Tu będą szczegóły statusu
Prace trwają 🙂

DevBlog #71 ServUO już za 5 dni!

Na wstępie pragniemy serdecznie podziękować wszystkim, którzy towarzyszyli nam przez cały ten czas. Zaktualizowanie Nelderim, który zatrzymał się na 2007 roku, do najnowszych rozwiązań ze świata Ultimy zajęło nam cztery lata. W tym okresie włożyliśmy ogrom pracy zarówno w rozwój ServUO, jak i równoległe ulepszanie obecnego serwera. Dziękujemy za Waszą cierpliwość i mamy nadzieję, że ServUO zapewni Wam długie godziny niezapomnianej rozgrywki. Szczególne podziękowania kierujemy także do Patronów, którzy dobrowolnie wspierają utrzymanie serwera, odciążając tym samym nasze kieszenie.

Przejście na ServUO słów kilka

Rozpoczęcie działania ServUO zaplanowaliśmy na 28 lutego 2025 roku. Tego dnia od godzin porannych serwer przejdzie w tryb przerwy technicznej. W tym czasie nasz zespół będzie finalizować proces migracji, opróżniać domy w strefach wykluczonych, przenosić aktualny stan świata, przepinać hosting oraz przeprowadzać inne niezbędne prace. Planowana godzina przywrócenia serwera do działania to około 19:00. Dokładne informacje dotyczące przerwy technicznej przekażemy bliżej wyznaczonego terminu.

Chcę wejść do gry po migracji co robić?

Aby rozpocząć grę na ServUO musimy pobrać nowy Nelderim Launcher, umieść go w folderze, w którym chcesz mieć zainstalowany Nelderim. Po jego otwarciu zobaczymy następujące okno:

Launcher automatycznie rozpocznie pobieranie plików. Jeśli jednak proces ten nie zajdzie samoczynnie, otwórz zakładkę Opcje i wybierz Aktualizuj. Postęp pobierania będzie widoczny na pasku postępu, a jego zakończenie zostanie potwierdzone komunikatem „Wszystkie pliki aktualne”.

Może wystąpić problem z plikiem cuo.dll, który pochodzi od twórców ClassicUO. Niektóre programy antywirusowe mogą błędnie zidentyfikować ten plik jako konia trojańskiego. Jeśli problem ten nie zostanie rozwiązany przed startem ServUO, zapewniamy, że plik jest w pełni bezpieczny i stanowi integralną część ClassicUO. W takim przypadku dodaj go do wyjątków w ustawieniach antywirusa.

Po zakończeniu aktualizacji naciśnij przycisk „Zagraj”, który przeniesie Cię do okna logowania. Wszystkie imiona postaci zostaną ujednolicone, ale nie jest to powód do niepokoju. Twoje postaci nie straciły swojego dobytku, nie straciły również skilli i statów, wszystko pozostaje bez zmian, a twoje PD trafią do jednej puli dla całego konta.

  1. Logowanie i wybór frakcji
    Zaloguj się na dowolną postać, a następnie wybierz frakcję, do której chcesz dołączyć, po uprzednim zapoznaniu się z jej opisem. Wybór frakcji będzie obowiązywał dla całego konta, dlatego warto dobrze go przemyśleć.
  2. Tworzenie postaci
    Udaj się do artefaktu wyboru rasy, aby nadać swojej postaci nowy wygląd, imię oraz opis. Jeśli chcesz kontynuować grę dotychczasową postacią, skopiuj wcześniej jej opis, historię i cele, a następnie wklej je po rozpoczęciu gry na ServUO.
  3. Czyste opisy
    Wszystkie etykiety pod postaciami zostaną usunięte (np. „Wyznawca Pana”). Wszystkie postacie zaczną grę na ServUO ze statusem „blue”, statystyki dotyczące morderstw zostaną usunięte. Wyzerowane zostaną wszystkie opisy postaci, karty postaci, obywatelstwa, znane języki (refundacja wykupionych języków za PD).
  4. Domy
    Wszystkie domy, które obecnie zjadują się w Tasandorze i jej okolicach należy przenieść jeszcze na obecnym serwerze (możemy poprosić o pomoc GM). Jeżeli wybierzemy jedną z frakcji to dom nie może znajdować się na terytorium drugiej frakcji, zatem takie domy również będą musiały zostać przeniesione. Jeśli nie przeniesiemy domu sami, rozstanie on zwinięty przed GM a cały dobytek trafi bezpośrednio do banku (pojemność ponad limit przez co nic do banku nie włożymy, póki nie wyciągniemy dobytku).

Kiedy dostosujemy już swoją postać w komnacie stworzenia, możemy przejść przez znany nam już teleport by pojawić się w mieście rasowym i rozpocząć swoją przygodę na nowo!

Gdzie są nowe mechaniki i kontent?

Ciężko pokazać co zmieni się zaraz po zalogowaniu, na pewno dostrzeżesz nowy status postaci zawierający wszystkie potrzebne informacje (które widniały w [mystats), o którym możecie poczytatć TUTAJ. Rozbudowany został również pasek buffów i debuffów, wzbogacony o ikony do wszystkich czarów, które działają na naszą postać, więcej o nich TUTAJ.

Dojrzymy również zmiany w lochach oraz bossach. Część z nich została przerobiona na system wzorowany z oryginalnej Ultimy, gdzie zbieramy klucze w lochu, które następnie składamy na ołtarz, dzięki czemu uzyskujemy klucz sali z bossem. Od początku również działać będzie nowy system lochu Doom, o czym wspominaliśmy w DevBlogu #20. Championy natomiast zostały wzbogacone o drop talentów do umiejętności.

Dostępne będą questy na umiejętności specjalne, które testowaliśmy kilkukrotnie w gronie GM, jak i wszystkich testerów ServUO. Wartym przypomnienia jest, że na ServUO wszystkie PD z naszych postaci trafiają na wspólne konto.

Dostrzeżecie również nowe menu rzemiosł, mnóstwo nowych przedmiotów głównie w stolarstwie ale i alchemii. Wszystkie umiejętności rzemieślnicze otrzymały swoje systemy zleceń, a cały proces ich oddawania i odbierania nagrody został unowocześniony.

Po pierwszym PvM na pewno zauważycie zmiany w systemie lootu, nowe propsy oraz nowe zasady dropu. Warto również sprawdzić loot ze skrzyń skarbów i zatopionych skrzyń! Czeka na Was sporo nowości w tym aspekcie.

Na pewno od początku znajdziecie jeszcze mnóstwo zmian, które opisywaliśmy skrupulatnie w serii DevBlog, a których niesposób tutaj teraz opisać. Pozostaje natomiast wiele mechanik i kontentu, którego nie dodajemy od samego początku, a będzie on stopniowo dodawany waraz z opisami, dzięki czemu co chwilę będziemy dostarczać Wam coś nowego, równocześnie łatając bugi i robiąc poprawki w tym co już mamy. Chcielibyśmy również zaznaczyć, że żadna zmiana na ServUO nie jest wiążąca i może się okazać, że nie spełnia swoich założeń i oczekiwań wśród graczy czy GM. W takim wypadku będziemy na bieżąco wprowadzać zmiany po naszych przemyśleniach i Waszych sugestiach 🙂 .