Nelderim DevBlog #60

Jak piąteczek, to DevBlog, a jak DevBlog, to grubaśny. Zasiądźcie wygodnie z kuflem zimnego pienistego lub z herbatką, jak kto woli, i wgryźcie się w ten soczysty kawał informacji na temat postępów w pracach.

Frakcje, ciąg dalszy

W DevBlog#17 i #18 pierwszy raz wspomnieliśmy o pomyśle frakcji. Trąbimy o nich od dawna, a sam pomysł zdołał już ewoluować od pierwszej wzmianki i nabrał już kształtów.

Obecny stan okodowanej części frakcji pozwala nam na wybór frakcji, gdy tylko nasza postać wyskoczy z Wyspy Początku do Komnaty Stworzenia. Wtedy to bowiem pojawi nam się gump, który wymusi na nas wybór.

Obecna wersja wygląda w ten sposób. Finalny produkt może zmienić swój wygląd.

Gdy wybierzemy sobie frakcję, a następnie, tak jak to do tej pory było, rasę (tutaj już przypisaną do konkretnej frakcji), będziemy mogli wyjść z Komnaty i eksplorować świat, tak jak to do tej pory miało miejsce. Jednakże, z pewnym wyjątkiem. Napotkanie członka “wrogiej” frakcji umożliwi nam zaatakowanie i zabicie go bez konsekwencji prawnych (ergo, straż nas za to nie zaatakuje).

Tak jest teraz
A tak będzie z frakcjami

Morderstwa nie będą naliczane za “usunięcie” delikwenta z innej frakcji. Za zabicie członka własnej frakcji zaś, już można nas zgłosić jako mordercę i, tak jak to ma miejsce teraz, po 5 morderstwach, otrzymamy status “reda” aka mordercy.

Co nowego przynosi ServUO

W DevBlog#45 i #55 poruszyliśmy temat nowych propsów, które pojawiają się wraz z nadejściem nowych Patchów na ServUO. Dziś przyjżymy się jednemu z nich:

“Soul Charge” (robocza nazwa: Naładowanie Duszy) – Ta właściwość (props) zamienia procent obrażeń zadanych graczowi w mane. Efekt ten można aktywować tylko raz na 40 sekund. Efekt aktywuje się samoistnie. Ta właściwość występuje tylko na tarczach.

Przykład z OSI

Prowadzenie za rączkę

Tutorial w UO? A komu to potrzebne? A po co to?

No właśnie. Potrzebne. Jeśli przychodził ktoś spoza Nelderim, czy też RunUO, np. z POLserver, miał ogromne trudności “przesiąść” się na nasz silnik, już nie wspominając o ludziach, którzy pierwszy raz włączyli UO.

Oprócz questów na “Wyspie Noobów”, które mają za zadanie przeprowadzić nas przez początki gry, zdecydowaliśmy się stworzyć gumpy, które będą informować o tym kto uczy danej umiejętności, czego potrzeba do jej wyćwiczenia i jak nauczyć się podstawowej obsługi NPC, jeśli chodzi o naukę skilli. Prowadzimy gracza za rączkę. Obecna wersja alpha oparta jest na regionach, które wywołują gump, gdy gracz wejdzie w dany region, ale po testach, okazało się, że to dość średni pomysł i należałoby zmienić metodę wywoływania. Mamy kilka pomysłów, o których będziemy informować w kolejnych DevBlogach.

Testy i kolejne zmiany

Testy, które odbyły się we wtorek 02.07.2024 pozwoliły nam przetestować wyżej wymienione rzeczy. Popchnęliśmy naprzód też inne pomniejsze zadania

  • sprawdziliśmy czy po przejściu z Wyspy Początku, gdy wylądujemy w Komnacie Stworzenia wywołuje się gump wyboru frakcji
  • sprawdziliśmy czy po wyborze frakcji, druga frakcja otrzymuje pomarańczowy kolorek nicku, który pozwala na zaatakowanie jej bez kary statusu kryminalisty, a po zabiciu, brak kary morderstwa
  • sprawdziliśmy wersję alpha gumpów opisujących umiejętności na Wyspie Początku
  • wpięliśmy nagrody za zlecenia łukmistrza ze starego customowego systemu z RunUO, do nowego oryginalnego
  • dodaliśmy kolorowe deski jako jedne z nagród, które można wybrać w systemie zleceń łukmistrza
  • sprawdziliśmy i poprawiliśmy (już ostatecznie, miejmy nadzieję) nagrody z nowego systemu zleceń, co zamyka cały duży temat systemu zleceń
  • przenieśliśmy z RunUO i sprawdziliśmy czy opóźnienie wprowadzone w miksturach eksplozji działa poprawnie
  • dodaliśmy HousingRegion (region, w którym gracze sami mogą stawiać domy) dla miast frakcyjnych
  • zbudowaliśmy kilka domów przy Orod, które gracze będą mogli sobie wynająć
  • przygotowaliśmy nowy system publicznych portali międzykontynentalnych, które zastąpią obecny system

Oto kilka screenów umilających tę ścianę tekstu 😛

Kiedy patrzycie na to samo, ale widzicie coś totalnie innego – Ultima Live czasem płata nam figle
Pimp my chałupa, wersja Orod, 1733, centredowane
I takie domy też mamy
Kolejny przykład opisu koxu skilla na Wyspie Początku (wersja alpha)
Wersja beta nowych portali publicznych

Podsumowanie

I to tyle na dziś. Mimo okresu urlopowo-wakacyjnego, staramy się pracować w pocie czoła, i to nie tylko dlatego, że jest gorąco.

Mamy nadzieję, że za 2 tygodnie dostarczymy wam równie soczystą porcję newsów odnosnie prac. Trzymajcie się cieplutko!

Tags:  ,