Nelderim DevBlog #46

Witamy serdecznie w grudniowym wydaniu Nelderim DevBlog.

Zaparzcie sobie herbaty, usiądźcie wygodnie i zapnijcie pasy, bo pasek postępu mknie jak szalony!

Testy, teściki

02.12.2023 odbyły się kolejne testy ServUO, podczas których udało nam się zamknąć sporo tematów, otworzyć kilka nowych bugów oraz popchnąć pasek progresu do ponad 50%. Na owych testach udało się przetestować następujące zmiany:

  • wprowadzenie opóźnienia między użyciami umiejętności Zaglądanie (2 sekundy)
  • rozwiązanie problemu z NPC rzemieślnikiem nie reagującym na słowo “zlecenie”
  • nadgoniona zmiana z RunUO odnośnie braku wpisu o tym, że boss Prastary Runiczny Żuk będzie dawał artefakty
  • pety nie reagowały na komendy w językach rasowych, co udało się naprawić
  • poprawiliśmy zdublowaną kategorię “Inne” w narzędziu skryby i przenieśliśmy je z tej kategorii do już oryginalnie istniejącej kategorii Inne z OSI
  • dodaliśmy naukę umiejętności Rzucenia NPCowi mistrz gildii skrytobójców, by mógł nauczać do 40 punktów tej umiejętności
  • komendę z emotką świadczącą, że jestesmy AFK, którą finalnie przerobimy na automatyczne AFK
  • przeniesione zostały regiony z RunUO
  • przetestowaliśmy stackowalność przedmiotu Dusza
  • przetestowaliśmy region podróży, gdyż uprzednio można było teleportować się do środka lochu
  • przywróciliśmy i sprawdziliśmy grafiki terenu, które wgraliśmy do naszego klienta jakiś czas temu na RunUO
  • przetestowaliśmy proszek wzmocnienia do ksiąg
  • przetestowaliśmy właściwość “difficulty” u Wojownika Ophidian, określającą ilość i natężenie lootu
  • przetestowaliśmy to czy faktycznie teraz nie widać tytułów w paperdoll, tak jak na RunUO
  • przetestowaliśmy Pack Instinct dla przywołańców nekromanckich z Tworzenia Przywołańców Nekromanckich
  • przetestowaliśmy przeniesione z RunUO zlecenia myśliwskie 4 poziomu
  • sprawdziliśmy czy na pewno umiejętności rasowe z OSI zostały wyłączone
  • sprawdziliśmy dodatkowe podpisy z patcha Stygian Abyss określające natężenie propsów na przedmiocie
  • upewniliśmy się, że Mistycyzm oraz wszelkie związane z nim przedmioty zostały chwilowo wyłączone, do momentu, aż przystosujemy tę umiejętność do autorskiego, nelderimowego systemu autoquestów
  • przetestowaliśmy poprawkę odnośnie zbrojonego konia bojowego, którego zbroja nie przyjmowała koloru materiału
  • w systemie imion udało się naprawić to, że gdy najedziemy na postać myszką, to już nie widać imienia, chyba, że się komuś przedstawimy
  • poprawiliśmy rozjechany gump kupca stawianego przez gracza

Poniżej kilka screenów z rzeczy, które jeszcze trzeba poprawić lub dodatkowo przetestować:

NPC nie mają nadanego języka, i objawia się to dziwnymi błędami. Obecnie wygląda to tak:

Bankier wykrzykuje wielokrotnie wiadomości… i to w 2 językach. To jest do porpawy:

Testowaliśmy region teleportacji, ale jednak wydaje nam się, że to na tyle duża sprawa, że będziemy to chcieli w przyszłości przetestować na testach dla Patronów, podczas dłuższej sesji testowej:

Wiele dodatkowych rzeczy wyszło jeszcze w trakcie, co urodziło dodatkowe zadania do wykonania przed startem. Oto kilka z nich:

