Witamy was serdecznie w tym przedświątecznym wydaniu DevBloga.
Jak zawsze, weźcie sobie coś ciepłego do picia i zapraszamy was do lektury.
CentrED#
W temacie nowego CentrEDa działo się ostatnio bardzo dużo i efekty są zadowalające.
Dodaliśmy obsługę zestaw kafelków/kolorów używanych do rysowania i aplikacja losowo wybiera grafikę/kolor z wybranego zestawu do wprowadzenia zmiany. Była to jedna z ważniejszych funkcjonalności, które są niezbędne podczas edycji mapy.
Bardzo dużo zmian zostało wprowadzonych w samym interfejsie aplikacji, żeby było wygodnie dla użytkowników i od jakiegoś czasu można dokować okienka, aplikacja posiada domyślny układ, a także układ okien jest zapamiętywany pomiędzy sesjami użytkownika.
W myśl tego, że nie ma nic idealnego, wprowadziliśmy bardzo przyjazne dla użytkowników wyskakujące okienko, mówiące o tym gdzie i dlaczego aplikacja napotkała błąd krytyczny 🙂
Skoro tak dobrze wszystko się prezentowało, postanowiliśmy wspólnie przetestować i ustalić co jeszcze jest do zrobienia albo poprawienia i testy wyjątkowo wyszły bardzo pozytywnie, jedynie dwa razy zostaliśmy uraczenia wspaniałym oknem o błędzie krytycznym i znaleźliśmy tylko dwa dość poważne błędy(które w momencie pisania tego DevBloga zostały już naprawione).
Ustaliliśmy, że jest całkiem nieźle, ale brakuje jeszcze kilka funkcji oraz usprawnień, żeby aplikacja nadawała się do faktycznego edytowania mapy.
Po testach stwierdziliśmy też, że wydajność aplikacji jest do poprawy, ze względu na dość częste przycięcia i udało się nam to przeanalizować oraz znacząco poprawić wydajność, gdzie śmiało możemy teraz stwierdzić, że jest ona porównywalna, bądź nawet lepsza niż poprzednie wersje CentrEDa.
Masz ognia?
Tytoń może być zbierany za pomocą umiejętności Zielarstwo. Ilości pozyskiwanych składników oraz próg sadzenia i szansa na pozyskanie szczepki jest taka sama jak w przypadku innych ziół.
Tytoń, który finalnie pozyskamy, musi znajdować się w plecaku, aby można go palić.
Gdy fajka znajduje się poza slotem, na który jest przeznaczona – kolczyki – ma animowaną grafikę. Będziecie mieć okazję obejrzeć ją w grze, już niebawem, gdyż fajka będzie dostępna już na RunUO. 🙂
Jeśli mamy tytoń w plecaku, a fajka znajduje się w plecaku lub w slocie kolczyków, poprzez 2x klik na fajkę, możemy ją odpalić.
A wtedy po 1 sekundzie pojawi się animacja oraz emotka.
Jeśli tytoniu nie mamy w plecaku, pojawi się próba odpalenia fajki, a następnie to:
Fajka ma 100 użyć. Po każdym odpaleniu spada nam 1 użycie. Fajka nie może być naprawiana, jednakże, nową fajkę może stworzyć postać z umiejętnością Stolarstwo na poziomie między 11.4 a 35.0.
Co nowego przynosi ServUO
Mini championy
Większość z was zna system championów, który istnieje od bardzo dawno i jest to główne źródło pozyskiwanie PowerScrolli.
Razem z ServUO otrzymujemy do naszej dyspozycji bardzo podobny system pochodzący z roszerzenia Stygian Abyss, w postaci 13 predefiniowanych mini championów, z których główną nagrodą są składniki wymagane do Imbuingu.
System ten nazywa się mini champions, ponieważ te spawny są zdecydowanie mniejsze w porównaniu do oryginalnych spawnów: 3 fale w porównaniu do 4 i około 50 potworów łącznie do zabicia w porównaniu do około 500 w systemie normalnych championów
Lista mini championów prezentuje się następująco:
- The Secret Garden [Fey]
- Stygian Dragon Lair Entrance [Dragon/Reptile]
- Crimson Veins [Demon/Elemental]
- Abyssal Lair Entrance [Demon]
- Fire Temple Ruins [Fire]
- The Lands of the Lich [Undead]
- Skeletal Dragon [Undead]
- Enslaved Goblins [Goblins]
- Lava Caldera [Fire]
- Passage of Tears [Acid]
- Clan Chitter [Ratmen]
- Clan Ribbon [Ratmen]
- Clan Scratch [Ratmen]
Lokacje mini championów, drop oraz ich kompozycja mogą ulec zmianom 🙂
Więcej info tutaj https://www.uoguide.com/Mini-Champs
Podsumowanie
Ostatni DevBlog w tym roku i był to rok owocny, pomimo że pasek postępu migracji jeszcze potrzebuje sporo, żeby się zapełnić, to widać już światełko w tunelu i zdecydowanie nie jest to nadjeżdżający pociąg 🙂
Nam zostaje już tylko życzyć wam dużo zdrowia, szczęścia i żeby ServUO było przed GTA VI 😀
Wesołych i widzimy się w przyszłym roku!