Garść informacji o wydarzeniach świata Nelderim

Opis ostatniego eventu z linii Kryształy Kartograficzne i Mapa Podmroku

Gdy Drowy odkryły położenie kryształów kartograficznych jasnym stało się, że mapa niebawem zostanie ukończona. Zdolności organizacyjne i karność tej rasy pozwoliły jednak na należyte przygotowanie się na „odwiedziny z powierzchni”…

Kiedy Jun przechadzała się po ulicach Tasandory  niewielkie pudełko umieszczone w jej kieszeni kilkukrotnie zabrzęczało. Mapa jest gotowa – pomyślała – trzeba powiadomić Krasnoluda. Kilka godzin później Vognarr z dwójką towarzyszy broni przemieszali głębokie śniegi północy – górskie jaskinie Saew majaczyły już na horyzoncie.

Już samo zejście w Podmrok okazało się dość niepokojącym przeżyciem. W pustych wcześniej jaskiniach znalazły schronienie wielkie, mające kilka metrów długości, nastawione agresywnie wobec przybyszów pajęczaki. Całkiem ich sporo jak na przypadek – przemknęło przez myśl Galada – jednak towarzysze posuwali się naprzód, do miejsca gdzie Vognarr umieścił owe magiczne kryształy. Nieopodal tego miejsca znaleźli lewitującą mapę, która wibrowała i połyskiwała mocnym jak na krainę cienia światłem. Dokoła panowała cisza. Po kilku chwilach oczekiwania mapa rozbłysła jeszcze na moment po czym ukończona osunęła się na kamienny stopień.

Wszyscy przybyli podeszli do niej i wtedy rozpętało się piekło. Z cienia ruszyły na nich strzały i sztylety tnąc powietrze z niezwykłą szybkością, często dosięgając celów. Towarzysze ugięli się pod naporem wrogów, jednak wytrzymali nawałnicę. Topory i miecze siekały tnąc czarne, pojawiające się zza załomów skalnych postacie. Koszmarne konie oswajacza pluły żywym ogniem zamieniając co niektórych wrogów w płonące pochodnie.

Mało kto zauważył w bitewnej zawierusze, że zarówno mapa jak i kryształy zniknęły – cel mieszkańców Podmroku został osiągnięty, mimo wielu strat, które gotowi byli ponieść. Towarzysze zdając sobie sprawę, że nic tu więcej nie ugrają postanowili się wycofać. Wtedy też głuchy łoskot uzmysłowił im, że wpadli w kolejną pułapkę – skały ze sklepienia zostały zawalone w korytarzu prowadzącym do jedynego znanego im wyjścia. Jedynie wzorowej organizacji połączonej z naturalnym talentem do machania kilofem dwóch Krasnoludów można przypisać, że udało im się wykopać wąski tunel i dotrzeć do wyjścia z tego niebezpiecznego dla każdego świata. Nie osiągnęli celu, ale przynajmniej pozostali żywi…

Drugi Bieg Nelderim: Aderthand

W sobote 18.09.2021 o godzinie 20:30 będzie mieć miejsce Drugi Bieg Nelderim: Aderthand.

Portale otworzą sie w Garlan (przy banku), Tasandora (przy fontannie), Wioska Drowow (przy Duszy Miasta) i w Kryjówce Przemytników (obok areny) o 20:20.

Obszar biegu:

Zasady:

  1. Bieg zaczyna się w punkcie żóltym i kończy w punkcie niebieskim
  2. Podczas biegu zbieracie Kryształy Generała (które zostały wykradzione z jego skarbca po jego śmierci i rozrzucone przez Impy na tym pustkowiu)
  3. Osoba, jako która dobiegnie pierwsza z liczbą 30 kamyków – wygrywa.
  4. Przewidujemy nagrody za 1, 2 i 3 miejsce. Rozdane będą również nagrody pocieszenia dla tych, którzy dobiegną później.
  5. Osoby, które będą mieć mniej, niż 5 kamyków, nie otrzymają żadnej nagrody.
  6. Po drodze napotkacie pułapki oraz utrudnienia. Będą też miejsca z miksturami, gdzie można brać ich dowolną ilość, by uleczyć się.
  7. Na bieg przychodzimy w samych ciuchach bez bonusów. Przychodzimy z pustym plecakiem (Zbroje, broń, księgi, wszelkie przedmioty z bonusami zostawiamy w domku/banku).
  8. Po zakończeniu wyścigu w punkcie niebieskim należy wyrzucić wszelkie przedmioty zebrane podczas wyścigu.
  9. Podczas wyścigu kategorycznie zabrania się zabijania innych graczy.
  10. Okradanie jest dozwolone.
  11. Skradanie się/Ukrywanie jest zabronione.
  12. Zabronione jest posiadanie jakichkolwiek kotrolowanych istot.
  13. Zabronione jest używanie przemian.
  14. Do mety należy przybyć żywym.

Nagrody:

Za 1-sze miejsce: Opaska Biegacza, Zwój Nagrody klasy 8, 3000 srebrników oraz puchar

Za 2-gie miejsce: Opaska Biegacza, Zwój Nagrody klasy 9, 2000 srebrników oraz puchar

Za 3-cie miejsce: Opaska Biegacza, Zwój Nagrody klasy 10, 1000 srebrników oraz puchar

Nagrody pocieszenia: Zwój Nagrody klasy 14, 200 srebrników

Po zakończeniu wyścigu, dla chętnych, biesiada w karczmie w punkcie niebieskim. Piwko funduje skarbiec zmarłego Generała 😉

Zlot Nelderim: Aderthand 2021

Zgodnie z głosowaniem na kanale #ankiety na naszym Discord wybraliście Wrocław w terminie 25.09.2021. Spotkanie rozpoczynamy o godzinie 18:00 w Fuga Mundi, plac Grunwaldzki 12-14, 50-384 Wrocław

Zapraszamy wszystkich chętnych!

Zmiany:

  • dodano opcję wyboru/zmiany rasy na Elfa (kontakt z NBlades)
  • dodano opis rasy Elfów na WWW (czytaj dalej)
  • dodano Elfy do ras elitarnych [Elfy] (czytaj dalej)
  • zdjęto Elfom nietolerancję w Tasandorze