  • księgi umiejętności specjalnych źle się wyświetlają
  • system imion jeszcze nie do końca działa poprawnie
  • wyżej opisany Vendor Search generuje mapę z oznaczeniami, ale mapa pochodzi z OSI
  • biżuteria ma zbyt dużo wytrzymałości
  • nie widać własnego imienia w paperdoll
  • trzeba przetłumaczyć kilka małych guzików w gumpie craftingu
  • kupowanie od NPC, gdy siedzimy na mouncie

CentrED#

Ostatnim razem nie było nic o nowym centrEDzie, ale czas najwyższy przypomnieć, bo trochę się pozmieniało 🙂

Nowy CentrED został pomyślnie uruchomiony przez użytkowników na systemach Linux oraz macOS, coś co powinno działać od początku, ale nie było przetestowane do tej pory.

Pomimo tego, że jest to całkiem świeży kawałek aplikacji, już niektóre cześci zaczęły być przestarzałe, tak więc został zorganizowany update do najnowszej wersji środowiska .NET 8 oraz zaktualizowane zostały biblioteki graficzne do najnowszych wersji.

Jedną z nowości jest zaimplementowany tzw. “virtual layer”, które pozwala robić edycje mapy na konkretnie zdefiniowanej wysokości, bardzo przydatne do przeróżnych prac na mapie 🙂

Kolejną dużą funkcjonalnością, która się pojawiła jest możliwość robienia wielu edycji mapy poprzez poruszanie myszką z przytrzymaniem przyciskiem.

Przy okazji został wykonane porządki w kodzie i zostały usunięte nieużywane fragmenty kodu, jak również został usunięty eksperymentalny system oświetlenia i cieni, który nie odwzorowywał tego jak wygląda mapa w grze, a w jego miejsce w przyszłości pojawi się nowy system oświetlenia, który będzie dokładnie odwzorowywał światła i cienie tak jak jest to widoczne w grze.

Dodaliśmy też mocno wyczekiwaną opcję wycofywania wprowadzonych zmian z użyciem dobrze wszystkim znanego skrótu Ctrl+Z 🙂

I oprócz tego wszystkiego udało nam się naprawić wiele pomniejszych błędów, poprawić wydajność aplikacji, wprowadzić pomniejsze usprawnienia tu i tam i nasz edytor jest już bardzo blisko tego, żeby mógł zastąpić na dobre nasz obecny edytor.

Co nowego przynosi ServUO

Nowy patch dodaje nam świetną opcję takiego “OLX’a” bez wychodzenia z domu… dosłownie, bo działa on w lokacji, gdzie bezpiecznie można się wylogować, np. domek.

Mowa o Vendor Search. Co to takiego? Już wyjaśniamy.

Vendor Search to opcja, która zawitała do UO w 2015 roku i pozwala ona na wyszukiwanie danego przedmiotu, propsa na przedmiotach, w panelu, do którego mamy dostęp poprzez kliknięcie na swoją postać i w menu kontekstowym należy wybrać Vendor Search. Wtedy to naszym oczom pokaże się takie oto okienko:

Przedmioty możemy filtrować dowolnie, jak nam się tylko podoba i nie musimy chodzić już po sklepikach graczy, by sprawdzić czy coś wpadło na nasz ulubiony kram.

Panel pokaże nam przedmioty wraz z cenami oraz mapką i strzałką prowadzącą do tego sklepiku. Jeśli ktoś chciałby się wgryźć w szczegóły, to zapraszamy TU na oficjalną stronę UO.

Podsumowanie

I na tym zakończymy dzisiejszy wpis.

Nareszcie udało nam się przekroczyć dumnie prezentujące się 50% na pasku postępu i już nie możemy się doczekać, aż będziemy mogli rozpocząć właściwe testy rozgrywki na nowym serwerze, ale na to wszystko musicie jeszcze trochę poczekać.

Do następnego!

Tags:  ,