumieniem danych 🙂

Na sam koniec wprowadziliśmy wiele poprawek w samym kodzie sieciowym aplikacji i w tym momencie nasze testy aplikacji nie wykazały żadnych różnic między oryginalnym serwerem, a naszą przepisaną wersją.

W między czasie zrobiliśmy również mały eksperyment i okazało się, że serwer wymaga zaledwie kilku drobnych modyfikacji, żeby móc działać ze zmodyfikowanym klientem CentrED+.

Mimo że nasz szybki eksperyment pokazał, że jest to możliwe, to niestety, ale jeszcze nie wszystko działa ze zmodyfikowanym klientem i potrzebujemy poświęcić trochę więcej czasu na naprawę niektórych problemów

Synchronizacji ciąg dalszy

W przerwach między życiem codziennym i przygotowaniami do zbliżających się świąt, kontynuujemy temat przenoszenia ostatnich zmian z obecnego silnika na ServUO.

W tej kwestii raczej nie zadziało się nic wybitnego, może za wyjątkiem wciąż trwających większych porządków w naszych gadających NPC.

Co nowego przynosi ServUO

Serce z kamienia, twardy jak skała,…te pojęcia zakorzeniły się w naszym języku, niczym drzewa w pienińskich skałach…, a jeśli już mówimy o skałach i kamieniach, to warto wspomnieć, iż przejście na długo wyczekiwany silnik ServUO pozwoli nam na rozszerzenie palety rzeczy, które możemy stworzyć za pomocą Kamieniarstwa. Nasze customowe posągi, to jedno, ale do tego dodatek ToL pozwala nam na tworzenie przedmiotów do budowy i dekoracji domków, Więcej detali i informacji znajdziecie TUTAJ.

Podsumowanie

Leniwa przedświąteczna atmosfera dość mocno daje nam się we znaki, ale mimo to staramy się cokolwiek działać w kierunku migracji.

Po świętach i po nowym roku myślimy, że już wszystkim będzie tęskno za komputerem i wrócimy na normalne obroty.

I na sam koniec bloga, chcemy wam wszystkim życzyć spokojnych i wesołych świąt!

Do następnego!

Tags:  ,