Nelderim DevBlog #62

Ostatnie dwa tygodnie minęły nam bardzo spokojnie, bo chyba pierwszy raz, nie licząc tygodni wakacyjnych, nie ruszyliśmy żadnego dużego tematu, a skupiliśmy się na dokręcaniu i doszlifowywaniu przeróżnych pomniejszych rzeczy tu i tam.

Szlify i małe poprawki

Pomimo, że żadna z rzeczy które udało nam się zrobić w ostatnim czasie nie była na tyle duża, że zasługiwałaby na swój własny akapit, to fakt, że udało nam się wprowadzić 67 mniejszych zmian, samo w sobie jest dość sporym osiągnięciem.

Oprócz kolejnych tłumaczeń, albo poprawek przeniesionych z obecnego silnika, chyba największą grupą zmian było dostosowywanie wszelakich skrzyń skarbów i dostępnego z nich lootu.

Jako jedną z nielicznych nowości, które pojawią się na ServUO, będzie mechaniczne wymuszenie uzupełnienia profilu postaci 🙂

Dołożyliśmy również blokadę wyboru tylko wyznaczonych ras na podstawi frakcji, oraz wykryliśmy i od razu naprawiliśmy dwa nowe niedociągnięcia w systemie imion.

Widoczne prawdziwe imię postaci podczas czarowania i ataku.

Jedną z rzeczy, która przysporzyła nam trochę więcej problemu, było AI Bossów zawieszające się w niekończącej się pętli rzucania czaru trucizny. AI to zostało wstępnie naprawione i zostało dodane do listy rzeczy, które wymagają dokładnego posprzątania 🙂

Testy Boss_AI

Pośród pozostałych zmian, znalazły się takie które dotykały obsługi kont i haseł, górnictwa, wyglądu niektórych gumpów spodowane tłumaczeniami, czaru Create Food, karmienia zwierząt oraz uwierniania, tłumaczenia i dostosowyanie questów, fixy handlarzy artefaktów i zwojów mocy, czy poprawki z tworzeniem i konfiguracją nowych postaci i wiele, wiele innych.

Oczywiście wszystko to zostało przez nas dodatkowo przetestowane podczas dwóch sesji testowych, które w dalszym ciągu systematycznie przeprowadzamy co najmniej raz w tygodniu 🙂

NPC w Tasandorze będą przynależały do Kompanii Handlowej
Zrobiliśmy też rework skrzyń z map oraz z rybactwa, by bardziej pasowały do nowego systemu loot oraz tego co mamy na RunUO. Pozbyliśmy się też niepotrzebnych rzeczy
Mapka z systemu Vendor Search w odsłonie Nelderim

Co nowego przynosi ServUO

Mamy swoje skarby
Mamy coś czego nie zabiorą nam


A my mamy skarby w Doom. W nowych patchach na OSI dostajemy dostęp do Treasures of Doom. Ale co to dokładnie jest?

Treasures of Doom to wydarzenie, które miało miejsce w Doom na Halloween 2014 podczas Publishu 87. Możliwe, że u nas będzie to działać jako coś sezonowego, jednakże, niczego nie obiecujemy na tę chwilę, gdyż z pewnością nie będziemy tego mieć na start.

Co dokładnie możecie zdobyć? O tym tutaj.

Podsumowanie

Jak to mówią, powoli do przodu i w taki sposób jesteśmy coraz bliżej końca migracji.

A propos powoli, powoli szykujemy się do drugiej sesji testowej, bo lista zadań, które mamy do zrobienia nieustannie się kurczy 🙂

No ale o tym kiedy indziej.

Do następnego!

Tags:  ,