Nelderim DevBlog #63

Proszę rozsiąść się wygodnie i zabrać jakiś napitek, bo oto wjeżdża nowy DevBlog z dawką zmian, testów i nowości z ostatnich 2 tygodni. Zapraszamy 🙂

Co nowego przynosi ServUO

Kojarzycie pewnie już wielu znaną zbroję na smoka bagiennego. Zawsze zastanawialiście się pewnie dlaczego kuć ją z innych materiałów, niż z żelaza. ServUO wychodzi na przeciw takim zapytaniom.

ServUO dodaje nam zróżnicowanie wytrzymałości i dodatkowych odporności dla smoka. A wygląda to tak:

MetalZbrojaOdporności smoka bagiennego
Suma
ŻelazoZwykła10,000+25+15+10+15+10+75
Wyjątkowej jakości12,000+5 dodatkowej odporności każdego typu+100
Matowa miedźZwykła12,500+60+15+10+15+10+110
Wyjątkowej jakości14,500+5 dodatkowej odporności każdego typu+135
ShadowZwykła15,000+35+20+10+15+35+115
Wyjątkowej jakości17,000+5 dodatkowej odporności każdego typu+140
MiedźZwykła10,000+30+20+10+40+20+120
Wyjątkowej jakości12,000+5 dodatkowej odporności każdego typu+145
BrązZwykła10,000+40+15+35+20+15+125
Wyjątkowej jakości12,000+5 dodatkowej odporności każdego typu+150
ZłotoZwykła10,000+30+20+20+15+20+105
Wyjątkowej jakości12,000+5 dodatkowej odporności każdego typu+130
AgapitZwykła10,000+35+30+20+25+20+130
Wyjątkowej jakości12,000+5 dodatkowej odporności każdego typu+155
VerytZwykła10,000+40+30+20+25+15+140
Wyjątkowej jakości12,000+5 dodatkowej odporności każdego typu+165
ValorytWyjątkowej jakości12,500+45+15+25+30+25+140

Testy, testy i jeszcze raz testy

21.08 i 26.08.2024 miały miejsce testy, podczas których przetestowaliśmy kilka wprowadzonych przez nas poprawek. Mianowicie:

Przetestowaliśmy też poprawkę, którą nanieśliśmy niedawno w Clilocu, która powoduje, że materiał, z którego mamy wykonać łuk w zleceniu wyświetli nam się poprawnie.

Poprawiliśmy wyświetlanie się wytrzymałości zbroi na smoku bagiennym/koniu bojowym. Są teraz zgodne z oryginalnym systemem OSI.

26.08 sprawdziliśmy zmianę normalizującą prędkość strażników. Ich prędkość przed zmianami powodowały, że każdy strażnik pojawiał się przy postaci gracza w kilka milisekund i nie dało się mu uciec. Obecnie, jest już to możliwe.

21.08 zrobiliśmy sobie sesję PvM, by sprawdzić Mage_AI oraz Boss_AI, które zdawały się zawieszać w momencie, gdy rzucono im pod tyłek ściankę. Pierwszy fix nie do końca poprawił ten problem.

26.08.2024 zrobiliśmy kolejny test, po kolejnych poprawkach, boss już nie wydaje się zawieszać na jednym czarze, a stara się uniknąć ścianki. Nadal wykonuje teleport i może teleportować się w ściankę, ale nie zawiesza się na odtruwaniu.

Dodatkowo, macie tutaj mały sneak peek nowego bossa, który pojawi się rówienż na RunUO. Boss – wyższy wampir – potrafi zmieniać postaci i pety w nietoperze, tak jak Barracoon zmienia w szczuroczłeki, wysysa życie, ale ma relatywnie mało HP. Będzie to miniboss. Na ServUO będą leciały z niego czary Mistycyzmu.

Poza tym zmiany, które popełniliśmy i przetestowaliśmy, to między innymi: czary Druidyzmu i Mistycyzmu będą leciały z bossów, wyłączenie Vendor Search do czaru reworku, zmniejszenie ilości paragonów w ParagonRegion, poprawki w systemie imion, który nie ukrywał imion petów (po zmianach wprowadzonych ostatio).

Dodatkowo, nasz majster-inżynier Kaczy odkrył dlaczego nam co 3 sekundy migała mapa. Otóż, był to problem na linii UltimaLive (narzędzie do edycji mapy live bez potrzeby restartu) a ClassicUO, któremu już wystawił poprawkę do tego problemu.

Autoquestowanie po Umiejętności Specjalne

Postanowiliśmy również uczynić questy na księgi czarów (Druidyzm, Mistycyzm oraz inne Umiejętności Specjalne) dostępnymi dla wszystkich za pomocą autoquesta. Na chwilę pisania tego wpisu, mamy już około 50% roboty zrobione. Questy będą nadawały flagę używania księgi, wzięcie innego questa tego typu będzie automatycznie wyłączało poprzednie flagi (można mieć tylko 1 umiejętność specjalną, więc 1 flagę będziemy mieli aktywną w tym samym czasie), księgi będą pobłogosławione dla danej postaci no i nadal pozostaną ograniczenia wiarowo-rasowe względem tych questó.

Podsumowanie

I to tyle na dziś. Dziękujemy za uwagę i mamy nadzieję, że nie możecie się już doczekać pierwszych otwartych testów, tak samo jak my. Do usłyszenia za 2 tygodnie 🙂

Tags:  ,