System chorób

System chorób ma 2 typy chorób:

  1. Zwyczajne choroby
  2. Choroby specjalne

Choroby zwyczajne:

Te pierwsze, to choroby, które powodują u postaci informacje odnośnie tego jak się czuje, wywołuje animacje i dźwięki kaszlu, pociągania nosem, czy zwijania się z bólu. Choroby te, wraz ze wzrostem ich “zaawansowania” mogą powodować spadki poziomu zdrowia (HP). Wszelkie choroby można wyleczyć u Medyka. Gdy będziemy zarażeni taką chorobą, otrzymamy informację u dołu ekranu oraz otrzymamy gump w kształcie serduszka wraz z cyferką w środku. Cyfra informuje nas o poziomie zaawansowania choroby. Im choroba bardziej zaawansowana, tym bardziej dotkliwe jej skutki. Chorób możemy nabawić się w takich lokacjach jak:

  • kanały
  • jaskinie
  • slumsy miast
  • tawerny
  • porty

Zwyczajnymi chorobami możemy też zarazić się od innego gracza. Choroby możemy się również nabawić, jeśli nie jesteśmy całkowicie odziani, t.j., nie posiadamy pełnego ubioru, chodząc po śniegu, lesie, w dżungli, w jaskini, na bagnach, po piasku lub też w niesprzyjających warunkach pogodowych. Znajdując się w domku, jesteśmy chronieni przed warunkami pogodowymi.

Niski poziom zdrowia (HP) lub znajdowanie się blisko szczurów, które przenoszą zarazki, również naraża nas na choroby.

Informacja, która pojawia się w lewym dolnym rogu ekranu, gdy zostajemy zarażeni
Przykładowe informacje o bólach, które odczuwamy

Lista chorób jakimi możemy się zarazić:

Przeziebienie
Sezonowe Przeziebienie
Katar
Kaszel
Garlanska Grypa
Bol Gardla
Bol Glowy
Tasandorska Grypa
Niestrawnosc
Dur Brzuszny

Ptasia Grypa
Swinska Grypa
Smocza Grypa
Zielona Grypa
Rozwolnienie
Tasandorska Szczurza Grypa
Kac

Złota Gorączka
Nieznana Choroba
Zawal serca
Hipotermia

Zwyczajny wirus
Rzadki Wirus
Nieznany wirus
Tasandorosis
Wirus Orkopochodny
Klatwa Krwii Moreny Nekromantki
Dar-Kosis
Cuchnaca Smierc
Wyprysk Demona
Wyprysk Smoka
Goraczka z Garlan
Letumosis
Neurodermatitis
Ratititis

Kiedy klikniemy na ten guzik przy gumpie i nacelujemy na kogoś, to ten NPC ma wymuszoną kwestię, którą wypowie. Prosimy korzystać z rozwagą 😉
Taką na graczu…
Użycie go na sobie powoduje, iż wykrzyczymy to

Nazwa choroby nie wpływa na jej działanie. To tylko nazwy, które mogą być wykorzystane do RPG. GM widzi w waszym plecaku komórkę danego wirusa, więc może do tego nawiązywać.

Komórka wirusa widoczna dla tylko GM

Choroby powodują też zmiany koloru skóry, abyśmy mogli “widzieć” (w sensie RPGowym, a nie mechanicznym), że ktoś jest zarażony.

Choroba postępuje nawet podczas tego czasu, gdy jesteśmy offline, chyba, że serwer jest wyłączony.

Przykład gumpa, który pojawia się w lewym górnym rogu ekranu, gdy zostajemy zarażeni

Cyferka w tym gumpie pokazuje nam poziom zaawansowania choroby. Wraz z zaawansowaniem choroby, będziemy otrzymywać od niej obrażenia, póki jej nie wyleczymy.

Leczenie chorób zwyczajnych:

Istnieje mała szansa, iż choroba ustąpi sama.

Medyk

W innym przypadku należy udać się do NPC Medyk, który znajduje się w okolicy dawnego miasta Elfów (3413, 1801, 0) oraz w Podmroku (5958, 3614, 0) i w Tasandorze u Uzdrowiciela nieopodal banku głównego. On wyleczy nas za darmo, gdy tylko dwuklikniemy na niego lewym przyciskiem myszy. Wtedy otrzymamy lekarstwo do plecaka. 2-klikiem na lekarstwo, wypijamy je i wtedy choroba ustępuje.

Informacje o tym jak otrzymaliśmy remedium
Przykładowy lek

Z czasem nabywamy również odporności na różnego typu choroby, więc coraz ciężej będzie nas zarazić.

Choroby specjalne:

Choroby specjalne są fabularnie ściśle powiązane z grupami fabularnymi Wilkołaki i Wampiry o ich dokładnym działaniu możecie poczytać w odpowiadających im artykułach.

Chorobami specjalnymi nie można się ot tak zarazić. Aby doszło do wejścia do grupy Wampirów lub Wilkołaków i zarażenia się jednym z wirusów, należy skontaktować się z GM z podaniem o questa. Jednie osoby dobrze odgrywające w.w. klasy będą mogły nimi pozostać. Brak odgrywania lub niepoprawne odgrywanie (w interpretacji GMów) będzie równał się wydaleniu z grupy fabularnej, t.j., przeniesieniu do Medyka i nadaniu modyfikatora skutkującemego brakiem możliwości mówienia i poruszania się postaci, aż do przyjęcia leku od NPC Medyk.