Nelderim DevBlog #68

Całkiem sporo się ostatnio działo, a efektem tego jest to, że powoli przygotowujemy się do uruchomienia kolejnej sesji testowej, ale po kolei…

Postępy prac

Migracja idzie pełną parą i od jakiegoś czasu jesteśmy na etapie domykania ostatnich tematów, które chcemy mieć zrobione zanim kolejny raz pozwolimy wam poczuć na własnej skórze Nelderim ServUO.

Pomimo, że większość to pomniejsze poprawki tu i tam, to przewinęły się też większe tematy które zasługują na co najmniej swój własny akapit.

Jednym z takich większych tematów, który ciągnie się od dłuższego czasu jest system metryk i system osiągnięć, które ze względu na specyfikę tych systemów, chcemy mieć uzupełnione przed zmianą silnika, a w momencie pisania mamy wyszczególnione ponad 30 metryk i zarejestrowane 99 osiągnięć.

Przykładowe wpisy w systemie osiągnięć

Kolejnym tematem, o którym chyba jeszcze nie wspominaliśmy, jest specjalna komenda, która pozwoli nam na automatyczną konfigurację wszystkiego co chcemy zrobić w momencie migracji.

Są to dość proste, acz czasochłonne czynności takie jak:

  • Rename postaci
    • Wyzerowanie zabójstw, sławy i karmy
    • Zwrot PD za wykupione języki
    • Wyzerowanie imienia, rasy, opisu i historii postaci
    • Dismount i schowanie zwierząt do stajni
    • Przeniesienie wszystkich postaci na wyspę początkową
  • Skonfigurowanie nowych teleportów Wyspa Początku->Komnaty Stworzenia->Nelderim

Pozwoli to nam poświęcić nasz czas na rzeczy niespodziewane, rzeczy spodziewane zrobią się same, a do tego będziemy mogli sobie cały proces wielokrotnie przećwiczyć podczas beta testów na wypadek różnorakich błędów.

Musimy od razu dodać, że dozwolone będzie zrobić rename na dokładnie taką samą postać jaką obecnie macie, a wymuszony rename jest na wypadek, gdy ktoś posiada obecnie postacie, które na ServUO powinny należeć do dwóch różnych frakcji. (Żadnego WIPE – postacie zachowają majątek i skille)

Nowy portal w komnacie stworzenia z potwierdzeniem wyboru

Chcemy też, żeby przejście na ServUO kojarzyło się z lepszą jakością, dlatego poświęciliśmy trochę czasu aby usprawnić proces zapisywania świata, bo kto nigdy nie padł przez sejwa trwającego 3 sekundy, niech pierwszy rzuci kamieniem.

Zastosowaliśmy zatem parę trików, sztuczek oraz technologii i na naszej leciwej maszynie testowej udało nam się zredukować czas zapisu z 8 sekund, do 1,5-2s, natomiast na maszynie deweloperskiej czas zapisu spadł z 1s do 0,2s.

Ciężko oszacować jak to dokładnie wpłynie na zapis na właściwym serwerze, jednakże przeprowadzone testy wskazały, że niezależnie od platformy testowej, możemy spodziewać się znacznej poprawy.

Pracujemy też nad usprawnieniem naszego Nelderim Launcher.

Co prawda obecny Launcher działa bardzo dobrze, ale mógłby działać jeszcze lepiej, dlatego nowa wersja będzie potrafić:

  • zarządzać całą instalacją UO Nelderim,
  • weryfikować oraz naprawiać instalację,
  • uruchamiać grę poprzez Launcher

Oprócz zmian funkcjonalnych pracujemy również nad nową szatą graficzną, jako że Launcher jest naszą wizytówką

Robocza wersja nowej szaty graficznej.

Ponad to zrobiliśmy też wiele mniejszych poprawek, a większość udało nam się komisyjnie sprawdzić na naszych ekipowych sesjach testowych

System dojenia zwierząt oraz produkcji serów został posprzątany w celu łatwiejszego wpięcia go w system metryk
System malowania obrazów, również otrzymał drobny lifting
Kolejne i ostatnie żmudne testy zautomatyzowanych questów na Umiejętności Specjalne dobiegły końca i po małych poprawkach wydają się być ok
Przenieśliśmy też emotki z Rycerstwa z RunUO na ServUO

Udało nam się też zamknąć tematy:

  • rozpad domów miejskich
  • ścieżkę postaci od Wyspy Początku do miast rasowych
  • naprawa będzie wymagać surowca
  • poprawki w naprawie i tworzeniu srebrnej biżuterii
  • fajki i tytoń przeniesione z RunUO
  • obozy z zamkniętym poszukiwaczem przygód
  • poprawki w Mrocznym Rycerzu i jego latarni przeniesione z RunUO

Co nowego przynosi ServUO

Napotkanie Exodusa

To event, który miał miejsce na OSI. Polega on na wezwaniu i pokonaniu bossa o imieniu Exodus (nazwa może różnić się finalnie u nas na serwerze), który powrócił po poprzedniej porażce.

Jak to działa?

Zdobycie Kluczy: Aby przywołać Exodusa, potrzebne są cztery klucze: szata, sztylet, skrypt rytuału i ołtarz. Klucze te można zdobyć na trzy sposoby:

Ścieżka Wojownika: Pokonując nowe stworzenia i ludzi w lochu Exodusa.

Ścieżka Łotra: Odnajdując ukryte skrytki z zapasami lub okradając popleczników.

Ścieżka Rzemieślnika: Tworząc klucze za pomocą różnych profesji rzemieślniczych.

Wykonanie Rytuału:

Do wykonania rytuału potrzebna jest grupa co najmniej dwóch graczy.
Każdy członek grupy musi posiadać własną szatę, sztylet i rytuał.
Ołtarz należy umieścić na dowolnym sanktuarium cnoty.
Każdy członek Party musi dołączyć swój rytuał do księgi na ołtarzu i wybrać ścieżkę, używając sztyletu na księdze lub na sobie.
Lider Party może rozpocząć spotkanie

Pole Bitwy:

Walka z Exodusem odbywa się w Ver Lor Reg, zrujnowanym mieście Gargulców (na OSI; u nas lokacja nie została jeszcze ustalona)

Ograniczenia:

Exodusa można przywołać tylko wtedy, gdy nie został zabity w ciągu ostatnich dziesięciu minut.
Jeśli punkty życia Exodusa spadną poniżej 60%, kolejne grupy nie będą mogły dołączyć do walki.
Gracze, którzy nie opuszczą obszaru w ciągu 10 minut od śmierci Exodusa, zostaną teleportowani do losowego sanktuarium w Ilshenar (na OSI)

Nagrody:

Pokonanie Exodusa daje szansę na zdobycie potężnych nagród, takich jak:

  • Zwoje zwiększające maksymalne statystyki
  • Różne elementy pancerza z unikalnymi właściwościami
  • Broń ze specjalnymi propsami


Szczegóły tutaj: https://uo.com/wiki/ultima-online-wiki/combat/pvm-player-versus-monster/exodus-encounter/

A tak wygląda boss

Podsumowanie

I to by było na tyle, jeśli chodzi o to co przygotowaliśmy. Trzymajcie się cieplutko w te chłodne dni i do zobaczenia w przyszłym DevBlogu!

Tags:  ,