Nelderim DevBlog #64

Mimo, iż testy nie odbywają się już tak często jak poprzednio, to zapewniamy was, że dzisiejszy DevBlog nie jest mniej obfity w soczyste nowości. Zasiądźcie i kubkiem dobrej herbaty i przeczytajcie co dziś dla was przygotowaliśmy. 🙂

CentrED#

Dawno już nie pisaliśmy o naszym nowym edytorze mapy, bo nie jest to aż tak istotne i nie chcieliśmy wspominać każdej poprawki, jednakże nareszcie udało nam się osiągnąć pewien kamień milowy.

Otóż CentrED# oficjalnie ma zaimplementowane wszystkie funkcjonalności, które ma oryginalny CentrED, a lista nowości od naszej ostatniej publikacji, przentuje się następująco:

  • Wyświetlanie animowanych obiektów
  • Wyświetlanie siatki terenu
  • Konfigurowalne skróty klawiszowe
  • Specjalny widok pokazujący wysokość każdej kratki terenu
  • Światła
  • Masowe Operacje
  • Export wycinka mapy do pliku png albo jpg
  • Chat i lista użytkowników
  • Narzędzia administracyjne
  • Pasek statusu
  • Kilkadziesiąt pomniejszych usprawnień i poprawek

Nie będziemy opisywać każdej wspomnianej funkcji, ale możemy was zapewnić, że CentrED# jest już potężnym narzędziem.

Światła
Widok wysokości terenu
Pasek statusu

Następna aktualizacja pojawi się zapewne, gdy uda się całkowicie zdetronizować CentrEDa+ 🙂

Co nowego przynosi ServUO

Broń rozszczepiająca (Splintering Weapon) to nowy props, który można znaleźć na broniach na ServUO. Ale co to jest?

Udane trafienie taką bronią powoduje, że od broni odłamuje się odłamek (zmniejszając jej wytrzymałość), uderzając ofiarę i powodując efekt krwawienia oraz cztery sekundy wymuszonego chodzenia (nie można biegać). Ta właściwość kumuluje się ze specjalnym ruchem krwawienia (Bleed Attack), powodując dodatkowe obrażenia i wydłużając czas trwania specjalnego ataku.

Zmiany i testy

Ostatnio możecie zauważyć, że objętościowo zmian jest mniej, jednakże, są one bardziej znaczące i same zmiany, które wprowadzamy wymagają więcej pracy.

Jedną z owych zmian jest ograniczenie terenu Tasandory. Tasandora jest ogromnym miastem i spora jego powierzchnia jest “martwa”, więc zdecydowaliśmy się ograniczyć się jedynie do tej “żywej” części Tas. Z tego tytułu, Levy wybudował płotek odgradzający część “żywą” od “martwej”.

Co to oznacza?

Jak pewnie już się od jakiegoś czasu domyślacie, Tasandora nie będzie miastem, w którym gracze będą mieć domki na ServUO. Nowymi miastami dla Tamaeli, będą Orod/Tirassa. Jarlingowie zostają w swym skutym lodem i pokrytym śniegiem Garlan, Krasnoludy, jeśli uda im się na RunUO odbić Twierdzę, to pójdą właśnie tam. Lotharn pozostaje nadal Elfickie i L’Delmah dla Drowów.

Ale jak ja przeniosę cały swój dobytek?

Oczywiście nie pozostawimy graczy bez pomocy. Na około miesiąc przed startem ServUO planujemy pomóc wam spakować domki i postawić wam bankiera/skrzynię obok nowej lokacji na wasz dom.

Oto przykład jak Tasandora może wyglądać

Testy

11.09 odbyła się krótka sesja testowa, podczas której udało nam się przetestować kilka zmian, które wprowadziliśmy oraz parę bugów i fixów, które dodaliśmy po ostatniej sesji testowej.

Najpierw na tapet poszły zmiany w Mapach Skarbów. Do tej pory na RunUO mieliśmy sztywno określone miejsca, w których skrzynia była wykopywana. To powodowało, że gracz skakał runami po mapie. Takie rozwiązanie nie sprzyja chociażby możliwości spotkania się graczy na drodze. ServUO wraz ze swoim OSIowym rozwiązaniem oferuje coś znacznie lepszego, co zdecydowaliśmy się zaadaptować. Mianowicie, na ServUO określony jest region całej mapy, na której losuje się miejsce danej skrzyni. Kod pomija drogi, wody, miejsca niedostępne dla gracza. Zwiększa to losowość miejsca skrzyni, zwiększa szansę na napotkanie innych graczy po drodze i wprowadza trochę funu w szukanie skrzynek.

Dodatkowo, przetłumaczyliśmy też wszelkie kwestie związane z mapami i kopaniem skrzynek z map skarbów.

Wszystko wydaje się działać poprawnie. Pozostały jeszcze drugie testy lootu, a potem już tylko testy graczy.

Kolejną rzeczą, którą poprawiliśmy i musieliśmy ponownie przetestować to drop zwojów Druidyzmu i Mistycyzmu. Z racji tego, że automatyzujemy questy na umiejętności specjalne, to i zwoje tych umiejętności będą leciały z bossów.

Na tę chwilę udało się podpiąć Druidyzm do Wyższego Wampira (boss wkrótce będzie dostępny na RunUO), Meduzy oraz Naśladowcy Vox Populi i Mistycyzm do Corgula oraz Pancernego Mechanicznego Strażnika.

Udało nam się też poprawić błąd systemu imion, który powodował, że wyświetlanie się nazw zwierząt było dość dziwne:

Po lewej po poprawce, po prawej przed poprawką

Wszystkie questy na Umiejętności Specjalne (+ Druidyzm i Mistycyzm) zostały zautomatyzowane na ServUO. Dzięki temu bezobsługowo każdy będzie mógł sobie taki quest zrobić. Dodatkowo, Księgi wcześniej wspomnianych questów zostaną oflagowane, tak, by tylko osoba po queście mogła ich używać. Będą też pobłogosławione dla konkretnej postaci, więc żadna inna postać nie będzie mogła jej używać (mechanikę serializacji wstecz w sprawie już istniejących ksiąg Kaczy właśnie rozwija). Dodatkowo, wzięcie innego questa tego typu będzie wyłączało nam flagę pozwalającą na użycie szkoły magii już wykonanego questa.

Same questy trzeba jeszcze przetestować. Najpierw w gronie GM, potem Patronów, a następnie wszystkich graczy. 11.09 miały odbyć się wstępne testy, jednakże, znaleźliśmy jeszcze kilka baboli do poprawy.

Podsumowanie

Zapewne ten DevBlog poruszył was bardziej, niż poprzednie, ale nie dziwimy się. Sporą dawkę emocji zeserwowaliśmy w tej częśći. Mamy nadzieję, że jesteście choć w niewielkim procencie tak podekscytowani jak my, jeśli chodzi o postępy.

To tyle na dziś. Jako, że dostępnośc Kaczego jest dość ograniczona ostatnimi czasy, zdecydowaliśmy się robić DevBlog zarzdziej, aby nazbierać sensownej treści. Więc… widzimy się w tym samym miejscu za 4 tygodnie!

Tags:  ,

Leave a reply