Mądrość
Utalentowany czarodziej potrafi rozpoznać niebezpiecznego przeciwnika po błysku inteligencji w jego oku. Dzięki Mądrości masz możliwość zbadania przeciwnika przed walka oraz zwiększa się destruktywna moc twoich czarów.
Używanie Umiejętności
Mądrości można używać na dwa sposoby:
1. Bierny – podczas rzucania niektórych czarów. Mądrość wpływa na skuteczność wszelkich czarów wpływających negatywnie na przeciwnika, jak np.: Paraliż (Paralyze) czy zadających bezpośrednie obrażenia ( oprócz Zatrucia (Poison) oraz Wybuchu umysłu (Mind Blast). Ma również wpływ na siłę zaklęć podwyższających statystyki, np.: Błogosławieństwo (Bless). Dzięki Mądrości możemy obliczyć ile potencjalny czar zada obrażeń przeciwnikowi Potencjalne obrażenia są obliczane na podstawie kilku czynników, takich jak czar, jego krąg, zdolności maga itd. Siła i intensywność uszkodzeń powodowanych przez czary oparta jest na różnicy pomiędzy dwoma umiejętnościami: Mądrością i Odpornością na Magię. Jeśli Mądrość czarującego jest większa niż Odporność na Magię przeciwnika to czary zadają pełne obrażenia. Jeżeli Mądrość i Odporność na Magię ofiary są większe niż te same umiejętności atakującego Maga, wówczas obrażenia zadawane przez czary są zmniejszone lub czar nie powoduje żadnych obrażeń Jeśli przeciwnik posiada Odporność na Magię i uda mu się oprzeć czarowi otrzyma wówczas komunikat: „Czujesz swoja odporność na magię”, a efekt czaru zostanie zmniejszony, bądź zniesiony całkowicie.
2. Czynny – używając tej umiejętności na potworach, ludziach, graczach. Aby czynnie użyć Mądrości należy ją znaleźć na liście Skills i kliknąć na niebieski kryształek mieszczący się obok nazwy umiejętności, a następnie wskazać celownikiem obiekt. Jeżeli próba powiedzie się, pojawi się odpowiednia wiadomość informująca nas o przybliżonej wartości inteligencji i many, np.: „Cel jest trochę mądrzejszy od kamienia i prawie nie ma many”. Taka informacja mówi nam, że wskazany cel posiada inteligencje w przedziale 1 – 9 oraz 1 – 19% swojej maksymalnej many. Informacje o inteligencji i poziomie many zawsze wyświetlane są wspólnie.
Poniższa tabele przedstawiają widoczne komunikaty o inteligencji i poziomie many oraz odpowiadający im przedział statystyk.
Komunikat | Inteligencja sprawdzanego celu |
Cel jest trochę mądrzejszy od kamienia | 1 – 9 |
Cel jest prawie głupi | 10 – 19 |
Cel jest nie za bystry | 20 – 29 |
Cel jest średnio inteligentny | 30 – 39 |
Cel jest całkiem inteligentny | 40 – 19 |
Cel jest inteligentny | 50 – 59 |
Cel jest bardzo inteligentny | 60 – 69 |
Cel jest nadzwyczajnie inteligentny | 70 – 79 |
Cel jest najinteligentniejszym stworzeniem jakie widziałeś | 80 – 89 |
Cel jest geniuszem | 90 – 99 |
Cel jest nadludzko inteligentny, umysł który ciężko będzie ci zrozumieć | 100< |
Komunikat | % maksymalnej many |
Cel prawie nie ma many | 0 – 19% |
Cel ma mało many | 20 – 39% |
Cel ma średni zapas many | 40 – 59% |
Cel ma duży zapas many | 60 – 79% |
Cel ma bardzo duży zapas many | 80 – 99% |
Cel ma pełny zapas many | 100% |
Nauka
Nauczyciele:
Mag, Mistrz Gildii Magów,, Skryba