Nelderim DevBlog #65

Od ostatniego DevBloga wykonaliśmy naszym skromnym zdaniem kawał dobrej roboty. Kiedy mała Kaczuszka (w naszym żargonie – kierowniczka) pozwoli na testy – wykorzystujemy ten czas jak najwydajniej by testować wprowadzane w ciągu tygodnia zmiany. Zapraszamy do lektury i do podzielenia sie swoją opinią na naszym Discordzie 🙂 .

Testy, zmiany i poprawki

18.09 i 26.09 miały miejsce sesje testowe. Nie udało się przetestować wszystkich zmian, ale znaczna ich część dostała zielone światło i została przeniesiona do zakładki “Zrobione”.

Długo wyczekiwana zmiana – Dezorientacja będzie działać na bossy, pomimo BardImmune. Jak to będzie rozwiązane? Owe bossy będą otrzymywały jedynie 20% efektu obniżenia statysyk/umiejętności z Dezorientacji.

Disco na bossach – to możliwe!

Udało się nam w końcu sprawić, by koń morski nie wymagał interwencji GMa.

Prędkość stworów została uzależniona od ich staminy:

Zmęczony potwór Cię nie dogoni 🙂

Okazało się, że obozy, z których można uwolnić eksortowalną postać i zdobyć przedmioty ze skrzynek, są popsute. Spawner odpinał potwory i wciąż je respawnował, co prowadziło do zawieszenia się serwera, a sama grafika klatki nie wyświetla się. Udało się naprawiać problem respawnu, problem grafiki nadal trzeba rozwiązać.

Sporym kamieniem milowym było wprowadzenie systemu gradacji trudności potworów, który już dawno temu został zapowiedziany. Większość dungów, choć nie wszystkie, otrzymają ten system, co spowoduje, iż nawet słabsza postać może początkowe części dungeonów zrobić bez większych przeszkód i w połączeniu z odpowiednim lootem da jej to przedmioty odpowiednie na tym poziomie rozgrywki. Postaci, które przejdą dalej, otrzymają przedmioty o większym natężeniu, odpowiadające ich poziomowi rozwoju postaci. Daje to też pewien rodzaj wyzwania.

Bo NELgbt pozwala identyfikować się z czym chcesz

Dalsze testy systemu map ze skrzynek skarbów, już po kilku szlifach, pokazały, że jeszcze musimy bardziej oszlifować loot. Mianowicie, na ServUO, niektóre propsy wyskakiwały ponad cap tego do czego przyzwyczaiło nas RunUO. Musimy więc dostosować te wartości, by przedmioty nie były zbyt OP.

Prawie jak art, a to skrzynia 3 poziomu
Young został też naprawiony – nie wyrzucą już gracza na inny Facet (Trammel), jak na OSI, oraz przetłumaczone zostały wszelkie kwestie związane z tym statusem

Cały region Undershadow, który odpowiada za Podmrok i Drowy, został przeniesiony pomyślnie, a wraz z nim wszelkie elementy dotyczące owego systemu.

Moby z MageAI będą miały szansę zdispellować fragmenty ścianek

Pełna lista zmian i poprawek:

  • dalsze szlify autoquestów na księgi umiejętności specjalnych, flag wykluczająych siebie nawzajem
  • poprawki w serializacji zbroi konia bojowego
  • poprawka na konia morskiego, który nie będzie już wymagał ingerencji GM, by móc go poprawnie używać
  • dodanie możliwości użycia Dezorientacji na celach, które są niewrażliwe na “bardowanie”, jednakże owy efekt będzie mieć tylko 20% swojej skuteczności
  • kolejne poprawki w prędkości stworzeń -> teraz prędkość będzie uzależniona od staminy
  • wyłączono wszelkie gargulcowe przedmioty, które można nosić oraz możliwości zmiany ludzkich na gargulcowe
  • poprawiono flagi niektórych bloków, przez które dało się przebiegać
  • poprawiono bug, który powodowal crash serwera, gdy GM chciał zrobić niestackowalny item stackowalnym
  • przywrócono wszystkie artefakty do bazowej wartości wytrzymałości o wysokości 255 punktów
  • dokonano drobnych poprawek w pogromcach, które były źle wpięte
  • wyregulowano ilość kamieni szlachetnych w skrzyni z mapy skarbów (do dalszych testów)
  • przywrócono nasz RunUOwy Cast Time (różnica została wykryta podczas testów dla Patronów) [zadanie cofnięte, gdyż zabrakło nawiasów (lol), przez co cast time każdego zaklęcia wynosił około 0,3 sekundy]
  • dokonano poprawek w obozach orków, których nadmierny spawn i odpinanie się od spawnera powodowały spowolnienie serwera
  • dokonano pomniejszych zmian w specjalnych nagrodach w skrzyniach z map skarbów
  • przerobiono nagrodę z zamówień Majstra, Keg Na Proszki Wzmocnienia, tak, by rozpoznawał konkretne proszki wzmocnienia dla konkretnych przedmiotów (Księgi, Stolarskie, Łuki, Skóry, Metal) [to zadanie zostało cofnięte, gdyż wymaga drobnych poprawek w opisie samego kegu, gdy już wrzucimy do niego proszek]
  • dodano regiony do systemu skalowania mobów w dungach
  • dodano masę tłumaczeń w Cliloc
  • dokonano poprawek w systemie Young’a -> były problemy z teleportacją po śmierci
  • dokonano poprawek we frakcjach
  • dokonano aktualizacji worka na eeagenty
  • przeniesiono poprawkę z RunUO powodującą, iż przedmioty zostają w tym samym miejscu w plecaku po użyciu cnoty Poświęcenie (Sacrafice)
  • dokonano poprawek w regionach
  • dokonano poprawek w tytułach z championów
  • dodano nowe bossy do systemu dropu artefaktów
  • wyrzuciliśmy BossAI i wszystkie bossy i moby, które mialy to AI, zastapiliśmy je MageAI lub MysticAI
  • poprawiliśmy bug z MageAI, które powodowało, iż potwór próbował się teleportować, gdy miał pod tyłkiem ściankę; teraz odtruwa się/rzuca dispel field/próbuje się przesunąć
  • dokonano poprawek w tłumaczeniach destylatora
  • wprowadziliśmy zmianę, która powoduje, iż naprawa przedmiotów będzie wymagała surowców oprócz samego zwoju naprawy [niestety, zmiana została cofnięta do przeróbek, gdyż nie posiadając krawiectwa, nie wiemy jak korzystać ze skór/metali innych, niż zwykłe]
  • przywróciliśmy rozpad domów
  • przenieśliśmy i stestowaliśmy cały system Podmroku, czyli teleportacja, kolor portali, światło inne dla Drowów i inne dla naziemców, strażnicy, npc
  • dokonaliśmy zmiany, która powoduje, że z champinów będzie 20% szansy na drop Talentu (Skill Mastery) poziomu między 1 a 3
  • przywróciliśmy poprawne hue przedmiotów [kilka hue z palety za PDki jeszcze się nie zgadza – poprawimy w przyszłości]
  • dokonaliśmy zmiany, która powoduje, że komenda [kp wyświetla PDki dla całego konta, a nie tylko dla postaci, tym samym, PDki dla konta będą wspólne [pozostały poprawki wielkości gumpa]

Podsumowanie

To by było na tyle, mamy nadzieję, że wyczekujecie ServUO tak samo jak my. Po tylu latach wreszcie widać światełko w tunelu na niedługi koniec! Na pewno przed GTA VI 😉 Do następnego!

Tags:  ,