Rasy

TAMAEL

Tamael jest rasą uniwersalną, możliwą do odgrywania w dowolny sposób. Nie charakteryzuje się konkretnymi wierzeniami oraz przynależnościami do grup społecznych. Daje ona możliwość stworzenia postaci o dowolnym zachowaniu czy poglądach mieszczących sie w ramach klimatu Nelderim. Mimo ich historii nikt nie narzuca konkretnych zachowań pozostawiając pełen wachlarz możliwości. Ludzie z dolin są najbardziej otwartą na wszelkie zmiany rasą w świecie Nelderim, więc z czasem stali się też grupą najbardziej różnorodną w zwyczajach, wierzeniach i wyglądzie jak i najliczniejszą.

Stosunki międzyrasowe (niekonieczne dla poszczególnych jednostek, ogólnie przyjęte normy):
Jarlingowie – neutralny/przyjazny
Krasnoludy – neutralny/przyjazny
Naurowie – wrogi
Elfy – neutralny/wrogi
Drowy – nienawiść

JARLING

Jarlingowie inaczej mówiąc ludzie z północy niegdyś zamieszkiwali ziemię należące do Garlan. W ich żyłach płynie krew nieustraszonych wojowników a lud ten przez setki lat do perfekcji wykształcił kunszt rzemieślniczy, głównie w aspekcie zbrojeniowym. Przez tysiąclecia zamieszkiwali skute lodem tereny, które wykształciły w nich hart ducha oraz wolę przetrwania w ciężkich warunkach. Z natury są nieustraszeni, nieugięci, twardo stąpają po ziemi oraz nie znają słowa strach. Niemniej niźli krasnoludy lubują się w brodach, jednak dbają również o swe blond włosy. Do walki umiłowali sobie topory oraz miecze wszak nie brak również walczących obuchem lub łuczników, choć niektórzy konserwatywni Jarlingowie mogą uważać je za gorszy wybór. Nie parają się szermierką, zgodnie zwą szpady wykałaczkami, potępiają również skrytobójstwo ponieważ prawdziwy Jarling spogląda wrogowi w oczy po czym spija krew z jego czaszki. Nie praktykują zazwyczaj, żadnego rodzaju magii, choć niektórzy przychylnie spoglądają na wygody jakie oferują. Zdarzają się jednostki z większym magicznym talentem, którzy wśród swych pobratymców zwani są wyroczniami. Wielu Jarlingów to grubiańskie zachlejmordy, lecz czasem zdarzają się bardziej ułożone jednostki. Bywają impulsywni, ciężko kontrolować im własne emocje. Często pierwej czynią, później myślą. Wielu Jarlingów oddaje cześć Panu lub Śmierci. Kult Matki wśród Jarlingów jest znikomy i często spotkałby się z krytyką czy wyśmianiem.

Stosunki międzyrasowe:
Tamaelowie – neutralny/przyjazny
Krasnoludy – neutralny/wrogi
Naurowie – wrogi
Elfy – neutralny/wrogi
Drowy – nienawiść

KRASNOLUD

Jedna z trzech pierwotnych ras Nelderim. Stworzeni przez Pana z ognia i ziemi. Niegdyś zamieszkiwali górskie rejony walcząc ze smokami, stąd ich wrogość do tych stworzeń. Za boga umiłowali Pana, ich stwórcę, choć niektórzy bardziej waleczni przychylają się ku Śmierci. Przed wielką wojną Nelderim, dzielili się na dwa klany: Czarno oraz Czerwonobrodych. Pierwsi zajmowali się wojaczką natomiast drudzy perfekcyjnie opanowali wszelkie tajniki rzemiosł różnorakich. Gdy wojna dobiegła końca oba klany zmuszone były połączyć się. Krasnoludy z reguły uchodzą za wulgarne o bardzo skrajnych zachowaniach. Pozostawiamy graczom pewną swobodę w ich odgrywaniu. Nie brakuje w świecie Nelderim wiecznie pijanych, awanturniczych krasnoludów jak i również pragnących złota i bogactw. Ich umiłowanymi broniami są ciężkie topory czy obuchy, rzadziej miecze czy szable. Za broń dystansową uznają jedynie kusze, ponieważ łuki są dla nich zbyt nieporęczne a dodatkowo prześmiewczo uznają je za broń elfów. Lubują się również w ciężkich pancerzach a ich wyroby rzemieślnicze cieszą się uznaniem w całym Nelderim. Krasnoludzkie kobiety widywana są bardzo rzadko ponieważ uznają oni, że ich powinnością jest zajmowanie się domem.

Stosunki międzyrasowe:
Tamaelowie – neutralny/przyjazny
Jarlingowie – neutralny/wrogi
Naurowie – neutralny
Elfy – nieprzyjazny/wrogi
Drowy – nienawiść

źródła: źródła: https://pl.pinterest.com/pin/47358233562466835 ; https://pl.pinterest.com/pin/649151733778978623 ; https://pl.pinterest.com/pin/649151733778978644/