Mądrość

Mądrość

Nauka

Utalentowany czarodziej potrafi rozpoznać niebezpiecznego przeciwnika po błysku inteligencji w jego oku. Dzięki Mądrości masz możliwość zbadania przeciwnika przed walka oraz zwiększa się destruktywna moc twoich czarów.

Używanie Umiejętności

Mądrości można używać na dwa sposoby:

1. Bierny – podczas rzucania niektórych czarów. Mądrość wpływa na skuteczność wszelkich czarów wpływających negatywnie na przeciwnika, jak np.: Paraliż (Paralyze) czy zadających bezpośrednie obrażenia ( oprócz Zatrucia (Poison) oraz Wybuchu umysłu (Mind Blast). Ma również wpływ na siłę zaklęć podwyższających statystyki, np.: Błogosławieństwo (Bless). Dzięki Mądrości możemy obliczyć ile potencjalny czar zada obrażeń przeciwnikowi Potencjalne obrażenia są obliczane na podstawie kilku czynników, takich jak czar, jego krąg, zdolności maga itd. Siła i intensywność uszkodzeń powodowanych przez czary oparta jest na różnicy pomiędzy dwoma umiejętnościami: Mądrością i Odpornością na Magię. Jeśli Mądrość czarującego jest większa niż Odporność na Magię przeciwnika to czary zadają pełne obrażenia. Jeżeli Mądrość i Odporność na Magię ofiary są większe niż te same umiejętności atakującego Maga, wówczas obrażenia zadawane przez czary są zmniejszone lub czar nie powoduje żadnych obrażeń Jeśli przeciwnik posiada Odporność na Magię i uda mu się oprzeć czarowi otrzyma wówczas komunikat: „Czujesz swoja odporność na magię”, a efekt czaru zostanie zmniejszony, bądź zniesiony całkowicie.

2. Czynny – używając tej umiejętności na potworach, ludziach, graczach. Aby czynnie użyć Mądrości należy ją znaleźć na liście Skills i kliknąć na niebieski kryształek mieszczący się obok nazwy umiejętności, a następnie wskazać celownikiem obiekt. Jeżeli próba powiedzie się, pojawi się odpowiednia wiadomość informująca nas o przybliżonej wartości inteligencji i many, np.: „Cel jest trochę mądrzejszy od kamienia i prawie nie ma many”. Taka informacja mówi nam, że wskazany cel posiada inteligencje w przedziale 1 – 9 oraz 1 – 19% swojej maksymalnej many. Informacje o inteligencji i poziomie many zawsze wyświetlane są wspólnie.
Poniższa tabele przedstawiają widoczne komunikaty o inteligencji i poziomie many oraz odpowiadający im przedział statystyk.

Komunikat Inteligencja sprawdzanego celu
Cel jest trochę mądrzejszy od kamienia 1 – 9
Cel jest prawie głupi 10 – 19
Cel jest nie za bystry 20 – 29
Cel jest średnio inteligentny 30 – 39
Cel jest całkiem inteligentny 40 – 19
Cel jest inteligentny 50 – 59
Cel jest bardzo inteligentny 60 – 69
Cel jest nadzwyczajnie inteligentny 70 – 79
Cel jest najinteligentniejszym stworzeniem jakie widziałeś 80 – 89
Cel jest geniuszem 90 – 99
Cel jest nadludzko inteligentny, umysł który ciężko będzie ci zrozumieć 100<
Komunikat % maksymalnej many
Cel prawie nie ma many 0 – 19%
Cel ma mało many 20 – 39%
Cel ma średni zapas many 40 – 59%
Cel ma duży zapas many 60 – 79%
Cel ma bardzo duży zapas many 80 – 99%
Cel ma pełny zapas many 100%

Nauka

Nauczyciele:
Mag, Mistrz Gildii Magów,, Skryba