Witajcie podróżnicy! Dzisiejszy DevBlog jest soczysty niczym schabowy Twojej mamy, więc usiądźcie wygodnie w fotelu i weźcie w rękę kubek herbaty czy innego napoju. Zapraszamy!
Postęp migracji
Ostatnio większość naszej pracy przy ServUO polega na drobnych poprawkach i szlifowaniu ogólnego doświadczenia z gry.
Gdy tylko mamy odrobinę czasu, to albo szukamy nowych błędów i niedoróbek, albo poprawiamy to co udało nam się wychwycić przy ostatniej iteracji.
Z ciekawszych błędów jakie napotkaliśmy był przypadek, gdzie gdy postać powiedziała zdanie ze spójnikiem ,,i
”, to dostawaliśmy informacje o obecnym liczniku morderstw naszej postaci 😀
Było to spowodowane błędem w pliku ze słowami kluczowymi, co z kolei pokazało nam, że nie działa zrzekanie się statusu młodego, co postanowiliśmy rozwiązać w nowocześniejszy sposób zaprezentowany na obrazku poniżej.
Znaleźliśmy i naprawiliśmy również dość rzadki, lecz znaczący problem w rejestracji regionów, który objawiał się niepoprawnymi komunikatami w komnatach stworzenia.
Przy okazji wprowadziliśmy też niezliczoną ilość tłumaczeń, poprawek literówek, mniejszych i większych błędów w różnych systemach, między innymi w systemie języków oraz w zleceniach rzemieślniczych.
A propos tłumaczeń, udało nam się znacząco uprościć proces wprowadzania zmian w pliku z tekstami Cliloc, co powinno pozytywnie wpłynąć na tempo naszej pracy 🙂
Z ważniejszych tematów jesteśmy obecnie na końcówce dostosowywania nagród ze zleceń rzemieślniczych, a był tam ogrom pracy z tłumaczeniem wszystkich nazw oraz opisów, a także dostosowywania samych nagród do naszych oczekiwań.
Pozbyliśmy się też skillballi, których albo nie było widać w plecaku, albo gracze nie wiedzieli, że istnieją, które pojawiały się tylko dla postaci bez wybranej profesji, a do tego nie spełniały naszych bardzo niskich standardów Nelderim!
Zamiast tego postać od razu po pojawieniu się na świecie zostaje zamrożona oraz zmuszona do wypełnienia formularza postaci, gdzie ustala początkowe statystki oraz trzy startowe umiejętności na poziomie 50.0.
Sposób ten sprawdził nam się na tyle dobrze, że już teraz rozważamy podobne podejście, na przykład, żeby zachęcić graczy do wypełnienia opisu postaci, gdy nadejdzie na to odpowiedni moment 🙂
Więcej testów!!!
17.06.2024 odbyły się kolejne testy ServUO. Tym razem testowaliśmy zmiany, które wprowadziliśmy w systemie zleceń – nowe nagrody, tłumaczenia. Wyszło parę baboli, które wymagały poprawek. Kolejne testy tego systemu przewidujemy na następny tydzień.
Oprócz systemu zleceń, przetestowaliśmy (ponownie) ścieżkę nowej postaci. Tym razem upewniliśmy się, że po małych poprawkach, gumpy w regionach komnaty rasowej odpowiednio się wyświetlają. Dodatkowo sprawdziliśmy czy postać, która ląduje na Wyspie Początku ma 100% języka Powszechnego – uprzednio postać miała 0%.
Upewniliśmy się tez, że Championy Morskie (opisane w poprzednich DevBlogach), pozwalają na uzyskanie Taletnów (Skill Masteries), tak jak zwykłe Championy. Wszystko działa jak należy 🙂
Pozostałe pomniejsze rzeczy, które sprawdziliśmy, to:
- wyzerowanie umiejętności nowej postaci niezależnie od wybranej profesji z panelu tworzenia postaci w kliencie ultimy
- tłumaczenia w questach na Wyspie Początku
- tłumaczenia w statkach
- czy nowe okienko wyboru skilli pojawia się przy stworzeniu nowej postaci
Aktualizacja informacji odnośnie prac nad systemem zleceń
A jeśli już o zleceniach mówimy, to warto wspomnieć, że do nagród za zlecenia kucharza, skryby i alchemika będzie można dostać nowe przedmioty dekoracyjne.
Prace nad nagrodami z nowego systemu zleceń wciąż idą naprzód. Obecnie mamy zakończone nagrody ze zleceń kowalskich, które nie wymagały zmian, krawieckich, które wymagały przeniesienia nagród z RunUO, kucharskie, które wymagały kilku modyfikacji oraz dodania nowych nagród jak i zlecenia skryby, które wymagały dodania kilku nowości. Zlecenia stolarskie oraz majstra zostały właśnie dokończone – tam musieliśmy dodać sporo nagród: PSy, starożytne narzędzia, surowce. Zlecenia alchemiczne są w trakcie przeróbek – musimy dodać kilka nagród: przedmioty dekoracyjne oraz PSy i rękawice z bonusem do umiejętności. Zaś zlecenia łukmistrza musimy dobrze spiąć z istniejącymi customowymi zleceniami z RunUO – tutaj będzie najwięcej pracy.
Co nowego przynosi ServUO?
Tym razem całkiem przypadkiem natknęliśmy się na nowy rodzaj championa, mianowicie Khala Ankura. Posiada on własny altar championa, w którym musimy pokonywac kolejne fale, natomiast przed walką z samym Khalem powstrzyma nas jego straż! Póki nie zabijemy wszystkich strażników Khal Ankur będzie nie do zabicia.
Oryginalnie Khal może uraczyć nas w swoim cielsku dwoma ciekawymi artefaktami, które dodatkowo posiadają ładunki umożliwające wystrzelenie specjalnego meteorytu w kolorze niebieskim. Sami jeszcze nie wiemy czy przedmioty pozostaną niezmienione oraz gdzie go ulokować, ale wszystko to już po migracji!
Podsumowanie
DevBlog, który właśnie przeczytaliście obfitował w informacje na temat nowości i poprawek, które wprowadziliśmy w ostatnim czasie. Jesteśmy już coraz bliżej otwartych testów.
Do następnego !