I oto kolejny piątek nadszedł, a znim nastał DevBloga początek, więc otwórzcie zimne i pieniste, i zacznijcie czytać co dziś przygotowaliśmy dla was.
Podział dungeonów na podregiony
Udało nam się zakończyć podziały dungeonów na podregiony oraz podpinanie ich pod spawnery.
![](https://nelderim.pl/wp-content/uploads/2023/09/Zrzut_ekranu_2023-09-18_163647.png)
Powyżej macie pełną listę dungeonów, które zostały podzielone na podregiony na nowo i/lub zostały podpięte pod spawnery.
Jak wiecie, ten temat przewijał się w DevBlogach od dawna. Sam pomysł narodził się w DevBlog#3, gdy kaczy zaprojektował system gradacji mobów i właśnie to z myślą o nim ten podział został dokonany.
Ilości potworów w regionach oraz same podziały będą jeszcze “dokręcane”, więc wszelkie sugestie związane z poszczegółnymi dungeonami prosimy kierować do odpowiedniego działu na Discord.
Co nowego przynosi ServUO
Primeval Lich Spawn został dodany wraz z rozszerzeniem Stygian Abyss. Jest umiejscowiony w podziemiu dungeonu Stygian Abyss.
![](https://nelderim.pl/wp-content/uploads/2023/09/Primeval_lich_spawn_map.png)
Etap 1 – rozpruwacze i nietoperze wampiry
Etap 2 – golemy krwii i mroczne smugi
Etap 3 – nieumarłe gargulce i ludzkie widma
Etap 4 – kościane smocze pisklęta i senne zjawy
Champion – Primeval Lich (nazwa polska wciąż w opracowaniu)
![](https://nelderim.pl/wp-content/uploads/2023/09/Primeval_lich.png)
Dekoracje, które można zdobyć na spawnie:
W miarę postępu spawnu, pojawia się więcej dekoracji w obszarze champa. Istnieją cztery różne etapy dekoracji: gdy spawn zaczyna się (jeżyny, opadłe gałęzie, itp.), częściowo przez pierwszą falę (groby, nagrobki, itp.), częściowo przez drugą falę (lawa, czaszki demonów, itp.) i częściowo przez trzecią falę (pręgierz, wózek z rudą, itp.). TUTAJ można zobaczyć jak one wyglądają.
Ewolucja etapów następuje, gdy pojawia się nowa czerwona świeca, chociaż dokładna świeca zależy od tego, ile czerwonych świec pojawiło się na początku spawnu. W każdym etapie dekoracji istnieje szansa, że LOSOWY element dekoracyjny, który pojawił się dotychczas, zostanie zduplikowany na ziemi w pobliżu oryginalnego elementu. Tylko DWA etapy dekoracyjne wyprodukują zduplikowany element dekoracyjny na jeden spawn, a jest to losowe dla każdego spawna.
Więcej wskazówek jak zdobywać te przedmioty znajdziecie tutaj.
Testy, teściki
![](https://nelderim.pl/wp-content/uploads/2023/09/image-7.png)
Podczas krótkich testów, które zostały przeprowadzone 27.09.2023 sprawdzone zostały poszczególne taski:
- przetłumaczone komendy na statku
- czy sternik reaguje na komendy w języku rasowym
- tłumaczenie questa od tresera zwierząt
- czy szczepki i nasiona się stackują
- czy wyświetla się nazwa księgi mistycyzmu
- test zmiany nadgonionej z RunUO związanej z czarami Magii Natury i Okultyzmu, które przyciągały straż, a teraz mają ją wykluczać z mobów, które będą przyciągane
- test zmiany nadgonionej z RunUO związanej ze zmianą materiału masek na skórzane
- testy systemu języków i procentowej znajomości poszczególnych języków
- testy tego czy imiona w immiennych potoworach się wyświetlają
Podsumowanie
I to tyle w dzisiejszym DevBlogu. Dzięki za przeczytanie 41 wydania i widzimy się w kolejnym, za 2 tygodnie 🙂